Toon posts:

Netwerk aanleggen met hub (Simpele vraagjes?)

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik momenteel een nieuwe computer heb gekocht met daarbij een HUB wil ik al mijn computers aan een netwerk koppelen. Ik heb een:
486DX4-100
Pentium 100
PII350
PIII500
PIII600
Elke computer staat in een andere kamer. Ik wil de 486 en p100 op Coax en de rest op 100 mb.
Hoe kan ik nou een verbinding met Coax maken. Op mijn Hub zit geen Coax.
Ik heb een WiseCom 10/100 Mb Hub. Ik kan daar geen Coax op aansluiten. Weet iemand of dit mogelijk is?

Ik ga vaak naar iemand anders met mijn computer netwerken. Hij heeft een 10 mb hub. Kan ik de WiseCom 10/100 Mb Hub daarop aansluiten?? Zoja hoe? Volgens mij heeft de 10 mb hub geen speciale aansluiting daarvoor of zoiets. Werkt het als ik gewoon een 10 mb UTP kabel tussen de hubs verbind?

Kan ik een UTP kabel verlengen met iets? Met een verlengstukje tussen twee kabels in ofzo??

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Als je perse met een HUB wilt dan moet je UTP nemen.
UTP = HUB
COAX = Doorlussen.

Voor het verbinden van de ENE HUB naar de andere moet er op een van de HUBS een UPLINK zitten. Die gooi je dan gewoon op een poort van de andere en dan heb je ze aangesloten.

ENNEH.. WEL een KOETJE draaien op ALLE PC'S he¿ [Als die er nog niet opstaan]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Als je met die pc's wil internetten met een kabel modem moet je de kabel modem in de uplink douwen anders werkt het niet.

Verwijderd

Je kunt maximaal (in theorie) 4 hubs achter elkaar doorlussen. als het goed is zit er daartoe op je hub een poort die dient als uplink poort. kabeltje in die uplink naar andere hub en het zou moeten werken. De hub (10/100 mbit) zal automatisch doorhebben dat de andere hub (die hij als een normale netwerk plug ziet) op 10 mbit draait. geen problemen dus hier.

Volgens mij bestaat er niet zoiets als een converter van coax naar utp, dus waarschijnlijk moet je een andere hub kopen die wel beide aankan, of gewoon voor die twee masjientjes een betere netwerkkaart kopen ;)

Verwijderd

Een converter bestaat trouwens wel.

Heet een balun (balanced to unbalanced)Maakt van Coax UTP.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ervaring met 10/100 Mb Hubs. Hoe werkt dat precies. Heb je bij een 8 poorts bv 4 10 en 4 100 poorten of kiest de hub zelf een snelheid bij elke poort. Afhankelijk van netwerk kaart en verbinding?

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Quote:
Als je met die pc's wil internetten met een kabel modem moet je de kabel modem in de uplink douwen anders werkt het niet.

Eppie,

Dat werkt niet.
Bij UPC is het geval dat ie naar een MAC adres kijkt, en alleen requests van dat adres verwerkt.
En alle data die over je hub gaat wordt door UPC ook als datatransfer gezien en "verhoogt je dataquota"

Ja ja ja Nee !!

• Mior
  • Laatst online: 28-08 07:15
de nieuwe modems van UPC kijken helemaal niet naar het MAC adres van de netwerkkaart, de oude LanCity's deden dat wel, maar de nieuwe niet.. en ik kan het weten want ik heb er gewerkt (durf mij er eens op aan te spreken dat de helpdesk [BEEP] [BEEP] [BEEPDERDEBEEP] is ! :) )

l8r - phantom

• HekkeySE
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met 10/100 Mb Hubs. Hoe werkt dat precies. Heb je bij een 8 poorts bv 4 10 en 4 100 poorten of kiest de hub zelf een snelheid bij elke poort. Afhankelijk van netwerk kaart en verbinding?
Het ligt aan de snelheid van je netwerk kaarten, als die bijv. op 10 mbit draaien dat gaat je hub automatisch of handmatig op 10 mbit draaien.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Pagina: 1