Toon posts:

[XP] Infraroodpoort omzetten naar een compoort*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een redelijk oude laptop voor mijn werk
nauw moet ik met een programma inbellen op project dat doen wij met een laptop via infrarood naar mobiel en dan project

nu is mijn probleem ik heb een programma dat alleen kan communiceren met compoorten en
windows xp home ziet infrarood niet als een compoort (of klopt dit niet wat ik nu zeg)

windows ziet wel dat er een mobiel voor de infrarood ligt maar dat programma niet vanwege de compoort

ik heb die laptop opgeschoond en van windows 98 (toen werkte alles nog) xp home gemaakt

weet iemand hier iets voor om van je infrarood poort een com poort te maken

8)7

Verwijderd

Ik heb modem-drivers gekregen bij mijn mobiele telefoon, SE K700i.
Toen mijn laptop mijn mobiel zag via infrarood werd er gevraagd of ik buiten file-sharing via de infrarood poort misschien een driver voor het apparaat wilde installeren.
Dit gedaan en nu staat mijn mobieltje bij de lijst van externe toegang adapters en kan ik er gewoon mee inbellen.

Dit werkte op XP, 98SE en 98

misschien moet je dus opzoek naar de modem drivers van je telefoon.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit te bewerkstelligen? Lijkt me dat zoals JoJiRo aangeeft het zoeken van de juistebestanden voor jouw pc een makkelijkere oplossing is.

Ik zet je OS [XP] nog even in de titel, want dat is in Windows Operating Systems verplicht, zoals je in Windows Operating Systems - Policy kunt lezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-03 10:12

Stronkie

Where wind is Trouble

Nou ik heb het zelfde probleem. Ik wil mijn infrarood poort (HP NC6000) laten werken als een com poort.
Ik heb voor mijn diabetes een programma en die werkt met een com poort met infrarood. Zo'n kabel kost je gauw 68 euro om dat te kopen en aangezien mijn laptop een ir poort heeft moet dat ook toch kunnen.

Ik heb windows XP
512 MB geheugen
en een standaard HP infrarood poort op de laptop

PS software pakket heet accucheck Compass

[ Voor 7% gewijzigd door Stronkie op 09-04-2005 12:04 ]