[HDD-recorder met EPG] EPG werkt ook op analoge kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:06

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik heb een korte vraag. Ik dacht: die vind ik wel op GoT of Google, maar nee hoor.

Ik vroeg me af of EPG van een HDD recorder welke Philips bijvoorbeeld heeft ook via de analoge kabel werkt..en hoe werkt dit eigenlijk? Zenden zenders een extra signaal mee (dan hebben dus niet alle zenders EPG mogelijkheid?) of doet hij het anders (via teletext of zo)

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

Als ik goed ben geinformeerd heeft Philips onderhandeld met TMF en wordt de EPG data dus (overal in Nederland) met TMF meegezonden. Dus ook op de analoge kabel.

(correct me if I'm wrong)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:40:
Als ik goed ben geinformeerd heeft Philips onderhandeld met TMF en wordt de EPG data dus (overal in Nederland) met TMF meegezonden. Dus ook op de analoge kabel.

(correct me if I'm wrong)
Dat zou heel erg fijn zijn... Is dat een universele standaard? of gaat dat weer alleen op philips apparaten werken? Heb een Loewe die ook de mogelijkheden van EPG biedt, en vind het erg jammer dat ik er geen gebruik van kan maken. Hopen dat daar nu verandering in komt...

@TS, nee, het werkt dus nog niet op de analoge kabel...

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-01 09:16

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Volgens de website van Guide Plus+ kan ieder bedrijf een licentie nemen om van de EPG gebruik te maken. Omdat de Philips DVD-recorders volgens mij nog geen ingebouwde digitale tuner hebben, lijkt het me dat het gewoon op de analoge kabel werkt. Ook staat er op de website van Guide Plus+ dat het werkt met kabeltelevisie, het onderscheid tussen analoge en digitale kabel wordt er niet gemaakt.

EDIT: Sterker nog, er staat op de website dat er in sommige landen alleen analoog van de EPG gebruik kan worden gemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door MetroidPrime op 08-04-2005 15:10 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Euh, jah, bedoelde ik... In nederland werkt het nog niet...
Maar TRT Int. en TV5 zenden het wel uit...

• MetroidPrime

MetroidPrime

MikeyMan schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 15:38:
Euh, jah, bedoelde ik... In nederland werkt het nog niet...
Maar TRT Int. en TV5 zenden het wel uit...
Er staat toch echt dat het werkt in Nederland als je TMF kan ontvangen, er staat nergens dat dat alleen digitaal is.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Guide plus is dan waarschijnlijk iets anders dan EPG... Zelfd idee, maar niet exact hetzelfde...

Verwijderd

Dat guideplus systeem word meegezonden op TMF of Eurosport. :) :)
Ligt der dan weer ff aan welke je wel en niet hebt. Daar moet je hem dan 24 uur op laten staan (in het geval iig van een dvd recorder , dan moet die data vanzelf geladen zijn, of alle kabel aanbieders het al mee zenden weet ik niet, anders een telefoonte plegen even vragen en klaar is kees :)

• MetroidPrime

MetroidPrime

MikeyMan schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:21:
Guide plus is dan waarschijnlijk iets anders dan EPG... Zelfd idee, maar niet exact hetzelfde...
Guide Plus+ is de EPG die voor de Philips DVD/HDD-Recorders wordt gebruikt en aangezien dat dat is waar de TS het over heeft....

[ Voor 11% gewijzigd door MetroidPrime op 08-04-2005 23:05 ]

• DoctorV64
  • Laatst online: 24-02 16:47

DoctorV64

Cosmopoliet

Ik ben me op dit moment aan het inlezen op het onderwerp DVD-recorder/hd recorder en wat ik lees en zie is dat met EPG/Guide plus het vele male makkelijker moet zijn om programma's op te nemen. Na het lezen van de thread vraag ik me of er niet een andere gebruiker is met een dvd/hd recorder die uit praktijk een antwoord kan geven of EPG via het kabel signaal wordt doorgegeven ( al dan niet in combo met TMF).

