Toon posts:

[LaserJet 4000/Windows 2003] probleem met quick sets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via Google, de HP-site en de search kwam ik er niet uit, dus dan maar een nieuw topic...

Situatie:
We hebben al jaren een HP LaserJet 4000 TN printer met 4 papierbakken, en dat ding werkt feilloos.
Tot voorkort werd 'ie aangestuurd door een Windows 2000 server (wel via TCP/IP), en in die tijd zijn er een aantal 'quick sets' aangemaakt: driver instellingen waarbij je kunt zeggen dat pagina 1 briefpapier is en alle andere vervolgpapier, etc.

Nu is de server geupgrade naar Windows 2003, en al die bestaande quick sets werken ook nog prima. Alleen wanneer ik nu een nieuwe quick set aan wil maken, kan ik alles instellen, behalve de lade waar 'ie z'n papier uit moet halen. Die staat op 'Auto select', en is greyed out.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en hoe dit op te lossen is?

Ik ben ingelogd als Administrator, de server is PDC, maar we gebruiken geen AD of user profiles.

Verwijderd

Welke drivers gebruik je, die van hp of die ingebakken in windows 2003 zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Die van HP, versie 4.27.4000.400

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Heb je in de driver een NT Forms (of NT Afdrukbeheer) tabblad?
Zo ja, druk eens op clear all (alles wissen) en probeer de instellingen in de quickset nog een keer te maken

Verwijderd

Topicstarter
Jep, dat was 't. Zolang in NT Forms bij alle lades het type Unspecified is, gaat 't goed.
Zet je maar 1 bak op bv. Plain, dan is bij quick sets de lade-selectie dropdown greyed out. Ook al kies je voor type Unspecified (waar je dan toch uit de andere 3 lades zou moeten kunnen kiezen).

Maar 't werkt, en de bestaande quick sets leven ook nog, dus dank! :)

• jorritv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 10:29
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:41:
Jep, dat was 't. Zolang in NT Forms bij alle lades het type Unspecified is, gaat 't goed.
Zet je maar 1 bak op bv. Plain, dan is bij quick sets de lade-selectie dropdown greyed out. Ook al kies je voor type Unspecified (waar je dan toch uit de andere 3 lades zou moeten kunnen kiezen).

Maar 't werkt, en de bestaande quick sets leven ook nog, dus dank! :)
Even wat info over NT forms, het werkt als volgt:
Je stelt in in welke lade wat voor een papier zit, hierna zal de driver niet meer op basis van ladeselectie werken, maar op basis van wat een soort papierformaat (A4/gewoon, A4/Briefpapier, enz.) gevraagd wordt door de applicatie en zelf kiezen uit welke lade dit moet komen.

[ Voor 2% gewijzigd door jorritv op 08-04-2005 21:03 . Reden: spelling ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de uitleg. Ik had dat ondertussen zelf ook al uitgevogeld, maar 't is altijd handig om bevestigd te krijgen dat 't klopt. :) (ik doe normaal niks met printers en laden en zo, ik programmeer gewoon)
Wel vaag trouwens dat wanneer je in NT Forms 2 of meer lades hetzelfde type laat, je bij Quick sets geen lade meer kunt kiezen. Nou ja, daar valt ook mee te leven, als je eenmaal weet hoe 't in elkaar steekt. :)
Pagina: 1