Tv past beeldformaat ongewenst aan

Pagina: 1
Acties:

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn tv, het gaat om een Sony 82 cm breedbeeld tv met plat scherm ( zal type zo even opzoeken, zit nu nog op m'n werk).
Er zitten een stuk of 6 verschillende beeldformaten op, 16:9, 4:3 etc, dat kun je auto aanpassen aan de tv uitzending, dat zet ik dus uit want het is behoorlijk irritant dat hij gaat flikkeren als hij van film naar bv reclame gaat.
Maar als ik er een xbox of playstation aan hang blijft hij dit toch doen.. ookal staat het toch echt uit.
Als ik bv PGR2 aan het spelen ben en ik rij een tunnel door die iets langer als 4 sec duurt dan gaat hij naar 4;3, kom ik de tunnel weer uit schakelt hij weer terug naar vol beeld...((xbox en game staan allebei op 16:9))

Heeft er iemand enig id hoe ik dit kan verhelpen??
Heb al in de handleiding gekeken maar staat niks nuttigs in, en ook google en de sony support site willen niet echt meewerken.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, over scart kunnen er bepaalde signalen meegestuurd worden om het beeld aan te passen... Enige manier om dit te verhelpen is de betreffende ader los te maken...
Uit mijn hoofd pin 9 van de scart plug...

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

@MikeyMan
Het gaat er in dit geval om dat de tv aan de hand van het beeld wat hij krijgt automatisch een instelling toepast, in het geval van een tunnel (veel zwart) ziet hij de 2 zwarte balken niet meer waardoor 'ie waarschijnlijk denkt dat het geen 16:9 signaal meer is.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
m.m schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:33:
@MikeyMan
Het gaat er in dit geval om dat de tv aan de hand van het beeld wat hij krijgt automatisch een instelling toepast, in het geval van een tunnel (veel zwart) ziet hij de 2 zwarte balken niet meer waardoor 'ie waarschijnlijk denkt dat het geen 16:9 signaal meer is.
Precies, dat hoort hij ook toe als die functie aan staat maar ik kan hem 92479234 x uitzetten.. hij blijft het vrolijk doen...
Dit is trouwens alleen bij die 2 consoles, bij dvd en tv uitzendingen heb ik geen enkel probleem.
Het typenummer is trouwens KV-32FX60B.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mm ik heb een Sony 32fx68 BB tv en die doet dit niet ookal heb ik de optie automatisch beeldformaat aanstaan.

Het is helemaal vreemd dat hij gaat overschakelen als je op je Xbox aan het spelen bent zo onder een spel. Ik denk dat er iets mis is met de TV zelf hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door schnumi op 08-04-2005 20:56 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"