Toon posts:

MPG > AVI Levert vervormd beeld beeld op?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik bezig met capturen vanaf mijn anologe videocamera. Ik doe op svcd kwaliteit met een capturekaart + programma die standaard zijn bijgeleverd bij onze medioncomputer. Gezien ik deze beelden wil nabewerken met Premiere en dit probeerde met de gemaakte .mpg files lukte dit niet. Na wat onderzoek op het internet blijkt dat je beter in premiere met .avi kan werken. Ik heb toen met WInAvi mijn mpg file geprobeert te coderen op de instellingen: 470 X 578 (zelfde grootte als mpg file) met codec: Divx 5.2.1. Maar hierna kreeg ik een erg vervormt beeld (zie links naar afbeeldingen hier beneden) Ik heb het ook geprobeerd met Premiere, maar hier ook hetzelfde probleem. Snappen jullie hoe dit komt? En hoe ik dit kan oplossen?

Instellingen WinAVi

Voor Coderen

Na Coderen

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:32
De oorzaak is het svcd formaat. Dat heeft een bijzondere beeldverhouding, dat ongecorrigeerd tot een onjuist beeld leidt. Geschikte afspeel software/hardware herkent dit en maakt er een normaal plaatje van.

Premiere kan goed werken met DV-avi, dus probeer te capturen in dit formaat of zet het reeds beschikbare bestand om in dit formaat. Een gratis DV codec is via het internet te vinden van Panasonic.(MainConcept maakt een schijnbaar erg goede commerciele DV codec.)

Editen in Premiere in DV-avi heeft sterk de voorkeur boven DivX-avi, doordat DV-avi elk beeldje apart en geheel zelfstandig codeert/opslaat.(I-frame only) DivX codeert net als mpeg complexer en is daardoor meer geschikt als eind-formaat.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Caveman

whahoehaha

ten eerste doen je plaatjes het niet....(video is een overlay, moet je een ander capture voor gebruiken :) )
ten 2e is winavi wel zo'n beetje het slechtste wat je kunt gebruiken...
Maar vermoedelijk heeft mijn voorganger gelijk wat betreft SCVD, kan het niet zien want de plaatjes zijn zwart.....
Ik weet niet of je een hardwarematige capture doet naar SVCD.... maar als je dat softwarematig doet, dan kun je net zo goed in 1x naar divx of xvid cappen, of DV zoals mijn voorganger zegt, maar dv files worden wel erg groot. Het verstandigste is om gelijk ook te cappen naar dvd resolutie 720x567.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Even weer wat vragen over termen die jullie gebruiken, ben best noob op dit gebied en weet niet alles :P
1: Welk programma geschikt voor het afspelen van SVCD dan? Want bspayer maakt er niet veel van na het omzetten. ?? Dus het rare formaat maakt dus ook niet uit? Als ik hem brand doet de tv het wel goed weergeven?
2: DV-Avi, wat houd dit in? DV-Avi, welke resolutie heeft dit? Of ik kan dan gewoon weer weer 470 X 578 gebruiken?
3: Hoe weet ik of ik hardware of software matig cap? (cap is toch capturen?)
4: Als cappen, capturen is, lijkt mij wel ;) , dan kan is dus beste direct naar dvd formaat? Het probleem is dat het programma dat ik gebruik niet de optie heeft op een andere codec te kiezen, word dus cappen zoals hij het doet!

p.s de plaatjes doen het niet? Het filmpje is zwart, en je ziet het formaat van het zwarte vlak, weet je dan niet genoeg?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 19:38 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Gebruik guardianknot om te comprimeren, supersimpel en werkt perfect

Systeem Specs

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

1. PowerDVD
2. DV-AVI is voor europa 720x576, PAL formaat.
3. Geen idee, je vermeldt niet wat voor capturekaart je hebt. Maar ik vermoed softwarematig
4. Beste is altijd eerst naar DV formaat, dan bewerken, en als laatste naar MPG. MPG is namelijk een eind-formaat en minder geschikt om te bewerken dan AVI.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:36:
Even weer wat vragen over termen die jullie gebruiken, ben best noob op dit gebied en weet niet alles :P

p.s de plaatjes doen het niet? Het filmpje is zwart, en je ziet het formaat van het zwarte vlak, weet je dan niet genoeg?
teringehhh ;) ....je had het over de vervorming van het beeld....dus ik verwachte plaatjes te zien, je had het namelijk over SVCD en dat tweede plaatje klopt precies met svcd 480x576...dus ik begreep er al niets van... maar goed.

Maar je eens verteld wat voor kaart je hebt en welk programma je gebruikt, dan kunnen we je misschien verder helpen......

[ Voor 10% gewijzigd door Caveman op 08-04-2005 21:52 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Occy74 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:38:
Gebruik guardianknot om te comprimeren, supersimpel en werkt perfect
en ik gebruik glassex om mijn monitor schoon te maken.........

Heeft net zoveel met het topic te maken als jouw antwoord, owja guardianknot is helemaal niet simpel het is AUTOguardianknot dat redelijk makkelijk te bedienen is

Pagina: 1