[Age of Empires] Reboot bij starten

Pagina: 1
Acties:

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44
Beste mensen,

Sinds een aantal dagen start mijn pc opnieuw op als ik Age of Empires probeer te starten. :/
Dit is in het verleden nooit gebeurt, ook heb ik geen wijzigingen in mijn computer of aan mijn configuratie gedaan.

Ik heb het spel opnieuw geinstalleerd en geprobeerd in een andere compatibiliteitsmodus te starten, dit hielp beide niet.

Iemand een idee?
Alvast dank!

Verwijderd

Andere video kaart driver proberen?
Cheken of al je hardware nog goed vast zit?
Kijken bij systeembeheer naar aplicatie logboek?

Zou verder ook handig zijn als je even je systeem spec's erbij post.

• littledreamer
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:50:
Andere video kaart driver proberen?
Cheken of al je hardware nog goed vast zit?
Kijken bij systeembeheer naar aplicatie logboek?

Zou verder ook handig zijn als je even je systeem spec's erbij post.
Andere videokaart heeft geen zin lijkt mij, het heeft altijd gewerkt zo en het geeft alleen hierbij problemen.

Alle hardware zit nog op z'n plek!

Geen relevante informatie in het logboek

Specificaties
P4 2.8Ghz
512MB RAM
Videokaart : ASUS A9200SE

Verwijderd

Temps en voltages lijken me erg handig in dit geval :) Wat voor voeding heb je precies?

• littledreamer
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:58:
Temps en voltages lijken me erg handig in dit geval :) Wat voor voeding heb je precies?
Is niks mis mee, is allemaal zoals het hoort.

Verwijderd

maja wie speelt er dan ook age of empire :r :9~

Ik heb dit ook wel is gehad
Mijn geheugen is na gisteren avond alleen erg slecht 8)7
Ik geloof dat na het verhuisen van pc een van mn geheugen modules niet helemaal goed zat of de agp video kaart. zoiets

• littledreamer
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:05:

Ik heb dit ook wel is gehad
Mijn geheugen is na gisteren avond alleen erg slecht 8)7
Ik geloof dat na het verhuisen van pc een van mn geheugen modules niet helemaal goed zat of de agp video kaart. zoiets
Gaat het hierom dan :? |:(

De pc is geen cm bewogen, er zit niks los verder

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:03

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb dit ook es gehad, die kwam omdat mijn IDE stekker van mijn 2e hd(waar het spel op stond) niet goed vast zat:s
Verder es je schijf controleren op fouten, en blue screen aanzetten in Xp. kan je misschien zien wat er fout is.

systeem specs

Verwijderd

Memtest al gedraaid? HD al getest op fouten (chkdsk of proggie van fabrikant)? Age of Empires al opnieuw geinstalleerd/repaired?
DaOverclocker schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:11:
Verder es je schijf controleren op fouten, en blue screen aanzetten in Xp. kan je misschien zien wat er fout is.
Dat staat altijd aan, alleen kan het zijn dat het scherm niet zichtbaar wordt doordat hij meteen reboot maar dan had TS wel gezegd dat dat gebeurde, van BSOD's lijkt me dus geen sprake :)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 15:13 ]

• littledreamer
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:12:
Memtest al gedraaid? HD al getest op fouten (chkdsk of proggie van fabrikant)? Age of Empires al opnieuw geinstalleerd/repaired?
[...]
Dat staat altijd aan, alleen kan het zijn dat het scherm niet zichtbaar wordt doordat hij meteen reboot maar dan had TS wel gezegd dat dat gebeurde, van BSOD's lijkt me dus geen sprake :)
Opnieuw installeren helpt ook niet, ook niet op een andere schijf.

Verwijderd

Heb je dit alleen met age of empire of ook met andere games?

• littledreamer
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:35:
Heb je dit alleen met age of empire of ook met andere games?
Alleen met Age of Empires

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:25
Laat eerst de foutmelding eens zien die die administrator log geeft, wanneer hij opnieuw opstart.

daar moet als het goed is vast wel iets nuttigs in staan

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:12:
Stomme opmerking van mezelf zie ik nu, de pc reboot dus wel 8)7

Dan zou het een BSOD kunnen zijn alleen standaard start de pc dan meteen opnieuw op. Dit kun je uitschakelen bij Control Panel > System > Advanced > Startup/Recovery settings > Automatically restart uitschakelen. Noteer dan de foutmelding die je krijgt (iets van 0xXXXXXXX zal het zijn). Overigens staan dezelfde foutmelding in de Event Viewer zoals al gezegd.

