[Word 2003] variabelen opnemen

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47

TF

bla bla

Topicstarter
Ik heb een sjabloon gemaakt in Word 2003. Op het voorblad moet een datum en versie van het document worden ingevuld.

In de voettekst komen deze gegevens ook terug. Maar om het nu telkens op 2 plekken te wijzigen is lastig. Is er een manier om dit te koppelen.??

Ik ben al met velden aan de gang geweest, maar kom er niet echt uit. Volgens mij is het vrij gemakkelijk ....

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 17:41
Je zou dit kunnen oplossen door een bladwijzer op het voorblad in te voegen en een link daarnaar maken in de voettekst. Je moet alleen oppassen dat bij het invullen van het voorblad de tekst in de bladwijzer (en niet ervoor/erna) terecht komt.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47

TF

bla bla

Topicstarter
Op zich werkt dit wel maar, Je moet wel de elke keer de velden bijwerken. Het gaat niet on-the-fly zeg maar.

En hij plaats het veld dan dubbel onder elkaar,...

Maar er moet wel een optie zijn ... een soort formule net als in excel veld a1 = b2 etc.

Verwijderd

Heb hier ook wel eens mee gestoeid, en uiteindelijk is het toen deze macro geworden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
'----Code Start----
Sub UpdateFooterField()
Dim fld As Field
   For Each fld In ActiveDocument.Sections(1).Footers(wdHeaderFooterPrimary).Range.Fields
       fld.Update
   Next fld
End Sub
'----Code End----

Met dan in de voettekst een veld REV [bladwijzernaam] en in de eigenschappen van het eerste invoerveld staat bij "verlaten veld" de naam van de macro.

Hoop dat dit voor je werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 14:32 ]

Verwijderd

TF schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 13:25:
Ik heb een sjabloon gemaakt in Word 2003. Op het voorblad moet een datum en versie van het document worden ingevuld.

In de voettekst komen deze gegevens ook terug. Maar om het nu telkens op 2 plekken te wijzigen is lastig. Is er een manier om dit te koppelen.??

Ik ben al met velden aan de gang geweest, maar kom er niet echt uit. Volgens mij is het vrij gemakkelijk ....
Dit is niet zo moeilijk. In Properties van het document (Eigenschappen in NL), kun je op het tabje custom (weet niet in NL) velden aanmaken (Datum, Datum Laatste Wijziging, Versie, Versienummer, etc, wat je dus zelf wilt).

Daarma bij Insert, Field kies je Document Information waarbij je DocProperty kunt gebruiken en je zelf aangemaakte velden kunt kiezen. Deze Inserts kun je op alle plekken doen waar je deze waarde wilt zien. Daarna hoef je dus alleen in de Properties deze velden bij te werken. Eventueel kun je nog met een stukje VB een dialoogje in elkaar flansen, dat is aan jou.