FTP (poort21) werkt opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
aaa ik word gek, dit topic is bedoelt als laatste redmiddel anders gooi ik mijn acronis image van december weer terug :(

kan sinds vandaag opeens geen gebruik meer maken van FTP, connecten op poort 21 wil maar niet lukken. en het maakt niet uit op welke ftp sites ik het ook probeer, allemaal geven ze een timeout error. Gistermiddag heb ik nog voor het laatst wat zitten klooien op mijn ftp server, daarna alleen msn7 geinstalleerd wat betreft software. En een "route add" toegepast.

Wat ik reeds heb gedaan :
- de ftp servers pingen, lukt allemaal. deze zijn dus niet offline
- met Fprot.exe de poorten gecontroleerd, 21 wordt niet gebruikt
- connecten op poort 22 (secure) lukt wel, alleen wordt dit maar door 1 server ondersteund
- clients waarmee ik niet kan inloggen op een ftp : ftp voyager + smartftp + internet explorer
- route add verwijderd met commando "route del ..."
- google / got zoeken uiteraard

Mijn config :
Win xp pro nl
@home breedband Overijssel

Verwijderd

En als je nu eens je modem direct op je pc aansluit en dan gaat inloggen?
Het is namelijk een beetje vaag over hoe je alles achter en via en ondersteboven aan elkaar heb aangesloten! ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 13:12 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:27
Welke serversoftware gebruik je? En wat bedoel je precies met 'route add'? Misschien maakt msn 7 wel gebruik van poort 21, maar dat zou wel idioot wezen 8)7

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

firewall software (xp sp2) ?, router? ftp vanaf command prompt? antivirus update? hoet ziet je nerwerk eruit?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• SYQ
  • Niet online
maak geen gebruik van een router, tis gewoon gelijk aangesloten op de motorola modem (zonet een reset gegeven, niet geholpen).

en hoezo server? probleem ligt echt bij mij, omdat ik de server wel kan pingen via de dosbox. ook zonet een kameraad laten inloggen op 1 vd ftp servers, werkt prima. route add gebruik ik als ik slome verbindingen heb met andere @home gebruikers binnen dezelfde gateway, maar dat is het dus ook niet.

edit/
firewall sp2 uit en aan helpt niks, virus is van antivir (zonet nog een update), ftp via dosbox niet geprobeerd. doe ik nu

edit2/
via dosbox ook niks, melding onbekend foutnummer

[ Voor 20% gewijzigd door SYQ op 08-04-2005 13:22 ]

• SYQ
  • Niet online
sluit maar grrr, zet backup wel terug. hopen dat ik dan weer kan ftp'en
Pagina: 1