Ik ben opzoek naar een freeware programma waarmee ik via m'n pc m'n ipod kan bedienen. Nummers afspelen, nummer kiezen, browsen tussen nummers etc. Ik zoek geen synchroniseer programma ala itunes. Weet iemand of er zo'n programma te downloaden is?
Met iTunes kun je de nummers op je iPod afspelen, kiezen en browsen. iTunes doet dus alles wat je wilt. Waarom wil je dan geen iTunes gebruiken? En welke programma's had je al gevonden en waarom voldeden deze niet?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Het is zo, ik heb mijn ipod mini via firewire aangesloten op m'n pc, maar de hoofdtelefoon op actieve speakers gezet. Het geluid van m'n ipod gaat dus niet via de pc, maar rechtstreeks naar de speakers.Daedalus schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 11:16:
Met iTunes kun je de nummers op je iPod afspelen, kiezen en browsen. iTunes doet dus alles wat je wilt. Waarom wil je dan geen iTunes gebruiken? En welke programma's had je al gevonden en waarom voldeden deze niet?
Ik wil dus via mijn pc een nummer kunnen kiezen en op de playknop kunnen drukken zodat m'n ipod zelf het nummer gaat afspelen, en niet zoals bij itunes het programma wat het nummer gaat afspelen.
Ik heb ephpod geprobeert, maar dat is hetzelfde als itunes.
[ Voor 6% gewijzigd door deBennie op 08-04-2005 11:23 ]
Voor zover ik weet zijn er geen programma's die dit mogelijk maken. Zodra de iPod wordt aangesloten op de computer, gedraagt de iPod zich als een externe harde schijf. iTunes speelt de nummers dan ook direct van de hd van de iPod af. Dat wat jij wilt, het afspelen via de uitgang van de iPod zelf, is niet mogelijk.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik weet ei'k vrij zeker dat dat niet bestaat - maar er is wel een IR module voor de iPod verkrijgbaar; met behoorlijk wat hobby-bobben kan je misschien iets leutigs bouwen
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Zoals chem al aangeeft, ben je met een IR module al klaar. Je iPod op speakers aansluiten en klaar. Geen pc nodig.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
verschil tussen een IR module en een freeware programma is dat het laatste gratis is. bovendien wil ik niets anders dan m'n muis in mijn handen hebben om de ipod te besturen.
Maar waar is de logica?
Je hebt een draagbare mp3speler, die je via firewire op je pc aansluit. Je pc is zeg maar een 'grote afstandbediening' en de speakers zijn aangesloten op je mp3speler.
Anders sluit je gewoon de speakers aan op je pc, draai je iTunes of Winamp met iPod plugin, en draai je de mp3 collectie van je iPod af.
Ik denk niet dat er een oplossing is voor je, want ik denk dat geen enkele ontwikkelaar sowieso de logica of brood hierin ziet.
Je hebt een draagbare mp3speler, die je via firewire op je pc aansluit. Je pc is zeg maar een 'grote afstandbediening' en de speakers zijn aangesloten op je mp3speler.
Anders sluit je gewoon de speakers aan op je pc, draai je iTunes of Winamp met iPod plugin, en draai je de mp3 collectie van je iPod af.
Ik denk niet dat er een oplossing is voor je, want ik denk dat geen enkele ontwikkelaar sowieso de logica of brood hierin ziet.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik ben van mening dat het geluid rechtstreeks uit m'n ipod beter klinkt dan uit het goedkope geluidskaartje wat in m'n pc zit. Hoe minim dan ook.Nitai schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:10:
Maar waar is de logica?
Maar net als dat ik m'n sonyericson aan m'n pc kan aansluiten en kan sms-en, bellen etc, lijkt het me ook fijn als ik via de pc m'n ipod kan aansturen.
Logica of niet, het lijkt me gewoon handig.
Ik denk dat het makkelijkste is om een nieuwe goede geluidskaart te kopen 
Gewoon met software kan het dus niet. Een audigy 2 ofzo
?
