[HTML] *.txt file inlezen en weergeven in een htm-pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 726 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-06 11:02
Ik heb MCE2005 op mn bak staan en heb sinds een poosje de My Movies plug in. Werkt allemaal erg mooi en er zit ook een optie bij waarmee je alle info over films van internet kan laten halen. Hier maak ik geen gebruik van, ik voer alles handmatig in. Alleen ondersteunt de plugin dit niet voor de acteurs (foto's en biografieën). Nu heb ik door de code te veranderen het al wel voor elkaar gekregen voor de foto's maar nog niet voor de biografieën.

Een stuk code om een en ander duidelijker te maken:
code:
1
2
3
4
5
6
currentActorName = objMyMovies.ActorName();
currentActorPhoto = "Photos/"+currentActorName+".jpg"
currentActorPhotoWidth = objMyMovies.ActorPhotoWidth();
currentActorPhotoHeight = objMyMovies.ActorPhotoHeight();

currentActorBiography = "Bios/"+currentActorName+".txt"

Zoals gezegd werken de foto's dus goed. Maar bij de biografieën wordt bijvoorbeeld alleen dit weergegeven: Bios/Russell Crowe.txt. Dit is logisch natuurlijk omdat dit gewoon als String wordt gezien...

Wat wil ik nu? Ik heb dus txt-files van alle acteurs. Deze moeten op de een of andere manier worden ingelezen en vervolgens in een HTML pagina (De plugin werkt met HTML + JS) worden gezet bij de desbetreffende acteur.

Ik heb al gegoogled, topics hier afgezocht (wel wat heeeeele oude gevonden ui 1999 en 2000 maar daar kwam ik niet verder mee) en zelf al wat met JS geprobeerd, geen succes tot nu toe. En dat terwijl ik zelf het idee heb dat t toch helemaal niet zo moelijk moet zijn? PHP kan ik niet gebruiken helaas....

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130503

Met Javascript txt files is normaliter niet mogelijk. Dat zou namelijk een groot beveilgingsrisico met zich meebrengen. Ik neem aan dat je dus text bestanden wil inlezen. Ik zeg je: gaat je niet lukken. Heel misschien in Internet Explorer, maar Gecko zal je niet te vriend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16223

Dat tekstbestand staat op je eigen schijf en is gevuld?
Kun je dan op je HTML pagina geen iframe maken die naar dat bestand verwijst. Dan hoef je verder niets te doen met het omzetten naar HTML ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
Anoniem: 16223 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:02:
Dat tekstbestand staat op je eigen schijf en is gevuld?
Ja, dat klopt :)
Anoniem: 16223 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:02:
Kun je dan op je HTML pagina geen iframe maken die naar dat bestand verwijst. Dan hoef je verder niets te doen met het omzetten naar HTML ofzo.
Ik heb t ff snel geprobeerd maar t resultaat is niet helemaal naar wens (let dan niet op de plaatsing van het tekstvak, daar heb ik niet op gelet):
Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~damhuisjr/pics/mce1.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16223

RooN schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 14:31:
Ik heb t ff snel geprobeerd maar t resultaat is niet helemaal naar wens (let dan niet op de plaatsing van het tekstvak, daar heb ik niet op gelet):
Wat is dan je wens? Moet het transparant zijn of moet het groter/kleiner? Daar kun je met CSS nog een hoop aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
Anoniem: 16223 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:08:
[...]
Wat is dan je wens? Moet het transparant zijn of moet het groter/kleiner? Daar kun je met CSS nog een hoop aan veranderen.
yes, transparant en op de plek waar nu dat "Bios/Russell Crowe.txt" staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 15:45

Not Pingu

Dumbass ex machina

Je kunt dat IFrame verbergen met display: none en in javascript de inhoud van het iframe uitlezen en die vervolgens in een DIV op je pagina in de InnerHTML property plaatsen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Not Pingu op 10-04-2005 14:16 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
Gunp01nt schreef op zondag 10 april 2005 @ 14:15:
Je kunt dat IFrame verbergen met display: none en in javascript de inhoud van het iframe uitlezen en die vervolgens in een DIV op je pagina in de InnerHTML property plaatsen :)
OK, tnx, we komen steeds verder :) de tekst komt goed in het iframe te staan en het verbergen lukt ook...maar hoe bedoel je de inhoud uitlezen met JS? Kun je me een klein beetje op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
Laat maar! Ik heb nog ff goed gezocht (na aanleiding van die tip met java) en een veel beter oplossing gevonden en wel HIER!

Door middel van de tool die ergens in het topic wordt gegeven kan ik met JS de txt file uitlezen en vervolgens met een simpele regel code de tekst toevoegen:
code:
1
currentActorBiography = readFile('Bios/'+currentActorName+'.txt');

waarbij readFile() een methode uit het tooltje is van het topic dat ik had gevonden. Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~damhuisjr/pics/mce2.JPG

en daar ben ik zeeeeer tevreden mee :) bedankt voor alle tips!!!

Pagina: 1