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Verwijderd

DoctorV64 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 16:44:
Ik ben me op dit moment aan het inlezen op het onderwerp DVD-recorder/hd recorder en wat ik lees en zie is dat met EPG/Guide plus het vele male makkelijker moet zijn om programma's op te nemen. Na het lezen van de thread vraag ik me of er niet een andere gebruiker is met een dvd/hd recorder die uit praktijk een antwoord kan geven of EPG via het kabel signaal wordt doorgegeven ( al dan niet in combo met TMF).
Vraag ik me idd ook af

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:51
DoctorV64 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 16:44:
Ik ben dus die 'andere gebruiker' ;)
Ik heb al een jaartje de Philips HDRW720, DVD/harddisk recorder met EPG (Guide+).

Aangesloten in Nieuwegein (midden Nederland), gewoon op de kabel, gewoon een analoog signaal. Het EPG-signaal schijnt op een twee of drietal tijdstippen via TMF en/of Eurosport te worden uitgezonden, maar daar merk je verder niets van. Die electronische programmagids werkt dus gewoon, ik kan tot een week vooruit van alle zenders de programmering zien, wat achtergrondinfo over een programma opvragen en met een druk op de knop een programma opnemen.

Voor het geval het je uitmaakt, ik ken nog drie andere mensen met hetzelfde apparaat verdeeld over het land, allemaal met een normale analoge kabelaansluiting en ook bij hen werkt het zonder problemen.

Enige nadeel van de EPG bij dit apparaat: het apparaat reageert nogal traag op de afstandbediening, soms klik je acht keer op 'pijltje rechts' en moet je daarna duidelijk wachten tot 'ie dat ook uitgevoerd heeft.

Verwijderd

ok duidelijk verhaal
Thnx

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:27
M_v_A schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:42:
Voor het geval het je uitmaakt, ik ken nog drie andere mensen met hetzelfde apparaat verdeeld over het land, allemaal met een normale analoge kabelaansluiting en ook bij hen werkt het zonder problemen.

Enige nadeel van de EPG bij dit apparaat: het apparaat reageert nogal traag op de afstandbediening, soms klik je acht keer op 'pijltje rechts' en moet je daarna duidelijk wachten tot 'ie dat ook uitgevoerd heeft.
Ook hier in Alkmaar (UPC) werkt het perfect. Na de installatie had ik binnen een kwartier de programmagegevens en sindsdien gaat het ongemerkt via TMF. Eurosport schijnt ook EPG gegevens mee te sturen.

Ik heb mijn 725 nu sinds een maand of twee en ben er erg tevreden over. Net als jij reageert ie soms wat traag alhoewel dat met versie 3 van de firmware wel iets beter is geworden.

• vanaalten
Timmy schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:59:
Ik heb mijn 725 nu sinds een maand of twee en ben er erg tevreden over. Net als jij reageert ie soms wat traag alhoewel dat met versie 3 van de firmware wel iets beter is geworden.
Mmmm... heb ik niet zo gemerkt eerlijk gezegd. Overigens staat er sinds gisteren een versie 3.1 van de firmware op www.p4c.philips.com.

• Timmy
M_v_A schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 07:55:
Mmmm... heb ik niet zo gemerkt eerlijk gezegd. Overigens staat er sinds gisteren een versie 3.1 van de firmware op www.p4c.philips.com.
Blijkbaar was ie niet goed genoeg, is weer weg namelijk. Althans, ik kan 'm niet vinden.

• vanaalten
Timmy schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:31:
[...]

Blijkbaar was ie niet goed genoeg, is weer weg namelijk. Althans, ik kan 'm niet vinden.
Excuses, ik was even vergeten dat je de 725 had i.p.v. de 720.
Voor de 720 staat er wel een nieuwe firmware!

Geen idee eigenlijk of de firmwares voor deze apparaten hetzelfde zijn - het enige verschil is de grootte van de harddisk, kan mij voorstellen dat de software daarvoor niet anders hoeft te zijn.

Aan de andere kant: als je met het apparaat geen problemen hebt zou ik niet upgraden. Ik had met CF3.0 nog wekelijks last van een vastlopend apparaat en tot nu toe (afkloppen...) met 3.1 nog niet...

