Toon posts:

[IIS] Crystal Reporting ActiveX Viewer Control

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na uren zoeken nog steeds niet echt een oplossing gevonden voor mijn probleem.
Configuratie
Ik heb een IIS webservertje op een Virtual PC (MS Windows 2000 Server SP4) en een aantal pakketten ter mijner beschikking:
  1. Crystal Report Developer 8
  2. Crystal Report Developer 9
  3. Crystal Enterprise Report Application Server 9
Doelstelling
Ik zou willen dat wanneer mensen een online report bekijken, de IIS Server de ActiveX Viewer Control aanbieden aan de bezoeker zodat zij deze kunnen installeren en met deze viewer het rapport kunnen bekijken.
Probleem
Wat ik ook doe, als ik de *.rpt file oproep via de browser (IE), vraagt hij steeds om de rpt file te openen/downloaden, in plaats van de viewer te gebruiken.
Probeersels
Het is me al ooit gelukt om dit te doen via een simpele full install van een developer edition van Crystal Report, echter nu lukt het me niet.
Wanneer ik de developer edition of application server van Crystal report installeer, maakt hij in IIS mooi een virtual directory aan met daarin de DLLs van de ActiveX viewer, maar ook die van de HTML viewer en Java Applet viewer.
Toch als ik een rapport oproep op de localhost / via een andere computer, vraagt hij steeds om de file te downloaden, in plaats van de ActiveX viewer op te roepen om het te bekijken :?
Vraag
Kan ik in IIS instellen dat die control moet aangeboden worden bij het oproepen van een RPT file? Heb al geprobeerd om in "Application Mappings" van IIS de DLL te selecteren van de ActiveX viewer, maar dan krijg ik steeds de error: "You must enter a valid file path". ...

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er zit een voorbeeldbestandje bij, heb je die al eens bekeken?

In C:\Program Files\Crystal Decisions\Crystal Reports 9\Samples\En

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Bij dit boek zit ook goede voorbeeldcode.

http://shop.osborne.com/cgi-bin/osborne/0072231661.html

De code heeft redelijk uitgebreid commentaar, zodat je er ook zonder boek wat aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply's alvast. Ik ga zeker die voorbeeldcode nader bekijken als het anders niet mogelijk is.

Ik ben geen expert in Crystal Reporting of het configureren van IIS. Ik heb blijkbaar meer inzicht nodig in deze zaken voor een migratieproject.
De rapporten staan reeds online en werken naar behoren. Echter moet ik deze rapporten migreren naar een nieuwe webserver. Als ik op de oude server kijk, dan zie ik dat het mogelijk is zonder erbij te gaan "coden". Men legt daar gewoon links, rechtstreeks naar de RPT files:

ActiveX Control: http://…/mijnRapport.rpt
HTML: http://…/mijnRapport.rpt?init=html_frame
Java Applet: http://…/mijnRapport.rpt?init=Java

Men roept met andere woorden geen gecodeerde ASP pagina op, en toch werkt het :?

De oude webserver roept het rapport wél op, als ik direct de url intoets van de RPT file...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 14:52 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je hebt de Report Application Server gewoon draaien (check even bij Services)? Dan kun je gewoon de voorbeelden eenvoudig aanpassen aan je eigen wensen.

je zou ook nog even naar de interactive viewer kunnen kijken, die werkt nl. zonder activeX component.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het om een migratie gaat moet ik exact dezelfde functionaliteiten kunnen overbrengen. Ik heb de voorbeeldcode bekeken (rptserver.asp), maar dit is veel te complex en moet veel eenvoudiger kunnen. Niemand die op de hoogte is van het gebruik van de ActiveX viewer en hoe je die correct installeert?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 18:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds aan het testen op mijn Virtual server, het probleem heeft ondertussen een heel andere wending genomen:

Gekeken naar de server waar het wel goed op werkt, de code van de pagina (rpt) bekeken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Sub Page_Initialize
    On Error Resume Next
    Dim webBroker
    Set webBroker = Server.CreateObject("WebReportBroker.WebReportBroker")
    if err.number <> 0 then
        window.alert "The Seagate Software ActiveX Viewer is unable to create it's resource objects. To rectify this problem, please install Internet Explorer 4.0 or install DCOM for Windows 95 and the latest Microsoft Scripting Engine. These files are available at Microsoft's web site." & chr(13) & "ErrorNumber: [" & err.number & "]" & chr(13) & "Description: [" & err.description & "]"
        CRViewer.ReportName = "http://2kserver/.../MijnRapport.rpt"
    else
        Dim webSource0
        Set webSource0 = CreateObject("WebReportSource.WebReportSource")
        webSource0.ReportSource = webBroker
        webSource0.URL = "http://2kserver/.../MijnRapport.rpt"
        webSource0.PromptOnRefresh = True

CRViewer.ReportSource = webSource0
    end if
    CRViewer.ViewReport
End Sub

Installatie Crystal Report Developer 9:
Via een testprogramma: CreateObject("WebReportSource.WebReportSource") geeft de error:
Error 429 - ActiveX component can't create object
DLL in kwestie zou de volgende zijn:
C:\Program Files\Common Files\Crystal Decisions\2.0\crystalreportviewers\ActiveXViewer\swebrs.dll

Opnieuw gekeken naar servers waar het volledig werkt:
Daar bleek ofwel de Application Server geïnstalleerd te zijn of wel Developer versie 8
Dus ...
Installatie Crystal Report Developer 8:
Testprogramma gaat er vlot over heen (createobject lukt), toch krijg in een error; echter het ActiveX object werd wél (!) geladen. Echter bij het ophalen van de data deed deze IE constant crashen :(
Eventueel kan ik hiermee later nog eens testen, ik vermoed nog een mogelijke oplossing met het installeren van een oude Java runtime environment.
Dus...
Installatie Crystal Application Server 9:
Geeft juist dezelfde errors als de Developer Edition => problemen met de broker, ook het testprogramma faalt.
Uit pure frustratie:
Installatie Crystal Application Server 9 in combinatie met Developer Edition 8:
Sla me nu dood ... DIT WERKT GEWOON :)
Enkel vraagt hij nu een User & Passwoord voor de connectie naar de database, kan ik op een of andere manier in CR die combinatie bewaren? Ik gebruik een OLE DB Connectie naar een MS SQL Server, maar als ik aanvink "Allow saving password", dan houdt hij er toch geen rekening mee.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 16:56 ]

Pagina: 1