aaa ik word gek, dit topic is bedoelt als laatste redmiddel anders gooi ik mijn acronis image van december weer terug
kan sinds vandaag opeens geen gebruik meer maken van FTP, connecten op poort 21 wil maar niet lukken. en het maakt niet uit op welke ftp sites ik het ook probeer, allemaal geven ze een timeout error. Gistermiddag heb ik nog voor het laatst wat zitten klooien op mijn ftp server, daarna alleen msn7 geinstalleerd wat betreft software. En een "route add" toegepast.
Wat ik reeds heb gedaan :
- de ftp servers pingen, lukt allemaal. deze zijn dus niet offline
- met Fprot.exe de poorten gecontroleerd, 21 wordt niet gebruikt
- connecten op poort 22 (secure) lukt wel, alleen wordt dit maar door 1 server ondersteund
- clients waarmee ik niet kan inloggen op een ftp : ftp voyager + smartftp + internet explorer
- route add verwijderd met commando "route del ..."
- google / got zoeken uiteraard
Mijn config :
Win xp pro nl
@home breedband Overijssel
kan sinds vandaag opeens geen gebruik meer maken van FTP, connecten op poort 21 wil maar niet lukken. en het maakt niet uit op welke ftp sites ik het ook probeer, allemaal geven ze een timeout error. Gistermiddag heb ik nog voor het laatst wat zitten klooien op mijn ftp server, daarna alleen msn7 geinstalleerd wat betreft software. En een "route add" toegepast.
Wat ik reeds heb gedaan :
- de ftp servers pingen, lukt allemaal. deze zijn dus niet offline
- met Fprot.exe de poorten gecontroleerd, 21 wordt niet gebruikt
- connecten op poort 22 (secure) lukt wel, alleen wordt dit maar door 1 server ondersteund
- clients waarmee ik niet kan inloggen op een ftp : ftp voyager + smartftp + internet explorer
- route add verwijderd met commando "route del ..."
- google / got zoeken uiteraard
Mijn config :
Win xp pro nl
@home breedband Overijssel