Toon posts:

WLan 'lenen'?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben recent verhuisd en moet wachten op mijn 2048/832 ADSL tot volgende week. Nu heb ik laatst een cheap ass WLAN USB Dongle gekocht 11mbps a 14,95 om zo eens te experimenteren met draadloos internet, en ja hoor.. ergens pik ik een ombeveiligde verbinding op van @home via een Sitecom WLan. Nu kan ik dus internetten (alleen email, geen downloaden of streaming stuff ofzo) tot ik het zelf weer heb, alleen heb ik 2 vragen hierover:

1. Hoe illegaal is dit? Ik bedoel, 'the air is free'
2. Wat kan ik doen om erachter te komen wie dat is en zo iets laten weten zodat die persoon zijn netwerkje beveiligd?

Verwijderd

duik de search ff in, veel topics hierover

1. bij een onbeveiligd netwerk is het in principe niet letterlijk verboden, maar de juristjes waren het geloof ik niet eens
2. ip noteren en mailtje sturen aan isp :)

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
1. Het is zowiezo niet netjes
2. zie gunhead

En waarom alleen email en geen webbrowsen/downloaden/streamen? Omdat je dat niet nodig hebt/niet wil/niet kan?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

Porbeer eens in de router te komen en het account te ontraffelen...........dit is echt speurwerk verder maar ik denk verder dat je niet over legaliteit kunt speken. Je mag als de deur openstaat niet naar binnen. :)
Ken je in jouw buurt niemand die en @home en een SItecom router heeft?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 22:05

Nik

Ik vind het gebruik maken van iemand zijn (betaalde) verbinding, een beetje... zielig...

Oke jammer dat jij geen verbinding hebt, maar zeg het dan op zijn minst tegen die persoon, vraag of je mee mag liften, tegen een leuke prijs...

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

deel het iig aan de eigenaar mede, als je kan achterhalen wie het is. Vermoedelijk je directe boven of onderbuur, omdat jouw cheap-ass dongle niet echt veel bereik heeft. Dan help je die buur met beveiligen - je bent een tweaktert, of je bent het niet -, krijg je gelijk een goede buur. :)

Zodra je eigen verbinding er weer is, ga je die gebruiken. Tot die tijd zou ik er niet zo'n moeite mee hebben hoor..

I have usernames older than you.

Verwijderd

Vertel in ieder geval dat hij zijn verbinding open heeft staan. Als je het verhaal voorlegt misschien mag je dan zelfs die 2 weken met hem mee internetten.

Maar om niks te zeggen en allerlei idiote dingen uit te gaan halen lijkt mij geen strak plan.
Zou jij het fijn vinden als iemand in jouw netwerk kon komen en meeliften?

Verwijderd

Topicstarter
Spyro_the_Dragon schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:18:
En waarom alleen email en geen webbrowsen/downloaden/streamen? Omdat je dat niet nodig hebt/niet wil/niet kan?
Omdat dat niet zo netjes zou zijn. Alleen email en wat surfen merkt de ander niets van. Zijn account gebruiken om te leechen ofzo vind ik te ver gaan.
proller schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:29:
Ik vind het gebruik maken van iemand zijn (betaalde) verbinding, een beetje... zielig...

Oke jammer dat jij geen verbinding hebt, maar zeg het dan op zijn minst tegen die persoon, vraag of je mee mag liften, tegen een leuke prijs...
Ik kan het niet zeggen, omdat ik in een supergroot appartement woon, waarvan er 3 naast elkaar staan en rond die appartementen huizen staan en ik alleen buiten zwak bereik heb en dus die verbinding tot 300meter weg kan liggen. Onmogelijk dus.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:22:
Je mag als de deur openstaat niet naar binnen. :)
Als er een groot bord 'Welkom' staat en er is niet eens een deur aanwezig, ben je dan illigaal bezig als je die ruimte binnenstapt? :?

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 08-04-2005 10:38 ]

🌞🍃

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 22:05

Nik

Datafeest schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:37:
[...]

Als er een groot bord 'Welkom' staat en er is niet eens een deur aanwezig, ben je dan illigaal bezig als je die deur binnenstapt? :?
Wat heeft dat met deze discussie te maken? Er staat nergens dat de wlan " welkom" aan geeft ofzo :?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
proller schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:38:
[...]

Wat heeft dat met deze discussie te maken? Er staat nergens dat de wlan " welkom" aan geeft ofzo :?
Het publiceren van de netwerknaam zou je kunnen zien als adverteren, als een 'welkom' bord:P

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:38:
[...]

Nou ja, ik hoef alleen mijn laptop maar aan te zetten en ik krijg verbinding... Welkom of niet :P Niet zo dat ik aan het hacken ben..

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:59

Rmg

Datafeest schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:37:
[...]

Als er een groot bord 'Welkom' staat en er is niet eens een deur aanwezig, ben je dan illigaal bezig als je die ruimte binnenstapt? :?
Als het geen openbare ruimte is dan ben je nogsteeds illigaal bezig ja.

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:35:
Ik kan het niet zeggen, omdat ik in een supergroot appartement woon, waarvan er 3 naast elkaar staan en rond die appartementen huizen staan en ik alleen buiten zwak bereik heb en dus die verbinding tot 300meter weg kan liggen. Onmogelijk dus.
Loop ff rond in de buurt met je laptop, waar het signaal het sterkst is bel je aan :P

Verwijderd

Hier is al ontzettend veel over gedebatteerd en het blijft nergens op uitkomen. Dit soort dingen beoordeel je vanuit menselijk fatsoen, niet vanuit regeltjes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.