Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Orange sms spam

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-10 13:54
De laatste tijd krijg ik regelmatig van Orange via sms berichten over:
Moby
Angie Stone ( 2x)

Aangezien ik hier niet om gevraagt heb lijkt dit mij gewoon spam. Als je de helpdesk belt zeggen dat ze er niets aan kunnen doen omdat het een "pushsms" is en die naar alle orange abonees gaan. Ik zelf vind dit als total bullshit klinken. Hebben andere mensen er last van of heeft iemand hier wel een manier tegen gevonden.

Als ik dit niet op een makkelijkere manier kan spelen wil ik eens met de opta praten, maar dan heb ik het idee dat in je eentje je weinig kan beginnen. Dus als er dan meer mensen zijn denk ik dat het wel meer indruk zal maken.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je ze van Orange zelf krijgt, dan kosten ze niets... Zie het als een nieuwsbrief. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Admiral Freebee
  • Niet online
-NMe- schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:52:
Als je ze van Orange zelf krijgt, dan kosten ze niets... Zie het als een nieuwsbrief. :P
Allemaal goed en wel maar als het ongevraagd is is het gewoon spam :/

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Dus de helpdesk geeft toe dat Orange die berichten stuurt?
Klinkt erg raar...

Heb zelf ook Orange en nog niks gekregen, kan er ook aan liggen dat ik al 2 maanden in het buitenland zit. Vreemd verhaal!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 11:13

Millennium

Bug free !!!

Kan iig bevestigen dat ik die 3 smsen ook heb gehad. Stoort me niet echt. Maar ik beschouw het ook als SPAM.

[ Voor 4% gewijzigd door Millennium op 08-04-2005 16:08 ]

Rampen bak 2004

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

amour021 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:53:
Allemaal goed en wel maar als het ongevraagd is is het gewoon spam :/
Misschien, maar het lijkt me wat lastiger liggen aangezien je ze van je provider zelf krijgt. Die zal het namelijk uitleggen als een "gratis service".

Ik krijg die SMSjes ook, en ik kan niet zeggen dat ik me eraan stoor. Gewoon meteen wissen en niet meer aan denken. :P

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:45
Of ze niets kosten of niet, ik *wil*geen*spam*

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heb hier ook Orange, maar geen smsjes gehad. (zit gewoon in Nederland)
Dus ik denk dat ze toch niet naar alle abbonees doen.

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:49
Heeft het feit dat niet iedereen ze krijgt misschien te maken met Orange World? Ik heb nl. alle 3 de sms berichten ook gehad, en ik heb Orange World geactiveerd.

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 13:25
Ik krijg ook geen spam van orange

• cybermans
Het is niet superhinderlijk maar flink irriterent naar mijn idee. Ook al is het dan een gratis dienst dan neem ik aan dat je je toch moet kunnen afmelden, dat vind ik gewoon het meest bizarre van dit: je kan je niet afmelden voor die zooi.

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 17:02

TheWizzard

Everything we R will never die

Mijn vriendin heeft dit ook, bij orange free 32,50. SMSje van ene bas van Orient. Gaat steeds maar door. Ikzelf heb hiervan geen last.

[ Voor 13% gewijzigd door TheWizzard op 08-04-2005 16:06 ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik denk inderdaad dat het orange world is.
Ik heb nergens last van, maar een vriendin wel.
Zij heeft orange world geactiveerd, maar ik niet.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-11 09:03
Ik krijg deze berichten ook en ik vind het ook rete irritant.
Hier een voorbeeldje van zo'n sms'je:
Bij Orange concerten, zoals Angie Stone en Alanis Morissette, parkeer je altijd gratis als je Orange World gebruikt. Kijk voor meer info op www.orange.nl.