Verwijderd

De 720 en 725 zijn technisch identiek allen heeft de 720 een 80 GB disk en de 725 een 160 GB. Je kan de firmware 3.1 dus op allebei installeren. Ik heb hem op mijn 725 gezet en hij installeert zonder problemen. Ik weet niet wat de verbeteringen zijn. Het lijkt in ieder gevaldat de menu's weer iets sneller werken(was al beter bij firmware 3.0)

Verwijderd

Wat zijn momenteel de beste hdd recorders met epg?
van philips hoor ik niet zo goede ervaringen (niet op epg gebied)

• Timmy
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:36:
Wat zijn momenteel de beste hdd recorders met epg?
van philips hoor ik niet zo goede ervaringen (niet op epg gebied)
Wat voor problemen hoor je over de Philips hdd-records (520, 720 of 725)? Ik heb met mijn 725 nog geen problemen gehad. Okee, met de oude firmware crashte ie soms maar dat is nu opgelost. Van kennissen met een 720 hoor ik ook niets dan problemen.

Firmware 3.1 heb ik net geinstalleerd. Werkt prima, alleen jammer dat Philips geen changelog publiceert.

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Thanks voor de replies, ik twijfel nog enorm of ik niet een Kiss moet aanschaffen of gewoon mce apparaat moet bouwen. Voor mijn vrouw thuis is het gemak belangrijk en ik zelf vind dat voor een vervanger van een videorecorder het om gemak moet gaan. De kiss heeft geen DVD-writer erin en ik vraag me af of jullie als DVD/HDrecorder bezitters niet meer met de HD werken dan met DVD's?
Mijn oog is trouwens op deze gevallen http://www.produkte.panas...er@&altMod=N&upper=&prop=. Veel waar voor je geld imho en met EPG :D

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• vanaalten
Timmy schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:58:
Firmware 3.1 heb ik net geinstalleerd. Werkt prima, alleen jammer dat Philips geen changelog publiceert.
Niet helemaal waar:
http://www.p4c.philips.com/files/d/dvdr725h_00
... dan daar dvdr725h_00_fur_eng.pdf openen en je vindt een (beperkt) changelog:
CF3.1
- Bug fixed in Service and Diagnostic mode. Not relevant for the customer.
CF3.0
new features
- EPG programme information available (when broadcastet) within Guide or Browser
- The following Harddisc navigation speeds were added: 64x, 128x and 256x
- Exit CAM mode also via tuner button possible
- Playback of dual layer DVD+R discs possible
Problems solved
- Sometimes many empty titles in Harddisc Browser visible after Timer Recording
- Sometimes no sound on Timer Recording from external input.

Beperkt changelog, want ik weet dat er in 3.0 ook een bug is opgelost die er (bij mij) voor zorgde dat er af en toe een opname werd overgeslagen.
Bij CF3.0 had ik daarbij nog wel eens vastlopers (ahem... praktisch wekelijks) en met 3.1 al een maand geen vastloper gehad.

• vanaalten
DoctorV64 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:42:... en ik vraag me af of jullie als DVD/HDrecorder bezitters niet meer met de HD werken dan met DVD's?
Het hangt helemaal van je kijk- en bewaargedrag af. Ik ben fanatiek serie-kijker, heb een stuk of vier repeterende wekelijkse timers die series op HD opnemen. Die programma's kijk ik terug en dan wis ik ze weer. Op DVD branden doe ik praktisch nooit (hooguit als een vriend een aflevering van zo'n serie gemist heeft). Bewaren van films en dergelijke doe ik ook niet - iets dat het bewaren waard is koop ik wel op DVD. Da's ook de belangrijkste reden dat je een DVD-brander in zo'n apparaat nodig hebt: voor als je graag dingen bewaart.

Ofwel, je moet voor jezelf bepalen of je een DVD-brander in zo'n apparaat nodig hebt!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Het is wel handig een dvd-writer erin voor het geval iemand iets gemist heeft wat ik nog heb. Dan is het op een dvd-rw fikken geen probleem zoals je schrijft. Ten aanzien van de nut van de dvd/hd recorder daarvan ben ik zelf al snel overtuigd. Wij volgen thuis een aantal series en het is o zo makkelijk om ze op je eigen tijd te kunnen bekijken. Maar wat ook heel belangrijk is het vooruitspoelen van de reclameblokken, dat is een luxe die je jezelf niet moet ontnemen _/-\o_

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

En nu de 1 milliondollar vraag...

Werkt guide+ met DIGITALE telvisie?
Als ik zo op foras rondkijk blijkbaar niet |:(

Iemand hem met digitale tv al in werking gekregen?
Pagina: 1