Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Nu ik tijdens het typen er nog eens door heen scroll mis ik wel een bepaalde rauwheid die ik zou verwachten op zulke plekken, afgezien van de tags ziet het er bijna verzorgt uit
Het lag er ook vol met menselijke uitwerpselen, maar daar had ik niet zo'n zin inDeFeCt schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:43:
Nu ik tijdens het typen er nog eens door heen scroll mis ik wel een bepaalde rauwheid die ik zou verwachten op zulke plekken, afgezien van de tags ziet het er bijna verzorgt uit
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Gadgets FTW!
^ met Ursamajor dus eigenlijk
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...
Komen ze zo raw uit je camera of heb je ze nog wat aangepast met Photoshop?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Verwijderd
Mooie bewerkingen enzo, ze voegen echt wat toe. Ik heb zo het vermoeden dat de originelen er heel wat minder interessant uitzien.
Groetjes, FaceDown.
Vandaar dat ik dit als testcase postte, de gehele serie vind ik namelijk niet tot mijn allerbeste werk horenTegenwoordig hebben ook [testcase]topics een plek in Fotografie. Dit zijn topics waar je als lerende fotograaf je foto's kwijt kan die je wel wil showen, maar niet tot je allerbeste behoren.
Nee, er is aardig wat aan gesleuteld (zoals bij 99.9% van wat ik postliquid-orange schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 21:57:
Hele mooi foto's Klasse!
Komen ze zo raw uit je camera of heb je ze nog wat aangepast met Photoshop?
We are shaping the future
Verwijderd
Over het algemeen vind ik dat het diagonale lijnenwerk erg goed uitkomt tevens is zoals eerder gezegt de bewerking goed doorgevoerd in de hele serie, ik vind de mate van bewerking zeker niet storend.
Foto 1 is gewoon perfect, het trekt je de foto in, en laat je achter met de behoefte om de trap aftedalen en te ontdekken wat zich daar bevind.
Bij foto 2 komt het diagonale lijnnen werk erg goed uit, jammer van de persoon in beeld die deze diagonale lijn abrupt afbreekt. Het licht object links boven doet het erg goed, zonder dit object zou de foto veel van zijn kracht verliezen.
De perspectivische werking van foto 3 is ook erg goed. Jammer dat de muur rechts niet helemaal tot rechts boven doorloopt, mischien dat je iets had moetten zakken toen je de foto nam, al was het trappenhuis dan mischien minder tot zijn rechtgekomen.
Foto 4 is leuk gedaan, al mis ik hier de spanning die in de voorgaande foto's aanwezig is.Dit komt volgens mij door dat de bovenkant lijkt afgesneden, ik mis daar iets. Als de foto met een iets meer breedhoek lens en portrait zou zijn geschoten zou hij mischien interessanter zijn.
Het zelfe geld eigenlijk voor foto 5, al vind ik de rails die door het rooster te zien is erg goed gevonden.
Foto 6 is gewoon erg goed door zijn eenvoud, tunnel effecten werken altijd erg goed. Ik zou alleen een stuk van de linkerkant afhalen, die kale muur is net teveel, minder spannend en verbreekt de symetrie van de foto.
De compositie van foto 7 is erg sterk, ook hier wordt de foto mooi gebroken door de diagonale lijnen. Dit effect had je mischien nog iets kunnen vergroten door de exact lijn linksboven te laten beginnen, en rechts boven te laten eindigen. Mischien had je nog iets naar rechts moetten gaan om de foto te nemen, dan kwamen de tasjes ook iets meer op een derde van de foto, de gulden snede. Het groene uitgang bordje werkt erg goed.
Foto 8 is gevoon een prachtig portret, lof!
Foto 9 is ook erg goed, al heeft de bovenkant iets te veel kale muur en had de trap aan de onderkant wel iets meer zicht baar mogen zijn om het effect iets te vergroten
Allemaal prachtige foto's waarbij foto 1, 3, 7 en 9 er wat mij betreft dit niveau ontstijgen.
Heb je van de foto's ook een hogere resolutie?
Mooie kleuren ook, lekker sfeertje.
3, 6 en 8 zijn mijn favorieten
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 17:45 ]
Verwijderd
net zoals je tram kerkhof idd, ook allemaal mooi nabewerkt.
Curves van de verschillende kanalen (rood, groen en blauw) zijn onafhankelijk van elkaar verandert. Daardoor gaan de kleurtjes er opeens heel raar chemisch uitzien. Ik vind het wel mooiVerwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 17:44:
Zeer mooie foto's. Wat een sfeer. Ik ben erg benieuwd naar je bewerking, hoe heb je dit gedaan? Zelfde manier als het tramkerkhof, of anders?
Deze photoshop action doet hetzelfde, alleen kan je daar niet makkelijk wat finetuning doen natuurlijk.
Trouwens wel grappig dat mensen zich de tramkerkhof foto's kunnen herinneren
Verwijderd
Dat mag je absoluut doen. Bedankt voor de link, ik vind het een heel mooi effect, die cross processing. Ga zo door!Gizz schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:46:
[...]
Curves van de verschillende kanalen (rood, groen en blauw) zijn onafhankelijk van elkaar verandert. Daardoor gaan de kleurtjes er opeens heel raar chemisch uitzien. Ik vind het wel mooi
Deze photoshop action doet hetzelfde, alleen kan je daar niet makkelijk wat finetuning doen natuurlijk.
Trouwens wel grappig dat mensen zich de tramkerkhof foto's kunnen herinnerenIk beschouw het maar als een compliment
Foto 3, ik vraag me dan toch altijd weer af hoe je de tijd en de middelen vind om een plafond te graffitieren
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca