Computergeluid opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Beetje vage titel, maar ik wist niks beter...

Maargoed het zit zo:

Ik ben bezig voor een filmpje voor school, nu moet ik daar audio onder zetten.. en de audio die ik nodig heb zit in Call Of Duty (pc game).
Dus wat moet er nu gebeuren;
Ik wil het geluid met Adobe Audition opnemen.
Volgens mn audioleraar zou dat heel makkelijk kunnen.
Je moest bij Play Control (je audio-levels, dat icoontje staat meestal rechtsonder in je scherm)
naar record gaan, daar een bepaalde uitgang/ingang aanvinken, en je zou in Audition kunnen opnemen.

Dit is me dus niet gelukt, ik heb alle uitgangen aangezet, en geprobeerd, maar niks werkt...
De leraar was vandaag niet op school, dus heb het niet kunnen vragen, en met mn vage zoektermen kom ik nergens, met "computer geluid opnemen" krijg je weet ik hoeveel hits.

Dus kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen? (filmpje meot btw maandag 0900uur af zijn :+...
als laatste optie koop ik een minijack naar minijack plug, en plug ik mn audio out, in mn Mic ingang... maar liever niet... want dat kost me weer geld...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je moet in je mixerinstellingen alles muten, en de optie "Wat men hoort" aanvinken bij je recordsettings. Dat zou moeten werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ixl85
De optie "wat men hoort" heb ik neit.
En wat moet ik muten? ook mn playback dingen (de uitgangen?) of alleen bij record?
De opties die ik kan kiezen bij Record zijn:

Record master
spdif-in
cd digital
midi
cdaudio
line in
microphone
auxiliary
tad in
wave....

edit:

sorry voor de noobheid op dit gebied, maar ik zit op een grafischeschool waar ze pas laat in het 4e jaar (<-- eindjaar) audio gaan geven |:(
heerlijk geregeld

[ Voor 27% gewijzigd door ixl85 op 08-04-2005 14:42 ]

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:50

Flotter

Pelipper!

ixl85 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:35:
De optie "wat men hoort" heb ik neit.
En wat moet ik muten? ook mn playback dingen (de uitgangen?) of alleen bij record?
De opties die ik kan kiezen bij Record zijn:

Record master
spdif-in
cd digital
midi
cdaudio
line in
microphone
auxiliary
tad in
wave....

edit:

sorry voor de noobheid op dit gebied, maar ik zit op een grafischeschool waar ze pas laat in het 4e jaar (<-- eindjaar) audio gaan geven |:(
heerlijk geregeld
Dan moet je waarschijnlijk 'Wave' hebben

En mocht niks werken en je gaat het met een kabeltje proberen, stop dat kabeltje dan in je line-in en niet in mic-in :P

[ Voor 12% gewijzigd door Flotter op 08-04-2005 15:15 ]

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• ixl85
Flotter schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:13:
[...]

Dan moet je waarschijnlijk 'Wave' hebben

En mocht niks werken en je gaat het met een kabeltje proberen, stop dat kabeltje dan in je line-in en niet in mic-in :P
Waarom zou ik dat niet moeten doen? is die qualiteit niet goed?
Nouja ik zal het vanavond eens rustig proberen... (kinda bussy right now... deadlines... deadlines...)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-02 14:50

Flotter

Pelipper!

ixl85 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:29:
[...]

Waarom zou ik dat niet moeten doen? is die qualiteit niet goed?
Nouja ik zal het vanavond eens rustig proberen... (kinda bussy right now... deadlines... deadlines...)
Omdat je uitgang een line-level-signaal afgeeft, die kun je dus ook het beste aan een line-level ingang hangen. Een microfooningang is veel gevoeliger, het zou eventueel wel kunnen, maar dan moet je de mic-boost uitzetten en heb je hoogstwaarschijnlijk monogeluid.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Pagina: 1