[MCE 2005] DVD kijken, verticale sync uit strepen in beeld*

Pagina: 1
Acties:

• RutgerJan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03-2022
In http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1006761/ ben ik al een keer begonnen over problemen met mijn video kaart onder MCE. Problemen waren opgelost toen ik erachter kwam dat ik op mijn tv voor video-s in kon kiezen, en ik de verticale synchronisatie had uitgezet.

Nu zit er inmiddels een DVD brander in mijn MCE machine, en ik loop weer tegen problemen aan die hiermee te maken lijken te hebben. Als ik DVD kijken met verticale synchronisatie uit, dan heb ik af en toe "strepen" door mijn beeld, een flikkering, alsof het beeld niet helemaal mooi opgebouwd wordt. Als ik verticale synchronisatie aanzet, dan heb ik dat probleem niet, maar dan krijg ik wel hetzelfde probleem in de MCE schermen zelf, met name bij animaties ("zandlopertje", scrolling menu's, geminimizede muziek of video). Het lijkt dus van tweeen een te zijn: of goede MCE schermen of goed DVD beeld. En ik wil allebei :). Iemand een oplossing?

Ik heb de codecs van NVidia, WinDVD en PowerDVD gebruikt, en bij alledrie heb ik dat probleem. Verder heb ik volgens mij de goede drivers (66.93_win2kxp_international.exe). Het gaat om een XFX FX5200 kaartje.

• RutgerJan
Anyone? Heb ik te weinig info gegeven? Of is het probleem makkelijk te verhelpen? Ik heb uiteraard gezocht, maar misschien ergens overheen gelezen of ik begrijp het niet helemaal goed...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Al eens een andere videodriver versie geprobeerd?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• RutgerJan
Mmm, ik zie dat er idd een nieuwere driver beschikbaar is dan degene die ik nu heb. Ga ik proberen, thanx!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit klinkt echt als een softwareprobleem, probeer het aldaar...

Move VB -> WOS

Oslik blyat! Oslik!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik pas de titel even een klein beetje aan, zodat deze voldoet aan Windows Operating Systems - Policy :)

DVD kijken in XP MCE >[MCE 2005] DVD kijken, verticale sync uit strepen in beeld*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RutgerJan
Mmm, sorry, dacht dat ik in het goede forum zat...
Het probleem lijkt inderdaad opgelost met die nieuwe driver. Ongelooflijk, maar goed, ben er blij mee. Zit daardoor nu wel met het probleem dat ik op tv een zwarte rand rondom het beeld heb zitten. In de nVidia beeldschermeigenschappen kan ik dit wel aanpassen (verschuiven, zoom in/uit) maar dat helpt toch niet genoeg: het beeld is eigenlijk iets te plat. Met de vorige driver heb ik dat weer niet. Heb gezocht en gekeken naar tvtool, maar daar kom ik er niet echt mee uit. Iemand suggesties?
Pagina: 1