Toon posts:

G-force 2 gts oc

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een elsa gladiac g-force 2.
geheugenklok standaard =332.9 Mhz
engine klok =199.7 Mhz

Hoever kan ik dit ding oc'en..
en hoe weet ik dat hij niet te warm word???

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

bij mij gaat mijn asus v7700 tot:

core: 220 Mhz
Bus: 400 Mhz

Ik keek trouwens ff naar je specs. Hoe heb jij ingods naam :? je geheugen op 150 MHz lopen op een abit kt7??

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb een Creative GeForce 2 die ook vrolijk 220/400MHz doet. Wat betreft de warmte gewoon even je vingertoppen op je geheugen leggen en voelen hoe warm het is. Voor de core geld even aan de onderkant voelen. Warm mag best maar als het echt heet wordt dan zou ik toch aan extra koeling gaan denken.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Elsa Gladiac.
Heb hem op 220/380 (in de video-bios gebrand :9 ).

De core crashed bij mij ergens bij 230, maar net daaronder was ie ook niet helemaal stabiel na een dagje Deus Ex. Vandaar 220, ruime marge. Bovendien werd de snelheid niet echt hoger ook al zette ik de core sneller.

Het geheugen gaf direkt visuele fouten bij 399MHz, daaronder ging het wel. 390 leek in orde, maar ik hou het liever een beetje veilig, vooral als ik de settings in de video-bios fik anders kan ik weer opnieuw flashen als het warmer weer wordt
(afgelopen zomer ging m'n overgeklokte TNT2 ineens gek doen toen het 45 graden was op m'n hobby-kamer... :+ Tikkie terug, jaap?)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet k dat i godsnaam in mijn bios zetten ???BRB:?

Verwijderd

Destination1:

Overgeklokte video-bios maken:

De basis zijn de reference-biossen van NVIDIA of gewoon je eigen bios uit je videokaart, met bv "NVFLASH -boriginal.rom" te extracten.
De reference-biossen, bv bij Zoiah te downloaden zijn altijd veel nieuwer dus die gebruik ik altijd, nu heb ik bv versie 3.15.00.12.
Met behulp van de tool "biosmod" en een scriptje daarvoor (maak ik zelf op basis van oude biosmod scripts en reverse-engineeren van de nieuwste biosfile) pas ik de geheugen-frequenties, opstartmelding en evt subvendor/subsystem id aan (subvendor is bv Asus of Elsa, daaraan herkent de software meestal of je een kaart van de juiste fabrikant hebt, want ze vinden het vaak niet leuk als je hun eigengemaakte tools ook op de kaarten van een andere fabrikant kunt gebruiken. Alleen met de Diamond-kaarten lukt het nooit erg met die subsystem/vendor-id's, volgens mij checken die lui nog meer dan alleen deze id's).
De gemaakte biosfile kun je gelukkig zonder risico eerst TESTEN met het "vgabios" tooltje ("vgabios -fnew.rom" laadt en start de nieuwe bios in RAM ipv te flashen, dus na een resetje is ie weer weg)
Als ie werkt, flash je hem met "NVFLASH -fnew.rom".
Maar ik kan wel even een std-nvidia bios voor de GF2-GTS op jouw favoriete frequenties maken, kun je die even testen of ie het ook op jouw kaart doet. Is wel leuk om te weten, ik ben van plan de scriptjes enzo binnenkort op m'n homepage te gooien (de tools staan er al) als ik weet dat ze in orde zijn, maar ja, vakantie is net weer voorbij he...

(sorry mensen dit is een kopietje van een reply van mij uit een andere thread maar ik had effe geen zin om een link te maken)

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Deze kerel haald ook geen hoger scores, maar hij verteld wel hoe hij het gedaan:
http://www.dsa-com.nl/rorupc/review/geforce2/

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor je jullie hulp alles is up todate..
andere bois 315 nog wattes erop staan met een aangepaste bios script :D

bunny nice site :D thx voor de toolz

Verwijderd

volgens een of ander tweakproggie werkt de chip van m'n geforce 1 DDR op 230 (:?) stabiel. standaard 120.

kan dat wel, ik geloof dat proggie niet zo meer.

Verwijderd

Ik heb ook een Elsa Gladiac GeForce II en wil hem ook klokken.. heb net Powerstrip ff gedownload tooltje voor videokaarten.. iemand ervaring mee.. ik heb het nog niet geprobeerd zit namelijk op me werk.
Pagina: 1