Toon posts:

BIOS update voor GA-6ZOZ

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gezegd: Ik heb een mooi servertje met een GA-6ZOZ moederbordje. Helaas ziet dit bordje geen harddisk groter dan 32Gb en het wordt toch wel eens tijd om er iets groters dan dat in te stoppen.

Mijn vraag is dan ook of iemand weet waar ik een BIOS update kan krijgen voor dit bordje want ik kan hem niet vinden. (En ja, ik heb me reeds ongans gezocht.)
(En ja, dion_b, ik had de handleiding(!) reeds op www.gigabyte.de gevonden.)

(Of misschien weet iemand een weg om het probleem heen, in dat geval, ik draai Fedora Core 3.)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:10

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Ik dacht dat dion_b net de link gaf met die biossen er staat.
In de FAQ

waneer je topic onterecht dicht is gegaan e-mail dan even INPLAATS een nieuwe te openen

[www.ganzz.nl]

Verwijderd

Topicstarter
Excuus voor het openen van een nieuw topic. Ik heb een e-mail gestuurd naar dion_b maar kreeg geen reactie.
De link is slechts naar handleidingen e.d. terwijl ik de update zelf wil hebben.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zie op de Gigabyte-site enkel BIOS'sen voor de GA-6ZOZ42. Maar als het jou om het passeren van de schijflimiet gaat, dan zijn er meer oplossingen, zoals Maxblast in geval van Maxtor schijven. Raadpleeg de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers onder het kopje "Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?" :)

En ik mag wel aannemen dat je van het vorige slotje hebt geleerd dat je duidelijk moet aangeven wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot de vraag / het probleem? Dat wordt hier op GoT echt wel van je verwacht. Met alleen maar de kreet "ik heb overal gezocht" bereik je niks. Dan krijg je allemaal tips en suggesties die je allemaal natuurlijk al grotendeels hebt geprobeerd. Achteraf "Ja ik heb dit en dat al gedaan" roepen levert alleen maar frustaties op aan de beide kanten.

[ Voor 58% gewijzigd door BalusC op 08-04-2005 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was door te zeggen dat ik op zoek was naar een BIOS update en dat ik die niet kon vinden. Dat lijkt mij simpel en ik ging er vervolgens dus niet vanuit dat men dan op zoek zou gaan naar handleidingen e.d.

Hoever moet ik gaan in het zeggen wat ik allemaal heb gevonden wat ik niet kan gebruiken? (Zoals advertenties voor hardware verkoop, plaatjes van het moederbord, informatie over jumpers, etc.)
Gewoon goed mijn tekst lezen, is volgens mij duidelijk genoeg: BIOS update! (Toch dion_b?)

Maar ik denk dat de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers het probleem ook wel gaat oplossen.
Dank BalusC, dat was iets waar ik eindelijk wel wat aan had. _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Je draait de zaak om door te zeggen dat wij op jouw ontoereikende informatie de plicht zouden hebben al jouw problemen op te lossen. We gaan er overigens vanuit dat je van tevoren de relevante FAQs al doorgelezen hebt. Succes, maar doe alsjeblieft volgende keer beter de moeite voor je hier op GoT een topic opent. Al is het alleen maar door genoeg informatie in je topicstarts te zetten...

[ Voor 22% gewijzigd door dion_b op 08-04-2005 23:38 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.