Toon posts:

met VBA in word een wachtwoord met verloopdatum instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen en dieren.

Ik ben in Microsoft Word aan de slag gegaan met het programmeren in Visual Basic for Applications (VBA) wat in office 2003 inbegrepen is.
Ik probeer voor het huidige document waar ik aan werk een code (in VBA) te maken dat moet zorgen voor de volgende resultaten :

• een wachtwoord zodat iemand niet zomaar in mijn document kan baggeren
• het verlopen van het wachtwoord (na bijvoorbeeld 30 dagen) ter extra bescherming.

Dit alles moet natuurlijk geladen worden voordat het document geopend kan worden.
Ik heb zelf een stuk code :
code:
1
2
3
4
5
6
Sub test()
    ActiveDocument.Password = "hallo"
End Sub
Sub test1()
    If Date > DateSerial(2005, 4, 3) Then MsgBox "foei!"
End Sub

Als ik het document dus laad krijg ik een mooi venster waar ik een wachtwoord in in kan vullen. Maar hij kijkt niet naar de datum die ik invoer bij Sub test1 .
Er moet dus een mogelijk zijn om deze 2 Codes te koppelen of misschien iets heel anders waarmee ik krijg waar ik naar zoek. :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je moet die date dan ook meegeven aan je nieuwe functie (sub) ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:11:
Je moet die date dan ook meegeven aan je nieuwe functie (sub) ;)
Maar, hoe geeft ik dit dan in code-taal weer?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik mis wat relevante code. Dus post even wat meer, dan geef ik je een leiddraad waar eea aan te passen :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:50:
Ik mis wat relevante code. Dus post even wat meer, dan geef ik je een leiddraad waar eea aan te passen :P
Dit is het enige aan code wat ik op dit moment heb kunnen vinden, wat ik kan gebruiken om dat in word werkend te maken.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 21:18
Je moet die code zowiezo niet in een sub neerzetten, maar in ThisDocument en dan Document_Open(), dan wordt de check uitgevoerd als het document geopend wordt. Wat jij deed was een eigen subroutine maken, maar je hebt nergens een plek waar die aangeroepen wordt :)

code:
1
2
3
Private Sub Document_Open()
End Sub

Via foutopsporing het project compileren en dan nog es proberen te openen ?

[ Voor 26% gewijzigd door ParaNoiMia op 13-04-2005 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]ParaNoiMia schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:47:
Je moet die code zowiezo niet in een sub neerzetten, maar in ThisDocument en dan Document_Open(), dan wordt de check uitgevoerd als het document geopend wordt. Wat jij deed was een eigen subroutine maken, maar je hebt nergens een plek waar die aangeroepen wordt :)

code:
1
2
3
Private Sub Document_Open()
End Sub

Goed, ik heb je code gebruikt en ingevoerd.
Oke ik voer nu een wachtwoord in om het bestand te kunnen openen, het bestand opend nadat ik het juiste wachtwoord heb ingevoerd. Ik krijg een MsgBox te zien met "foei!" erin (omdat de datum natuurlijk verlopen is)
Kan ik deze MsgBox die verschijnt ook nog zelf aanpassen om in te kunnen stellen dat nadat ik op de "ok" knop heb gedrukt, het bestand sluit?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit is nu al je vierde topic met dezelfde vraag? :o
Verwijderd in "Software om bestanden maar tijdelijk lee..."

Geef ajb feedback op de reply van ParaNoiMia in dat andere topic, een topic per vraag is zat en dan blijft het lekker centraal. Maar ik snap het niet helemaal waarom je die vraag over starten als het doc wordt geopend nu weer stelde, dat wist je toch al sinds Woudloper in "Programmeren in Visual Basic" ?

Msgbox: ja hoor, je kan aanpassen wat je wilt. Zie de erg uitgbereide uitleg onder F1, incl voorbeelden :)
Afsluiten: tuurlijk. Hier geldt hetzelfde, zie F1 onder de zoektermen "document sluiten".

Maar goed, eerdere opmerkingen over tutorials / een goed boek over VBA zijn toch echt wel van toepassing. Het Document_Open() "event" is namelijk toch wel een van de basics die je dan leert en zonder die basics ben ik bang dat je geen goed programma/script zal krijgen.

Dit topic gaat dicht omdat een topic genoeg is, maar ga dus ajb. eerst begrijpen wat je precies doet voor je vragen stelt, dan zullen we graag meedenken als je vastloopt op zaken die niet zelf zijn op te lossen. Als je een kant-en-klaar script wilt kan je beter iemand inhuren dan het op GoT te vragen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.