Hieruit kun je wel opmaken dat alleen de mensen met Orange world de dupe zijn van dit soort spam :r

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Ik heb ze ook al gekregen idd. Is leuk als je tentamens hebt waarvan je de cijfers via SMS krijgt, schrik je helemaal op en dan krijg je dat :/

• -OPTICAL-
cybermans schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:51:

Als je de helpdesk belt zeggen dat ze er niets aan kunnen doen omdat het een "pushsms" is en die naar alle orange abonees gaan.
Je zou kunnen proberen om in je sms instellingen te veranderen. 1 van de instellingen in mijn telefoon (SE K700i) heet 'PUSH'. 't is het proberen en experimenteren waard IMHO..... B)

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:01
ik heb ooit bij de helpdesk van toen nog dutchtone aangegeven NOOIT reclame sms te willen ontvangen en heb ook sinds orange nooit meer reclame gekregen...

toch nog eens aandringen en bellen met de helpdesk

• cybermans
MIjn nokia 6230 heeft die functie niet (at least ik ben door de menu's heen gegaan en kwam hem niet tegen). Toen ik die helpdesk belde kunnen ze afzenders van sms dingen blocken maar doordat het niet bij een nummer vandaan kwam maar bij "orange" was dat dus niet mogelijk omdat het volgens hun een push message was.

Verwijderd

Ik krijg die berichten ook en heb ook Orange World geactiveerd.

Heb de helpdesk ooit eens gevraagd of het gratis of premium berichten waren, wellicht dat ik me per ongeluk had aangemeld voor die SMS info bullshit. Ze vertelde me dat het gratis berichten waren. Als ik het me goed herinner vroeg ze toen wel of ik het stop wilde laten zetten.

Mmm..nou ja, zou niet de eerste keer zijn als heldeskmedewerkers elkaar tegenspreken!

Die berichten boeien me verder niet zoveel, de kosten van het bellen van die helpdesk wel. Eerst was het gratis, toen werd het berekend tegen lokaal tarief en nu is het inmiddels 10 eurocent/minuut.
Niet dat ik ze vaak bel, maar vind het vreemd dat het zo oploopt.

Verwijderd

Gezien dit:
Bij Orange concerten, zoals Angie Stone en Alanis Morissette, parkeer je altijd gratis als je Orange World gebruikt. Kijk voor meer info op www.orange.nl.
Dikke kans dat dit met Orange World te maken heeft. Mogelijkerwijs ben je tijdens het aanmelden daarvoor akkoord gegaan met voorwaarden waarin over deze SMS-jes gesproken wordt? In de publiekelijk toegankelijke voorwaarden staat hier iig niets over.

Indien je daar niet mee akkoord gegaan bent, mag Orange dit gewoon niet doen. Hoe je het ook wendt of keert, het is spam, ongewenste reclame, en daar ben je niet mee akkoord gegaan. Misschien eens contact opnemen met de opta of een of andere consumentenservice (consumentendienst, kassa, radar, etc) over dit onderwerp?

• Radjesh
  • Laatst online: 01-11 13:40

Radjesh

hoi

Ik heb dat ook, en ook Orange World... Niet dat ik mij eraan stoor :)

Niet

• Radjesh
  • Laatst online: 01-11 13:40

Radjesh

hoi

Hmz nog 1 over gratis parkeren ofzo bij een concert ;O

Niet

• Ladon
  • Niet online
Ik krijg ook zo nu en dan dergelijke berichtjes van Orange en het is nu langzamerhand wel vastgesteld dat het met Orange world heeft te maken aangezien ik mijzelf daar kennelijk tijdens een zenuwinzinking oid ook voor heb aangemeld.

Ik ben sowieso van plan Orange world op te zeggen aangezien ik er nooit gebruik van maak. Koste nog een euro of 5 a 6 per maand geloof ik, best zonde, des te meer als ik daar ook nog eens ongevraagd spamberichtjes voor ontvangst mag nemen.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:30:
Gezien dit:

[...]

