Toon posts:

[XP] Bestand "ntldr" kon niet gevonden worden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vanochtend mijn PC opstartte kwam hij niet zo heel erg ver met opstarten. Het beeld van "Press [del] to enter BIOS" had ik gehad en kreeg toen zwart beeld. Toen heb ik een bootdisk gemaakt zodat hij nu misschien wel kon opstarten. Ik krijg nu steeds de foutmelding:

BOOT: Couldn't find NTLDR
Please insert another disk.

Ik heb ongeveer 5 bootdisk geprobeerd en allemaal zonder succes. Wie heeft de oplossing voor mij om mijn windows XP weer in te komen?

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
NTLDR is de opstartfile van Windows XP.

Pak van een andere Windows XP computer ff het NTLDR bestand, zet hem via DOS in C:\ en kijk of je probleem is opgelost.

Werkt dit niet zet hem dan in de i386 map van Windows (bij mij is dat C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386) en kijk of hij dan goed opstart.

Zijn btw veel topics over te vinden met de search: http://gathering.tweakers...XF8-XF9---O&select_forum=

[ Voor 51% gewijzigd door OneUp op 08-04-2005 12:04 ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

fdisk /mbr :?
fixboot :?

en het vervangen is ook een goede kans dat het werkt ;)

ook al deze topics doorgenomen: http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 08-04-2005 12:01 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dus dat ik niet op mijn harde schijf kan om iets om te wisselen. Als ik een Bootdisk maak met de bestanden:

boot.ini
NTLDR
NTDETECT

dan geeft de computer de foutmelding en als ik zonder disk opstart dan komt hij niet eens tot aan het windows XP logo en er blijft dan een _ knipperen in de linkerbovenhoek. Voor de rest doet hij dan niks meer

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 21:42

DarkSide

theres no place like ::1

Probeer anders eens in save mode op te starten.
Of op te starten met de XP cdrom en voor Repair kiezen,

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Het menu met veilige modus etc. komt er ook niet meer voor

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-04 22:50
Ik denk dat je meer succes hebt in de rubriek Windows Operating Systems. Misschien dat een admin dit topic even kan verplaatsen.

Eventjes zoeken op dit forum naar ntldr had je ook al enkele oplossingen opgeleverd.

Mogelijke oplossing:
Pleur je Windows XP installatie-cd in je drive.
Start hiermee op.
Kies voor de herstelconsole.
En daar voer je de volgende commando's in:
code:
1
2
fdisk /mbr 
fixboot

Zo zou alles moeten werken!

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Verwijderd

Ik verplaats hem even naar WOS
SA->WOS
Verder zou je inderdaad een stuk verder moeten kunnen komen met de hierboven genoemde tips.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anders misschien eens even al je randapparatuur zoals usb apparaten loskoppelen? Ik pas de topictitel nog even een klein beetje aan :)
[Windows XP] NTLDR probs. > [XP] Bestand "ntldr" kon niet gevonden worden*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1