Gewoon met software kan het dus niet. Een audigy 2 ofzo
Mwa nee, net als met die IR module, dat kost geld. En als er de mogelijkheid is tot een freeware programma dan geef ik er liever geen geld aan uit, maar goed, blijkbaar bestaat zo'n programma niet.Hann1BaL schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:25:
Ik denk dat het makkelijkste is om een nieuwe goede geluidskaart te kopen
Gewoon met software kan het dus niet. Een audigy 2 ofzo?
In ieder geval lijkt wat jij wil technisch wel mogelijk, omdat er ook van die dock-geluidssystemen bestaan voor de iPod met bediening voor previous, next etc.
Ik denk alleen dat het niet heel makkelijk te maken is, aangezien nog niemand het heeft uitgevoerd als programma
Ik denk alleen dat het niet heel makkelijk te maken is, aangezien nog niemand het heeft uitgevoerd als programma
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Ik vraag me af of die dingen niet van andere pinnen gebruik maken dan de 6 waarmee je de iPod met de pc verbind. Er zitten ten slotte 30 pinnen op de dock-connector. Ik denk dus dat het niet mogelijk is.dawuss schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:44:
In ieder geval lijkt wat jij wil technisch wel mogelijk, omdat er ook van die dock-geluidssystemen bestaan voor de iPod met bediening voor previous, next etc.
Je kan toch ook afstandsbedieningen-in-koptelefoonsnoer kopen?
Ja maar... Ja maar.. Dat is niet met de mui-huis... 
Nee... Ik denk dat je dit idee op je buik kan schrijven. Ik denk ook dat Arjen heel erg gelijk heeft als hij zegt dat de dock andere pinnen gebruikt, waardoor je iPod direct in Harde Schijf mode schiet.
Nee... Ik denk dat je dit idee op je buik kan schrijven. Ik denk ook dat Arjen heel erg gelijk heeft als hij zegt dat de dock andere pinnen gebruikt, waardoor je iPod direct in Harde Schijf mode schiet.
Liege, liege, liegebeest!
Verwijderd
Je zou een firmwarehack kunnen uitvoeren zodat je wat code erin zet die bijv pollt in een dir waar dan een bestand in staat dat gevult wordt met een commando die de iPod dan uit voert. Voor je pc moet je dan een client progje maken die dat bestand op de iPod dan vult met commando's (door middel van muiscommando's
). Gaat toch wel wat tijd in zitten vrees ik 
Maar als je dit dat uitvoeren wens ik je zeer veel succes en ik vrees dat de garantie vervalt. Ik zou voor een betere geluidskaart gaan, je kan ook eerst in iTunes kijken om je geluid wat te 'tunen'.
Maar als je dit dat uitvoeren wens ik je zeer veel succes en ik vrees dat de garantie vervalt. Ik zou voor een betere geluidskaart gaan, je kan ook eerst in iTunes kijken om je geluid wat te 'tunen'.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 16:53 ]
Ik denk wel dat je jezelf tekort doet als je die iPod gebruikt om je actieve speakers aan te sturen. Ik ben nog niet vaak geluidkaarten tegengekomen die minder geluid maakten dan de iPod (als je hem aansluit op speakers klinkt het wel degelijk een stuk minder mooi). Voor een tiental euro zou je klaar moeten zijn, en heb je op alle fronten vooruitgang geboekt. Klinkt al je computer geluid meteen een stuk mooier
Dus de kwaliteit van het geluid van een ipod mini is minder dan een goedkoop geluidskaartje?
Wel als je de koptelefoonuitgang van de iPod mini gebruikt, zoals jij wilt doen. Ga je echter voor de dock, mét line-out, dan heb je wel weer een stuk mooier geluid. Kun je dus beter een goedkoop geluidskaartje kopen.
Volgens mij kun je wel goed geluid krijgen uit de koptelefoonuitgang, alleen heb je dan een erg goede versterker nodig.
Volgens mij kun je wel goed geluid krijgen uit de koptelefoonuitgang, alleen heb je dan een erg goede versterker nodig.
Pagina: 1