Unreal Tournament GOTY laat pc resetten

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Heey,

ik ben al lange tijd de UT:GOTY demo aan het spelen, maar heb nu de volledige versie.
Na installatie heb ik het spel gelijk gestart en na het precachen ging het gelijk mis:
1. Spel loopt vast en sluit even later af.
2. een of andere foutmelding wat met de driver van de videokaart heeft te maken.
3. kleurendiepte is spontaan 256 (of minder) kleuren geworden.

Daarna pc opnieuw opgestart, beeld was weer goed.
Toen spel opgestart, en dan reset mijn pc.
Na herstart wou ik gelijk de supportpagina van unreal bezoeken, maar I-Explorer opende niet, er werden geen mappen geopend waar ik op klikte. Klik ik op afmelden, gebeurt er niks. Switch user, opnieuw opstarten en aflsluiten werd ook niet op gereageerd.
Dan maar reset --> weer dat gedoe, en dan nog eens gereset, en toen deed me pc eindelijk weer wat.

Maar wat gaat er nu mis met unreal??

Alles over mijn pc staat hierin: http://members.home.nl/a.kost/DxDiag.txt

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

tja je zegt het zelf al, misschien iets met je videokaart!?

ik doe maar een rare gok...

Verwijderd

Kan je iets specifieker kunnen zijn wat betreft te foutmelding? Met "een of andere foutmelding wat met de driver van de videokaart heeft te maken." hebben we niet zoveel namelijk.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:31:
Kan je iets specifieker kunnen zijn wat betreft te foutmelding? Met "een of andere foutmelding wat met de driver van de videokaart heeft te maken." hebben we niet zoveel namelijk.
had computer al geherstart voordat ik eraan dacht om de fout op te schrijven.

Maar net toen ik met me mp3 collectie bezig was, resette windows zichzelf spontaan. (zou hét probleem terug zijn??, PC reset op moment dat inlogscherm van XP moet komen )
Ik heb nu het vinkje "automatisch opnieuw opstarten" uitstaan zodat ik een BSOD krijg, maar zou die spontane reset met die problemen van Unreal te maken kunnen hebben??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Kan, maar zonder extra informatie is dat niet te zeggen. Staat er toevallig nog wat extra informatie in de logboeken van Windows?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:54:
Kan, maar zonder extra informatie is dat niet te zeggen. Staat er toevallig nog wat extra informatie in de logboeken van Windows?
waar zijn die te vinden??

Oscar Wilde

Verwijderd

Sorry hoor, maar dat is toch echt basiskennis. Met een beetje zoeken kan je daar zo achterkomen. Het staat zelfs in de Windows Help zie ik net.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:12:
Sorry hoor, maar dat is toch echt basiskennis. Met een beetje zoeken kan je daar zo achterkomen. Het staat zelfs in de Windows Help zie ik net.
ik heb de logboeken, en nu?? ik zie application fail, das van realjukebox, die gaat heel vaak de fout in bij het afsluiten van dat prog

waar moet ik eigenlijk naar zoeken als het om spontane resets gaat?

wacht es, system error, 2 stuks:
Foutcode; 1000008e, parameter1: c0000005, parameter2: 00000000, parameter3: f3982b44, parameter4: 00000000.
en
Foutcode; 100000ea, parameter1: 81b327d8, parameter2: 817c5ab8, parameter3: f8965cb4, parameter4: 00000001.

edit: nog 2 system errors:
Foutcode; 000000ea, parameter1: f8e04020, parameter2: 81fd2670, parameter3: 81143f40, parameter4: 00000001.
en
De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:
d347bus

aaah kijk es, de driver fout (die nv4_disp bedoelde ik van wat ik nie meer wist) van bij unreal:
Het stuurprogramma nv4_disp voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen. Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma. Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.

[ Voor 83% gewijzigd door Raven op 08-04-2005 16:32 ]

Oscar Wilde

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:12:
offtopic:
Nou nee hoor, wrom is dat basiskennis dan..? Ik doe ook veel met me PC waar de meeste mensen nix van snappen, maar waar in godsnaam logboeken staan zou ik niet weten, wel hoe ik ze moet zoeken, maar dat 8erwege gelaten :P

Hierover ga ik graag in discussie, maar niet midden in een ander topic. Mocht je het echt willen weten, stuur me dan een mailtje :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 17:24 ]

Ici kann uw Werbung staan

• Pepper
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-06 21:50

Pepper

The one and only!!

ja daar maak ik nix van :+
maar probeer eens een ander soort video instelling in UT: OpgenGL of Direct3D? (weet niet wat je nu gekozen had)
En anders ff je videokaartdrivers updaten. wilt ook nog wel eens helpen.
Of UT herinstallen..

dus...

