[*nix] cyrus-imap tegenover courier

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Ik ben een beetje aan het expirimenteren met cyrus-imap. Best leuk!
Alleen ik krijg van sommige kanten te horen dat ik beter iets van courier-imap kan nemen omdat cyrus nogal een bugvol verleden heeft..

Is het echt zo insecure om cyrus te nemen? Ik gebruik het in combinatie met sendmail en ik vind het configureren er van wel wat makkelijker dan voor courier..
Sowieso werkt het goed samen met de reeds geinstalleerde sendmail en ik begreep dat courier een compleet op zich zelf draaiend systeem is..

Ik vraag me af wat de meningen hier erover zijn.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

courier is geen opzichzelf staand systeem. Het heeft nog steeds een MTA nodig om de mail te versturen/ontvangen. Het is voor een IMAP server ook niet de bedoeling dat deze mail verstuurd. Een IMAP server moet mail serveren meer niet. Ik heb thuis courier draaien icm LDAP. Vond ik wel lastig aan de praat te krijgen omdat courier nogal vreemd doet met authenticatie.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
aha..
dan ga ik denk ik toch mooi voor cyrus ga dan..
is toch voor intern gebruik.....

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
Mark Crispin, de bedenker van het imap protocol adviseert vooral geen courier te gebruiken maar cyrus-imap of zijn eigen imap server uw-imap (gebruikt mbox en is traag).

Zelf gebruik ik jaren cyrus-imap en van bugs is mij niks bekend.
Bovendien is cyrus sneller en beter schaalbaar dan courier.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heb je hier ook een link voo rmet onderbouwing Zelf heb ik er geen problemen mee. Ik connect er naar vanaf verschillende clients en gat allemaal prima

• xzenor

xzenor

Topicstarter
cyrus it is...
Alleen een behoorlijke manual is niet te vinden..
Ik google me scheel maar een beetje meer info over de cyradm tool kan ik niet vinden.
Alleen de meest gebruikte commando's maar meer niet...
Pagina: 1