Toon posts:

Acer Aspire 1501 LMI + 1 GB ram probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Standaard is deze laptop uitgerust met 2 x 256 MB DDR-333 (met een max van 2 GB).
Vol trots heb ik vandaag 2 x 512 MB DDR-400 latjes gekocht, die uiteraard niet blijken te werken :'( .

Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd
- slechts 1 x 512 : werkt (allebei de latjes, in allebei de slots)
- 1 x 512 + 1 x 256: werkt
- ...

Er schijnt dus enkel een probleem te zijn indien ik ze er allebei inprik. Ik heb enkel uren gegoogled en forums afgeschuimd maar nerges verdere info over dit probleem gevonden. Dit is dus mijn laatste hoop op een verklaring en hopelijk ook een oplossing.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 03:51 ]

• dr.dunno
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kijk even of de nieuwe dimmetjes double-sided danwel single-sided zijn (de chips op het pcb dus); is er verschil tussen beide paren, dan kan het daaraan liggen; ook zou het kunnen dat het mobo wel 512mb modules pakt zij het alleen double-sided en niet single-sided.

succes! :)

Verwijderd

Topicstarter
Beide 512 MB dimmetjes zijn double-sided, net als de oude 256 MB latjes trouwens...

Of het mobo enkel single-sided aanneemt weet ik zo niet, heb handleiding hier niet bij de hand (als het daar al zou instaan...) 8)7 .

Alvast bedankt ;)

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Kan niet zijn dat een van die twee rams kapot is? Probeer verschillende bank voor zekerheid

Lucky Goldstar

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik reeds gedaan ;) .

Heb beide nieuwe latjes afzonderlijk in beide slots geprobeerd. Als ze er alleen inzitten (of in combinatie met een van de oude), werken ze beiden perfect.

Dat is net het vreemde van heel het verhaal...