Ik snap er even helemaal niets meer van. Ik draai ubuntu hoary en als ik "apt-get update" draai krijg ik een paar berichten dat de "111 connection refused" is. Dit geld bijvoorbeeld voor http://security.ubuntu.com/ en als ik die in firefox opvraag krijg ik eenzelfde "connection refused" melding. Nu is het vreemde dat als ik vanaf mijn laptop deze url opvraag hij wel gewoon werkt. En je raad het vast al, dat gaat allemaal via exact dezelfde router. Overige pagina's kan ik gewoon wel bekijken. Kan iemand me in de goede richting trappen?
Wat geeft het volgende?
code:
1
| more /etc/hosts.deny |
Enkel commentaar.
Edit:
Hmm het vage is dat het heel af en toe wel werkt. Het lijkt me geen falende hardware aangezien ik bij het bezoeken van websites geen enkel probleem heb. Elke keer als ik dus van een andere machine die site benader is er ook niets aan de hand.
Edit:
Hmm het vage is dat het heel af en toe wel werkt. Het lijkt me geen falende hardware aangezien ik bij het bezoeken van websites geen enkel probleem heb. Elke keer als ik dus van een andere machine die site benader is er ook niets aan de hand.
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 14:14 ]