Hallo,
Ik ben wat aan het stoeien met xml en asp, met XPath nodes selecteren, nodes aanmaken (dat lukt ook), en node en nodes verwijderen.
Alleen dit laatste krijg ik niet werken, ik krijg ook GEEN foutmelding, maar er is niets verwijderd, ookal heb ik al verschillende sites gevonden met het waarschijnlijke antwoord denk ik dat ik toch iets fout doe, aangezien het appenden wel goed gaat en ENKELE nodes gaat ook goed
M'n code zover
Ik zie het probleem niet zo, maar heb een donkerbruin vermoeden dat het ergens in het stukje path_to_check zit. heb er ook wat commentaar bij geplakt daar.
iemand?
Ik ben wat aan het stoeien met xml en asp, met XPath nodes selecteren, nodes aanmaken (dat lukt ook), en node en nodes verwijderen.
Alleen dit laatste krijg ik niet werken, ik krijg ook GEEN foutmelding, maar er is niets verwijderd, ookal heb ik al verschillende sites gevonden met het waarschijnlijke antwoord denk ik dat ik toch iets fout doe, aangezien het appenden wel goed gaat en ENKELE nodes gaat ook goed
M'n code zover
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Set objXML = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM")
objXML.async = False
objXML.Load (XMLPath)
If objXML.parseError.errorCode <> 0 Then
Print "[ Error in XML File ]"
End If
' ik wil alles van maand 5 verwijderen dus je zou zeggen 5/*/2005 (werkt toch met xpath?)
Path_To_Check = "/item/post[postdate='5/*/2005']"
Set DateElem = objXML.selectNodes(Path_To_Check)
If DateElem.Length > 0 Then
For i = 0 To (DateElem.Length-1)
DateElem.item(i).parentnode.removeChild DateElem.item(i).parentnode.selectSingleNode("post")
Next
Response.Write "All items from april are deleted."
Else
Response.write "Geen elementen in deze maand"
End If |
Ik zie het probleem niet zo, maar heb een donkerbruin vermoeden dat het ergens in het stukje path_to_check zit. heb er ook wat commentaar bij geplakt daar.
iemand?