Indien je daar niet mee akkoord gegaan bent, mag Orange dit gewoon niet doen. Hoe je het ook wendt of keert, het is spam, ongewenste reclame, en daar ben je niet mee akkoord gegaan.
Imo is het vergelijkbaar met de advertorials die banken met hun rekeningafschriften meesturen, of nieuwskranten van (ziektenkosten)verzekeraars, of aanbiedingen van andere instanties waar men lid/abonnee van kan zijn. Zoals het kabelbedrijf dat een aanbieding voor digitale televisie opstuurt. Het zou wat anders zijn als de berichten van een ander bedrijf afkomstig waren.
Maar ik heb geen juridische achtergrond, dus kan ik ernaast zitten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:29

Sherlock

No Shit

Ik krijg ze ook vaak en ik heb ook Orange World. Laatst stond er wel een regeltje bij met een nummer waar ik "STOP" naar moest sms'en om de berichten te laten stoppen, maar dat vertik ik. Ten eerste is dit bij email een geweldige manier om te controleren of een adres geldig is, dus verwacht ik dat het idee bij sms hetzelfde is en ten tweede moet ik voor smsjes betalen en daar heb ik geen zin in.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• -OPTICAL-
Ladon schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:34:
Ik krijg ook zo nu en dan dergelijke berichtjes van Orange en het is nu langzamerhand wel vastgesteld dat het met Orange world heeft te maken aangezien ik mijzelf daar kennelijk tijdens een zenuwinzinking oid ook voor heb aangemeld.

Ik ben sowieso van plan Orange world op te zeggen aangezien ik er nooit gebruik van maak. Koste nog een euro of 5 a 6 per maand geloof ik, best zonde, des te meer als ik daar ook nog eens ongevraagd spamberichtjes voor ontvangst mag nemen.
Een moment van herkenning.... _/-\o_

Weet iemand hier of je push uit kunt schakelen bij een Nokia? Want op deze manier kunnen we de TS misschien helpen.... :Y)

Verwijderd

Canaria schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:36:
Imo is het vergelijkbaar met de advertorials die banken met hun rekeningafschriften meesturen, of nieuwskranten van (ziektenkosten)verzekeraars, of aanbiedingen van andere instanties waar men lid/abonnee van kan zijn
Imo niet. Immers bij de voorbeelden die jij noemt, wordt de reclame bijgevoegd bij een mailing waar je zelf om gevraagd hebt. Deze SMS-jes zijn een op zichzelf staand iets, niet iets wat bijgevoegd is.
. Zoals het kabelbedrijf dat een aanbieding voor digitale televisie opstuurt. Het zou wat anders zijn als de berichten van een ander bedrijf afkomstig waren.
Maar ik heb geen juridische achtergrond, dus kan ik ernaast zitten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier ook niet zo een twee drie een juridische onderbouwing voor heb. Maar het feit dat het opt-out spam betreft op je mobiel..

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22
* Chillz krijgt geen reclame-sms van Orange
nooit eigenlijk
terwijl ik er toch al minstens 3 jaar aan vast zit...

heb geen Orange World btw

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Sherlock schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:37:
Ik krijg ze ook vaak en ik heb ook Orange World. Laatst stond er wel een regeltje bij met een nummer waar ik "STOP" naar moest sms'en om de berichten te laten stoppen, maar dat vertik ik. Ten eerste is dit bij email een geweldige manier om te controleren of een adres geldig is, dus verwacht ik dat het idee bij sms hetzelfde is en ten tweede moet ik voor smsjes betalen en daar heb ik geen zin in.
Denk je echt dat je met STOP terug sturen alleen maar meer krijgt? Natuurlijk niet, ze weten allang dat je telefoonnummer gewoon bestaat en het werkt dus gewoon wel. En een sms naar 1415 is gewoon gratis.

En je bent er mee accoord gegaan, dus het is geen spam. Een quote uit de voorwaarden:
10.1. Orange verwerkt de verkeers- en persoonsgegevens van de Klant in overeenstemming met de toepasselijke regelgeving voor de volgende doeleinden:
...
i. ontwikkeling van Diensten en gebruik voor marktonderzoek, marketing- en verkoopactiviteiten met betrekking tot de door Orange geleverde Diensten;
...
Orange wil uw persoonsgegevens ook graag gebruiken om u op de hoogte te houden van nieuwe diensten of producten die Orange aanbiedt. Wanneer u geen prijs (meer) stelt op deze informatie, dan kunt u Orange dit per e-mail of per post laten weten. Orange zal meteen na ontvangst van uw verzoek het versturen van marketing informatie stopzetten.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb Orange World en krijg de sms-jes ook. Maar denk niet dat ze Orange World gerelateerd zijn. Denk eerder dat het te maken heeft met "Mijn Orange", je online account bij Orange.

