Toon posts:

Thomson TCM390 gewoon op een switch zetten,moet toch kunnen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
H!

{chello}
Ik heb in de handleiding gelezen van de Thomson TCM390 dat je die gewoon met een null kabel op de switch kan hangen maar dat werkt maar niet.

Eerst had ik hem op een pc staan zodat iedereen kon internetten via die pc, alleen dit vind ik omslachtig , nu moet daarvoor 1 pc steeds blijven draaien.

Ik hoor je al denken : zet er een router tussen.
Nee liever niet , er zit ook een adsl router tussen en iedereen heeft al vaste ip adressen etc etc.
En volgens de handleiding moet ik die Thomson TCM390 modem gewoon op een switch kunnen zetten.

WAT tot nu toe lukt is de modem benaderen met zijn ip adres 192.168.100.1
Maar als ik dan de chello dns'en invoer dan kan ik helaas niet op internet.

technische doc modem: http://www.qb.ro/docs/tcm390.pdf

Verwijderd

Ik snap echt helemaal niks van jouw uitleg over je netwerk. Het lijkt me verstandig als je even een wat duidelijker schema maakt waarin je precies zet wat je hoe waar op aangesloten hebt.

Verwijderd

Topicstarter
pc1 pc2 pc3 pc4 pc5 chello modem
| | | | | |
switch

zo easy wil ik het hebben :)

(en de pc's hebben allemaal een vast ip 192.168.0.x)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 11:57 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je hebt het ook nog over een adsl-router, waar moeten we die zien?
En zonder router op chello is niet echt netjes..., maar das mijn mening.

Verwijderd

Topicstarter
@teigetjuh
Over die router had ik nooit mogen zeggen srry.
Die zit ook gewoon op de switch maar gaat binnenkort weg.

en je zegt:
En zonder router op chello is niet echt netjes..., maar das mijn mening.

Dus het kan wel , maar hoe dan en wat is er niet netjes aan ?

Bedankt

Verwijderd

Het is niet netjes, omdat met een gewoon modem dan je interne-netwerkverkeer ook op het Internet terecht komt en je voor elke PC een extern IP adres gebruikt.

Maar... aangezien je jouw modem op een 192.168.x.x adres kan bereiken, is het dus niet alleen een modem, maar ook een router. 192.168.x.x (en 172.16-31.x.x en 10.x.x.x) zijn interne adressen en worden niet op Internet gebruikt.

Het enige wat nodig zou moeten zijn om het werkend te krijgen is je pc's om te zetten naar 192.168.100.x met als default gateway 192.168.100.1, subnetmask waarschijnlijk 255.255.255.0 (moet gelijk zijn aan het subnetmask op de interne interface van de router).
Pagina: 1