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 18:31
Heb je "Age of Empires" al naar versie 1.0c geupdate? Deze link verwijst naar de laatste patch op de site van Microsoft.

De patch bevat ook de vorige updates (1.0a en 1.0b). Vaak lost dit de problemen op.

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

• littledreamer
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 10:59:
[...]

Stomme opmerking van mezelf zie ik nu, de pc reboot dus wel 8)7

Dan zou het een BSOD kunnen zijn alleen standaard start de pc dan meteen opnieuw op. Dit kun je uitschakelen bij Control Panel > System > Advanced > Startup/Recovery settings > Automatically restart uitschakelen. Noteer dan de foutmelding die je krijgt (iets van 0xXXXXXXX zal het zijn). Overigens staan dezelfde foutmelding in de Event Viewer zoals al gezegd.
Dit heb ik uitgezet ja.

Nu krijg ik wel een blauw schermpje te zien :)

ati2dvag.dll is niet goed, zit het toch in de videokaart, vreemd dat dit probleem 'ineens' ontstaat.

Verwijderd

Je kan eens proberen om de drivers er compleet af te halen en daarna de nieuwe versie te installeren; verder, heb je de kaart overclocked?

• littledreamer
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 18:14:
Je kan eens proberen om de drivers er compleet af te halen en daarna de nieuwe versie te installeren; verder, heb je de kaart overclocked?
Kaart is niet overclocked, niemand heeft er verder aangezeten.

Driver ga ik van de week even vervangen!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:42

nlboy

Alles kitz?

Ik heb dat probleem ook bij GTA2 en soms bij andere oudere spellen en zeeer irritant is dat.
Bij GTA2 (die je kan downloaden), dan reboot ie opeens terwijl het niet aan de videokaart, voeding, HD, etc. ligt. Heel vreemd is dat, dus ik ben benieuwd hoe ik dat probleem ook kan oplossen.
Soms denk ik dat het aan m'n geluidskaart ligt, maar ja weet het dus niet zeker. :)

[ Voor 27% gewijzigd door nlboy op 18-04-2005 08:57 ]

• littledreamer
nlboy schreef op maandag 18 april 2005 @ 08:55:
Ik heb dat probleem ook bij GTA2 en soms andere oudere spellen en zeeer irritant is dat.
Bij GTA2 (die je kan downloaden), dan reboot ie opeens terwijl het niet aan de videokaart, voeding, HD, etc. ligt. Heel vreemd is dat, dus ik ben benieuwd hoe ik dat probleem ook kan oplossen.
Klinkt als hetzelfde probleem. Laten we elkaar even op de hoogte houden via dit topic :)

Ook heb ik de patch die El_Frigo noemde al geinstalleerd, dit helpt ook niets.

Verwijderd

Het kan ook een verkeerde instelling in de BIOS zijn, zoals het gebruik van fastwrite ja/nee. Ik weet wel dat deze functie niet bij alle kaarten zomaar gebruikt kan worden, weet er alleen verder te weinig van om je te kunnen helpen maar wellicht dat iemand anders meer van deze BIOS-instellingen af weet :)

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:42

nlboy

Alles kitz?

Misschien een idee om de specificaties van elkaars PC vergelijken?
Zodat we misschien kunnen zien aan welk hardware het ligt. :)

Dit is m'n PC: http://www.tweakers.net/gallery/119982/sys

• littledreamer
nlboy schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:22:
Misschien een idee om de specificaties van elkaars PC vergelijken?
Zodat we misschien kunnen zien aan welk hardware het ligt. :)

Dit is m'n PC: http://www.tweakers.net/gallery/119982/sys
Het is niet mijn eigen systeem, maar dat van een vriend van mij.
Zodra ik in de gelegenheid kom post ik zijn systeem hier.
Pagina: 1