Computer reageert heel traag bij verzenden van files etc.

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:16
Okeej,

Ik heb dus wat problemen met m'n PC, en nu weet ik zo even niet of dat het XP zelf is, of dat aan mn hardware ligt.

Als ik bijv. een mp3 draai ( een livesetje van een uur ofzo), en ik ga wat door die mp3 heen zappen, dan begint mn PC soms echt te 'hangen'. Heb dan ook geen idee wat het is, en het is dan gewoon een kwestie van afwachten tot ie alles weer op n rijtje heeft.
Ditzelfde is zo met het verzenden van grote files via MSN naar mn broertje over LAN. Kan mn hele PC dan niet meer gebruiken tot het e.e.a. verstuurd is.

Weet iemand misschien wat dit kan zijn?

WinXP SP1
Abit KD7-Raid
Duron 1400 (Applebred)
512 MB Kingston PC2700
IBM DeskStars (40gb en 80gb)
ATi Radeon 9800Pro.

Heb overal de recentste drivers van in gebruik, en mn CPU is watergekoeld. (niet te warm hoor :)).

Wel gaf Sisoft Sandra aan dat een van mn HD's te warm zou worden, maar of dat mijn pc daardoor opeens zo traag gaat reageren laat ik nog maar even in het midden??

Heb mn PC trouwens een maand of 2 geleden opnieuw geinstalleerd (hiervoor had ik dit probleem niet, installeerde hem opnieuw omdat ik gewoon ff n verse windows wilde). Na die laatste herinstallatie is dit dus komen opdoen...

Ook als bijv. mijn broertje naar mijn PC 'surft' via zijn verkenner, dan duurt het eeuwen voordat hij in mijn gesharede mappen kan.

Iemand??

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 22:45
hang er eens een andere hardeschijf in (kleintje, eentje die niet te warm wordt :P) en zet daar es windows op... Als je het dan nog hebt zal het ergens anders aan liggen...
Of probeer je hardeschijven te koelen, en test dan eens of die nog helemaal inorde zijn...

EDIT: Owja, natuurlijk eerst even kijken of er geen geheugenvretende processen bezig zijn, en er geen foutmeldingen zijn in je lijst met hardware, en eventueel scandisk-en en defragmenteren

[ Voor 27% gewijzigd door BJup op 08-04-2005 16:11 ]

Verwijderd

Chek ook effe of er geen processen actief zijn die veel proc en memmory weg vreten