Draadloos en bedraad netwerk in 1 segment, kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:54

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Ik heb op dit moment een 10/100 MBit switch waar een firewall/dhcp server plus 3 pc's op aangesloten zijn. Deze wil ik graag vervangen door een switch met minimaal 5 poorten èn een accesspoint in zich heeft. Ik wil dat alle pc's die erop aangesloten worden hun IP adres van de DHCP server krijgen, zowel draadloos als bedraad - dus alle pc's in hetzelfde segment. Dit is belangrijk omdat 1 bedrade pc mijn fileserver is, en ik een HTPC'tje een verdieping hoger wil maken, en die middels een 54MBit kaartje op mijn netwerk aansluiten.
Ook wil ik dat het draadloze gedeelde beveiligd kan worden middels een WEP-key en een MAC-adressen tabel.

Bestaat zoiets?

Ik zou misschien een Linksys WRT54G kunnen gebruiken om dan het draadje van mijn firewall als inkomend signaal (als zijnde vanaf een adsl/kabel modem komend) te gebruiken, maar iets zegt me dat dit misschien overkill is, mogelijk zijn er goedkopere/betere/makkelijkere oplossingen.

edit: FAQ van verschillende netwerk afdelingen doorgespit, kon er geen antwoord voor mijn huidig vraagstuk vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Nitroglycerine op 08-04-2005 13:57 ]

Hier kon uw advertentie staan

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Dit is bij de betreffende linksys standaard zo.
je moet je firewall echter wel op een switchpoort hangen. de wanpoort gebruik je dus niet.

[ Voor 50% gewijzigd door JackBol op 08-04-2005 14:27 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.