Toon posts:

tv stoort als tv kaart niet is ingeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

heb een tv kabel gesplitst naar een gewone tv en naar de computer met tv kaart.

als de tv kaart van de computer niet is ingeschakeld stoort de tv. als ik dan bijvoorbeeld tv ga kijken met de computer wordt de kaart ingeschakeld en krijgt de tv ook haarscherpbeeld.

een oplossing die ik zelf dacht is de kaart inschakelen als de computer opstart. Wie kent hier een programmaatje voor of weet hoe ik dat doe?

een blijvende oplossing als de storing opheffen is natuurlijk nog beter.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien een versterkertje gebruiken bij de splitsing, of nog beter, daar waar de kabel het huis binnenkomt? Nadeel van verder op versterken is dat je ook de ruis kan meeversterken (zeker met goedkope bouwmarkt versterkertjes).
Gebruik gewoon degelijk spul om mee te versterken, Hirschmann bijvoorbeeld.
Ruis, dus sneeuw zeg maar, wordt veroorzaakt doordat je signaal te zwak is. Als je strepen door het beeld heen krijgt (vaak diagonaal), is het signaal te sterk. Gemiddelde Hirschmann versterker levert tussen de 7 en 21 DB aan versterking, dus pas wel op welke je neemt, zodat je het signaal niet overstuurt.

Verwijderd

Topicstarter
dat versterken is het probleem niet. dat heb ik allemaal al voor elkaar. de tv stoort niet meer als de tv kaart is ingeschakeld. Het signaal zou dan zwakker moeten worden juist maar is dan juist haarscherp.

kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Je hebt er waarschijnlijk al een versterker tussen zitten en die zorgt voor een te sterk signaal als er maar een output aanstaat. Versterker minder laten versterken of er tussen uit halen.