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

heb je al de laatst nieuwe drivers van je videokaart geinstalleerd?
laatste nieuwe directx? (neem aan dat je met directx en niet opengl speelt)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Peluso schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:41:
heb je al de laatst nieuwe drivers van je videokaart geinstalleerd?
laatste nieuwe directx? (neem aan dat je met directx en niet opengl speelt)
heb laatste drivers dacht ik, zal ff checken. heb directx 9.0c, das toch nieuw genoeg voor zon oud(1999) spel??

ps. al die info staat in die txt file die ik gemaakt heb met dxdiag, link staat onderaan 1e post
edit: heb ff gecheckt, heb laatste videokaart driver

heb net unreal deraf gegooid, resterende files handmatig verwijdert en unreal weer opnieuw geinstalleerd. resultaat: hetzelfde. spel gaat precashen, de resolutie wordt 640*480 en de kleurendiepte 256(of minder) kleuren, krijg bureaublad te zien en ik krijg die fout weer met die nv4_disp, maar kon geen screenshotmaken --> pc liep vast, muis bewoog niet meer, en daarna werd het beeld zwart terwijl monitor wel signaal kreeg.
Heb de pc maar weer gereset.

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 08-04-2005 17:21 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Probeer ook eens oudere drivers. Bij videokaarten in het algemeen zijn de nieuwste drivers niet automatisch de beste. Bij Guru3D houden ze een heel archief van drivers bij.

[edit]
Je kan ook nog proberen wat hardware acceleratie bij 'Beeldscherm' en dxdiag omlaag te gooien.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 17:27 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:25:
Probeer ook eens oudere drivers. Bij videokaarten in het algemeen zijn de nieuwste drivers niet automatisch de beste. Bij Guru3D houden ze een heel archief van drivers bij.

[edit]
Je kan ook nog proberen wat hardware acceleratie bij 'Beeldscherm' en dxdiag omlaag te gooien.
voordat ik dat ga proberen.... kreeg net BSOD, vlak nadat ik unreal en alcohol120% eraf had gegooid.
BSOD: Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om beschadiging te voorkomen blablabla
*** STOP: 0x0000008E(0xc0000005,0x804E3D73,0xF3ECBB48,0x00000000)

en dit betekent??????

en nog iets, waarom doet de demo WEL en de volledige versie niet?? zoveel verschil zit er toch niet tussen??

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 08-04-2005 19:59 ]

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
iemand?

Oscar Wilde

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-11 11:47
Als het een hardware probleem is zou ik niet naar je voeding kijken maar naar je geheugen: ECS K7S5A bordjes hebben vaak moeite met 2 verschillende modules. Zo wel sdram als ddram. Zeker omdat je blauwe schermen krijgt en die ook prima door "geheugen fouten" (fouten in het geheugen of geheugencontroler) veroorzaakt kunnen worden. Om dit uit te proberen kan je met 1 reepje geheugen draaien en kijken of de problemen dan weg zijn.

Je foutmelding: 0x0000008E in typen in google geeft als antwoord dat het waarschijnlijk een geheugen probleem is.
http://www.google.nl/sear...000008E&btnG=Zoeken&meta=

Als dat niet helpt zou ik toch eens windows opnieuw instaleren (is ook al vaak genoeg gezegd in je vorige topic).

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
martijn_tje schreef op zondag 10 april 2005 @ 18:54:
Als het een hardware probleem is zou ik niet naar je voeding kijken maar naar je geheugen: ECS K7S5A bordjes hebben vaak moeite met 2 verschillende modules. Zo wel sdram als ddram. Zeker omdat je blauwe schermen krijgt en die ook prima door "geheugen fouten" (fouten in het geheugen of geheugencontroler) veroorzaakt kunnen worden. Om dit uit te proberen kan je met 1 reepje geheugen draaien en kijken of de problemen dan weg zijn.

Je foutmelding: 0x0000008E in typen in google geeft als antwoord dat het waarschijnlijk een geheugen probleem is.
http://www.google.nl/sear...000008E&btnG=Zoeken&meta=

Als dat niet helpt zou ik toch eens windows opnieuw instaleren (is ook al vaak genoeg gezegd in je vorige topic).
Het is geen hardwareprobleem. De demo doet goed, dus dat betekent dat de hardware goed is. En heb pas beide 256MB-SDR-ram modules vervangen voor 1 ddr module van 512MB, die doet goed.
Windows herinstalleren doe ik niet, die staat er net een weekje of 2 op.
Nu heb ik tijdelijk nog een celeron2.6GHz van iemand staan met een 64MB SHARED onboard videokaartje en maar 256MB ram waarvan 192 beschikbaar. Daar doet de volledige versie van unreal perfect! Dus ik denk dat het probleem bij mijn pc of bij mijn videokaart(driver) zit, of bij SP2.
Mischien dat die compatibility wizard werkt, es ff proberen.

EDIT, met windows98/me compatibiliteit aan gebeurt hetzelfde:
spel gaat precachen, dan komt bureaublad er in 640*480-16 kleuren tevoorschijn met de nv4_disp error. Even later loopt pc vast en wordt beeld zwart.
Na een druk op de resetknop is alles weer goed.
En de demo werkt nog steeds gewoon normaal, maar loopt wel eens vast en dan krijg ik een general protection error of zoiets
Stom gedoe

EDIT: ik heb de nieuwste driver van de videokaart eraf gegooid en de originele geinstalleerd. Nu werkt Unreal Tournamtn GOTY wel!!!
Maar de driver die ik nu gebruik is nogal oud -->versie 6.13.0010.3140 volgens dxdiag.
Is het erg dat de driver oud is?? of heeft dat geen invloed op nieuwe games???

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 12-04-2005 18:31 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb zelfs m'n windows opnieuw geïnstalleerd.
Ik dnek dat het aan de nieuwe directX 9.0c ligt
Pagina: 1