Vrij uitgebreide watercooling setup. Hoe routen?

Pagina: 1
Acties:

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Hieronder vinden jullie mijn sig die ik op dfi-street gebruik. Het gaat er niet om om ff te patsen, maar dat jullie zien welke watercooling ik heb.

Ik krijg binnenkort van iemand (wellicht ten overvloede) een op maat gemaakt waterblok voor de cpu mosfet area voor m'n dfi lp ultra b. Deze wil ik integreren in m'n setup. Als vervangend waterblock voor de gpu heb ik momenteel even de Swiftech MCW50-T (kaart wordt nog gevoltmod).

Nu vraag ik me af hoe ik e.e.a. het best kan aansluiten, en dan specifiek de beste volgorde voor't maximale rendement/prestaties.

Nog even uitleg over het zelfgemaakte reservoir. Deze heeft 4 1/2 slangpilaren. Het mosfet block gewoon 2, de rbx 3 (is bekend). In m'n hele setup heb ik 1/2 pilaren.

Graag jullie idee/mening.

Sig:

• Mobo: DFI NF2 Ultra 400 Rev. B, completely sinked@Hellfire Turbo Bios
• CPU: AXP-M2600+ IQYHA 0351 MPMW@11,5x240@2,0v
• PSU: LeviCom Blackline 550 Watt (coupled with a standard 200 Watt ATX PSU)
• Northbridge@1,9vdd
• Ram: Mushkin PC3500 LvL2 BH-5 DC 2x512MB+1x256MB@E-A-E-11-2-2-2-2-9-12-E-E-F-E(CPC ON)-2-3-3-3-3-3-4@3,30vddr
• VGA: Gigabyte Ati X800XT-PE@GPU543+DDR560@26/27 Degrees
• Watercooling:
* CPU: Dangerden RBX Brass Top AMD (1/2 fittings)
* NB: Dangerden Z-Chip AMD (1/2 fittings)
* VGA: Dangerden Maze 4 (with backplate) (1/2 fittings)
* Tubing: Tygon R-3603 3/8 Inch I.D.
* Reservoir: Innovatek Tank-o-matic + Home Made Full Copper Reservoir (1/2 fittings)
* Radiator: HTF2 Tripple X v.2.0 (1/2 fittings)
* Pump: Eheim 1250 (1/2 fittings)
• Temperatures: Idle 30 – Stressed 37

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik zou gewoon doen wat het makkelijkste is om aan te sluiten, als je de pomp bijvoorbeeld onder in de kast wil zetten zou je iets kunnen doen van -> pomp-cpu-rad-res-nb-vga-pomp

maar dit ligt er natuurlijk helemaal aan waar je de rad plaats en waar het res komt

opzich warmt het water niet zo heel erg veel op als het door de blokjes gaat, dus de volgorde maakt niet echt veel uit, daarom zou ik doen wat het makkelijkste is om aan te sluiten en wat het mooiste eruit ziet

wat ook kan is pomp-vga-nb-rad-res-pomp

edit : dus bij opstelling 1 pak je alleen de cpu voor de rad als je naar boven gaat en pak je de rest mee als je weer naar beneden gaat, bij opstelling 2 pak je alles voor de rad

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 08-04-2005 15:35 ]

• TheWizzard
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10-2025

TheWizzard

Everything we R will never die

Topicstarter
Dus het maakt niet echt uit waar je de rad plaatst? Of voor of achter in je setup?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/2802719.png[/img]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
in theorie is het beter om alle warmte bronnen voor de rad te hebben, maar in de praktijk maakt het vrij weinig uit

zelf had ik res-pomp-cpu-rad-vga-res, maar dit word binnenkort res-pomp-cpu-rad-chipset-res

Verwijderd

Zoals al zo vaak gezegd.. het maakt niets uit. Ik deed het altijd zo dat ik makkelijk kon vullen en het blok(ken) er knap af kon halen om HW te wisselen.. Daar moet je op letten..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:22
het is vaak wel handig om je reservoir voor je pomp te doen. Dat scheelt een hoop met opstarten (can de setup, in het begin dus) enzo..

Je water flowed, zoals Fewture hierboven zegt, zo snel dat het geen ene fuck uitmaakt welke volgorde je hanteert. Wat in de praktijk het makkelijkste is, is dus eigenlijk het beste
Pagina: 1