[Html / JS?] .gif image 2e frame tonen bij mouseover. ?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04-2025

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Momenteel heb ik dus dit:
---------
<td valign="top"><a href="detail/40.htm"
onMouseOver="stm(Text[40],Style[0]); document.images['a40'].src='../pics/booksmall.gif'"
onMouseOut="htm(); document.images['a40'].src='../pics/null.gif'">
[img]"../pics/null.gif"[/img]</a></td>
-------------

Om ff een voorbeeld te geven :)

zoals je ziet gebruik ik 2 aparte images for de button, en de mouseover button.
( Ziet er al best leuk uit : http://blackrune.atspace.com/html/floorplan.htm , nogmaals dank voor de hulp vorige week)

Ditzelfde heb ik in gebruik in de navigation bar,, 1 pic voor de button 1 voor de mouseover.
de mouseover button word echter niet geladen tot de preloader klaar is, of je je muis er een tijdje over houd.. dit geeft een traag gevoel.

nu kan ik voor de bovenstaande pagina ook een preloader er in hangen,, maar nu kwam ik met het idee,,, dat ik ergens eens gezien heb, dat het mogelijk zou zijn om als je een .Gif image gebruikt dat je ook gewoon het "2e" frame van het image zou kunne laten zien als je muis er boven hangt.

zijn hier mogelijkheden voor in html, or zou dit met een javascriptje moeten,
en in het tweede geval, wat zou ik hiervoor moeten aanroepen?

Listen to the voices in your head.

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Volgens mij kan dit niet met HTML, lijkt me ook een feature die te specifiek is om daar ooit deel van uit te gaan maken. Zoiets zou namelijk alleen met Gif kunnen.

Ik denk ook dat het niet met Javascript kan, ik ben in elk geval in het DOM nooit iets tegen gekomen waarbij je frames in moving pics kunt aanspreken.

Als je zoiets wilt, waarom maak je dan geen gebruik van Flash? Je kunt dan met loaders werken en je kunt ook bepalen welke delen van je Flash eerst moeten worden opgehaald. Er zijn op het web legio voorbeelden te vinden van Flash menu's, die qua functionaliteit veel lijken op wat jij wil.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Nee, je kunt niet kiezen welk frame je laat zien, je moet dit met 2 aparte plaatjes maken.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
In javascript is het onmogelijk om een gif file te besturen, je kan in IE een gif file wel even stoppen door de layer waar hij in zit onzichtbaar te maken, hij speelt dan pas door als de layer weer zichtbaar is.

Met VBscript is het wel mogelijk om een gif te stoppen/starten een frame uit te lezen etc., maar dat is ook een IE only oplossing.

Dus bigbeng heeft gelijk dat Flash scripting de beste oplossing is.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Javascript? Dat hoort in Webdesign & Graphics en niet in Programming & Webscripting ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:35
Plus dat je wel eens zelf wat moeite mag gaan doen.
Krijg niet echt de indruk dat je er eens voor bent gaat zitten om JavaScript onder de knie te krijgen.

Doe dat daarom maar eens.

En zet je code voortaan tussen [code] [/code] haken.

Motor onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.