Toon posts:

PC start uit zich zelf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit met een probleem :

ik heb een nieuwe pc met de volgende spec's

Intel p4 3.0 1 mb socket 775
met een Aopen i915 PCI-E
2 x 512 ddr
hdd 80 gig S -Ata

deze pc is gekoppelt aan chello modem ,
wanneer ik de pc afsluit gaat deze binnen 6 minuten weer aan er is regelmaat in te vinden .
In eerste instantie d8 ik aan Wake Up one lan maar kan een chello modem dit doen ??
iemand enig ide?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je überhaupt geprobeerd om de WOL te uitschakelen en/of de netwerkkabel te uittrekken voordat je deze vraag stelde? :)

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 08-04-2005 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik geprobeert :
Daarmee is het probleem niet verholpen

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 13:39
Kijk eens bij Power Management bij Hibernate. Misschien staat dat aan en sluit je PC niet echt af. Het is natuurlijk onmogelijk dat als de PC echt afgesloten is dat hij automatisch weer opstart. Toch? Ik ken wel tools die PC's automatisch laten afsluiten of rebooten.

Emos

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:51:
Ja heb ik geprobeert :
Dan had je de volgende vraag niet hoeven stellen ;)
maar kan een chello modem dit doen ??
Maargoed, ga eens álle power options in zowel de BIOS als Windows af. Misschien ontdek je daar een vreemde danwel foute instelling :)

Verwijderd

Ik heb wel dat als mijn PC uitzet, dan de stekker van de voeding uit stopcontact haal (of het stekkerblok uitzet), en het er daarna weer in stop hij automatisch opstart, dus misschien dat zoiets ook bij jou gebeurt? Heb je zo'n stekkerblok dat je uit en weer aan zet oid...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 12:55 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:55:
Ik heb wel dat als mijn PC uitzet, dan de stekker van de voeding uit stopcontact haal (of het stekkerblok uitzet), en het er daarna weer in stop hij automatisch opstart, dus misschien dat zoiets ook bij jou gebeurt? Heb je zo'n stekkerblok dat je uit en weer aan zet oid...
Dan moet er geen 6 minuten tussen zitten.

Als ik bij mijn de stekker eruit trek en er weer in stop duurt het ongv 5 tot 10 seconden voor de pc boot zeg maar, maar 6 minuten is wel een vrij late reactie van leven :Y)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:27

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:55:
En dan heeft een flinke spanningsdip datzelfde effect toch? Dan denkt de pc dat de stroom eraf en erop is geweest en start ie opnieuw op. Je zet dus je PC uit, en na bijv. 6 minuten treed er een spanningsdip op in je huis en vervolgens start de pc opnieuw op.

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 08-04-2005 13:00 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Emos schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:52:
Het is natuurlijk onmogelijk dat als de PC echt afgesloten is dat hij automatisch weer opstart. Toch?
Al sinds het ATX tijdperk (> 1996) kunnen BIOS instellingen een PC automatisch laten starten op een bepaald tijdstip. Misschien ook wel met een interval.
Daarnaast kun je in je BIOS opgeven wat er moet gebeuren bij een Power Failure. Hij kan na een stroomstoring dan weer aangaan als je dat wil.
Dus het is zeker niet onmogelijk dat een PC automatisch aan gaat.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Arnout schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:59:
[...]

Al sinds het ATX tijdperk (> 1996) kunnen BIOS instellingen een PC automatisch laten starten op een bepaald tijdstip. Misschien ook wel met een interval.
Er bestaat bij mijn weten géén (AOpen) mobo waarin je in het BIOS kunt instellen dat de machine x minuten na afsluiten weer automagisch opstart.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 14:17

Millennium

Bug free !!!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:51:
Ja heb ik geprobeert :
Das jammer, want het lijkt voordacht veel op het probleem wat ik ook had.

en wel degelijk veroorzaakt door de Marvell Gigabit PCI-E controller. Na het disablen van de WOL functionaliteit gewoon in windows, adapter properties. en dan Wake From Shutdown off. Deed het probleem verwijderen. Schijnt overigens gefixed te zijn in de laatste drivers.

Rampen bak 2004

Verwijderd

Mischien is je pc behekst? >:)

Verwijderd

had hetzelfde probleem alleen dan na 5 sec in dees toppic staat de oplossing
PC start na 5 sec weer op nadat PC is uitgeschakeld

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Dit is leuk :D heb ik ook gehad bij mn eigen pc, een pc die niet uit wil.
Software matig WOL uitgezet (in de bios en bij power managment) maar da ding nog steeds opstarten.
Uiteindelijk de kabel van WOL eruit gehaald. Probleem verholpen..

Ik lag toch wel even raar te kijken toen da ding de eerste keer midden in de nacht opstarte en vrolijk met winamp mij wakker maakte :D, 3 magische boots verder heb ik toen uiteindelijk de powerkabel eruit getrokken.
Pagina: 1