Toon posts:

Lag tijdens games: ik weet het niet meer..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een Dell 8250 met Radeon 9700, 512MB, 2.4 GHz en de andere standaard hardware.

Sinds enkele maanden heb ik bij diverse games lags als het wat drukker wordt. Dus als de grafische kaart het moeilijker krijgt. Dat de FPS terug loopt op dat moment is logisch maar nu is dat some tot 10 FPS. Daarnaast valt dan soms mijn USB muis gewoon uit. Ik kan dan even niets doen. Volgende heb ik vervangen:

Videokaart: 9800 Pro geeft hetzelfde probleem. Diverse drivers geinstallaerd. Omega, gewone ATi.
Geheugen: Kan ik helaas niet vervangen. Niemand heeft dit type Rambus in mijn omgeving. Memtest86+ gaf overigens geen fouten.
Hardware strippen: TV Kaart eruit, webcam en andere USB rommel eraf. Hielp ook niet.
3DMark: In 2001 een normale score van ongeveer 14000. Vrij normaal dus.
De lags zijn in multi maar ook in single. Het is dus geen netwerk lag.
Temp?: Ik heb het probleem meteen na een koude boot. Kast open maakt ook niets uit.

Vanmiddag vervang ik de voeding maar ik ben bang dat dit ook niet zal helpen.

Iemand nog tips, waar kan dit door komen? Wat kan ik nog testen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 12:02 ]

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-02 16:06
Misschien kun je je voedingslijnen even posten, want het enige wat niet terugkomt in het verhaal is de voeding.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

misschien handig om te vermelden welke games op welke instellingen?

Staat AA en/of FSAA aan? Zet dat dan altijd uit. Zet in je controlcenter eens alle instellingen op max performance en niet op hoge kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:03:
misschien handig om te vermelden welke games op welke instellingen?

Staat AA en/of FSAA aan? Zet dat dan altijd uit. Zet in je controlcenter eens alle instellingen op max performance en niet op hoge kwaliteit.
Ik speel vooral Mohaa, daar is het dus in ieder geval erg in. En dat is nou niet echt een zware game. Tenminste geen D3 bv. Maar ook in Counterstrike heb ik er last van. Kwaliteit low, en resolutie lager, van 1024 naar 800, helpt ook niet. Met dezelfde settings had ik eerder nooit last.
Skerekrow schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:03:
Misschien kun je je voedingslijnen even posten, want het enige wat niet terugkomt in het verhaal is de voeding.
Zal vanmiddag de andere voeding testen, zal dan ook de lijnen checken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 12:07 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Nou kan je dus nog steeds in je instellingen van Ati zelf hebben staan dat AA en FSAA aanstaat. Dat zijn veel ergere FPS vreters dan resolutie. Dus kijk dat in de driverinstellingen even na!

Die radeon zat standaard al in de pc of heb je die er later in gezet? Anders lijkt het me sterk dat het de voeding is, want DELL levert goede voedingen.

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:10:
Nou kan je dus nog steeds in je instellingen van Ati zelf hebben staan dat AA en FSAA aanstaat. Dat zijn veel ergere FPS vreters dan resolutie. Dus kijk dat in de driverinstellingen even na!

Die radeon zat standaard al in de pc of heb je die er later in gezet? Anders lijkt het me sterk dat het de voeding is, want DELL levert goede voedingen.
Zat er inderdaad al in. Zal vanmiddag de AA en FSAA nog even nalopen.

Trouwens, de muis gaat soms ook echt uit. Lampje dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 12:47 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09
Probeer eens een grafsch wat zwaardere test als 3DMark2003/2005, evt een paar keer laten loopen. Met AA en AF aan haal je btw nooit 14000 3Dmarks in die config.

Ik zou het ook maar eens je PC controleren op spyware en even naar je cpu temperatuur kijken met everest of iets dergelijks :).

tvw

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:40
Chipset drivers enzo?
AGP op 8X staan?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe weet ik trouwens zeker dat AA en FSAA uit staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 14:34 ]

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Naar je beeldscherm kijken? Vooral FSAA kan je wel zien..Weet je niet wat het inhoud google dan even. Daarnaast kan je natuurlijk bij je driver settings kijken.
Pagina: 1