Op www.spamklacht.nl kan je eventueel de klacht indienen bij de Opta.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ch!pY-J schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 11:25:
Heb Orange World en krijg de sms-jes ook. Maar denk niet dat ze Orange World gerelateerd zijn. Denk eerder dat het te maken heeft met "Mijn Orange", je online account bij Orange.
Dat zou inderdaad wel eens heel goed kunnen. Ik kreeg de berichtjes al voordat ik een paar maanden geleden Orange World erbij nam, en ik heb al een hele tijd een "Mijn Orange" account. :P

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:29

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 18:27:
[...]

Denk je echt dat je met STOP terug sturen alleen maar meer krijgt? Natuurlijk niet, ze weten allang dat je telefoonnummer gewoon bestaat en het werkt dus gewoon wel. En een sms naar 1415 is gewoon gratis.
Er zijn zat abonnementen afgesloten die niet gebruikt worden, dus dat is onzin.

Maar verder heb je wel gelijk hoor O+ ik heb na het volgende berichtje geantwoord met STOP en netjes een smsje gehad :| dat ik vanaf nu geen berichten meer krijg. _/-\o_

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Sherlock schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:55:
Er zijn zat abonnementen afgesloten die niet gebruikt worden, dus dat is onzin.

Maar verder heb je wel gelijk hoor O+ ik heb na het volgende berichtje geantwoord met STOP en netjes een smsje gehad :| dat ik vanaf nu geen berichten meer krijg. _/-\o_
Heb ik toch gelijk! ;)

Maar van die abonnementen die niet gebruikt worden weet Orange de nummers toch ook? Bij Hotmail krijgen alle gebruikers toch een email als er iets veranderd? Het is niet zo dat Orange die nummers pas kent als ze gebruikt worden.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb Orange World maar dan op een Business abbo. Blijkt dat toch nog ergens goed voor te zijn... ;)

Verwijderd

Ik heb een Orange 42,50 abbo en GEEN Orange World en toch krijg ik van die smsjes. Vind het zelf niet erg, verwijder ze toch direct. Maar toch raar dat ik ze dus wel krijg...

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:31:
Ik heb een Orange 42,50 abbo en GEEN Orange World en toch krijg ik van die smsjes. Vind het zelf niet erg, verwijder ze toch direct. Maar toch raar dat ik ze dus wel krijg...
Heb je wel een Mijn Orange account op de website?

Verwijderd

Iedereen krijgt die sms'jes. Het is gewoon een marketingtool. Heb je Orange World dan krijg je sms'jes over nieuwe content op Orange World. Heb je geen Orange World? Dan krijg je sms'jes over dat je het vooral moet nemen. En iedereen krijgt sms'jes over concerten, acties, veranderingen etc.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:22
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:51:
Iedereen krijgt die sms'jes. Het is gewoon een marketingtool. Heb je Orange World dan krijg je sms'jes over nieuwe content op Orange World. Heb je geen Orange World? Dan krijg je sms'jes over dat je het vooral moet nemen. En iedereen krijgt sms'jes over concerten, acties, veranderingen etc.
dat ben ik misschien een uitzondering...

kan me niet herinneren dat ik voor 't laatst Spam van Orange via SMS heb gekregen...

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

_-SToFFeL-_ schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:40:
[...]

Heb je wel een Mijn Orange account op de website?
Yep! En heb geen smsjes gekregen dat ik vooral World moet nemen. Wel smsjes over concerten van Moby etc.

Verwijderd

Sorry voor de late reactie maar de oplossing is heel simpel.

Bel Orange en zeg dat je die onzin niet meer wilt ontvangen. De Agent die je aan de lijn krijgt KAN in zijn/haar systeem die berichten aanzetten. Vraag hem/haar de procedures nog eens goed na te lezen of hang op, bel nog een keer en hoop dat je een ander aan de lijn krijgt. Als ze de instellingen aanpassen in het systeem zal je nooit meer SMS-spam ontvangen...
Pagina: 1