Toon posts:

[WinXP][WinME]Internetverbinding delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik heb hier een thuisnetwerk van 2 pc's waarbij de internetverbinding wordt gedeeld. De internetverbinding wordt gemaakt met de XP machine, waarop internet delen staat ingeschakeld. Op de andere computer, met windows ME, wordt via de LAN verbinding contact gemaakt met het internet.

Het probleem doet zich voor op de ME machine. Het contact maken met het internet lukt opzich wel, maar vaak gaat het ook mis. Dan probeer ik een site te openen, of op msn aan te melden of iets dergelijks, en dan kan de site niet worden gevonden of kan er geen verbinding met het internet worden gemaakt, probeer je dan een paar keer opnieuw, of probeer je dan een andere site, dan lukt dat ineens weer wel. Het lijkt gewoon willekeurig te zijn, de ene keer lukt het wel, even later opeens niet meer, en vervolgens weer wel. 8)7

Ik heb voorheen windows98 op de pc gehad waar nu windows ME op staat, en daarbij had ik nooit last van deze problemen. :| Iemand hier mij kan helpen dit probleem op te lossen? Alvast bedankt :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lekker windows 98 SE terugzetten. ME is op zich al zo ongeveer het meest brakke OS dat MS ooit uitgebracht heeft, en heeft idd bekende problemen met zijn TCP/IP stack.

Overigens kost een routertje tegenwoordig ook geen drol meer, dus misschien kun je dat ook overwegen :)

[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 08-04-2005 14:32 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dit hoort in NT thuis.

maar neem eerst dit eens effe door

[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] :internet delen. en zoek eens uit waar het precies fout gaat.

Gebruikelijke trouble shooten: pingen, virus scan, tracert, ipconfig posten.
de ene keer lukt het wel, even later opeens niet meer, en vervolgens weer wel
kunnen we uiteraard niets mee.

En mag ik nog effe mijn stokpaardje posten:
regel 1: CONTROLEER DE KABELS.

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 08-04-2005 14:38 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet windows98 er wel weer op :) Bedankt voor de hulp mensen!! _/-\o_