Toon posts:

[ADSL - KPN] Zeer vreemd snelheidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb opeens het volgende.
Ik heb een ADSL Plus abonement van Tiscali, via het KPN netwerk dus 8000/1000
Nu heb ik vanavond mijn Speedtouch 510i Pro verplaats van een ijzeren tafel naar een houten tafeltje op vrijwel dezelfde plek.
Mijn modem trainde normaal altijd in op ~7200 - ~7300 kbit/s, dit verschilde af en toe en mijn downloads gingen dan ook zo rond de 780 kb/s
Nu heb ik hem dus verplaatst en traint ie met moeite in op 7200 kbit/s, wat een prima snelheid is.
Alleen nu is mijn download niet sneller dan ~650 kb/s en hij zou toch zo'n 770 kb/s moeten halen.
Ook als ik zonder splitter test komt hij niet boven de 700 kb/s uit! En traint ie wel in op 7700 kbit/s.
Aan de kabels/splitter/ISRA is NIKS veranderd, ook aan de pc of bekabeling is niks veranderd.
Wie kent dit probleem of wie weet een oplossing.

Ik heb het modem al verschillende keren gereset en opnieuw geconfigureerd, maar het helpt niet!
Wie o Wie?

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 21:17
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:58:
Ik heb opeens het volgende.
Ik heb een ADSL Plus abonement van Tiscali, via het KPN netwerk dus 8000/1000
Nu heb ik vanavond mijn Speedtouch 510i Pro verplaats van een ijzeren tafel naar een houten tafeltje op vrijwel dezelfde plek.
Mijn modem trainde normaal altijd in op ~7200 - ~7300 kbit/s, dit verschilde af en toe en mijn downloads gingen dan ook zo rond de 780 kb/s
Nu heb ik hem dus verplaatst en traint ie met moeite in op 7200 kbit/s, wat een prima snelheid is.
Alleen nu is mijn download niet sneller dan ~650 kb/s en hij zou toch zo'n 770 kb/s moeten halen.
Ook als ik zonder splitter test komt hij niet boven de 700 kb/s uit! En traint ie wel in op 7700 kbit/s.
Aan de kabels/splitter/ISRA is NIKS veranderd, ook aan de pc of bekabeling is niks veranderd.
Wie kent dit probleem of wie weet een oplossing.

Ik heb het modem al verschillende keren gereset en opnieuw geconfigureerd, maar het helpt niet!
Wie o Wie?
Wat is dit trainen waar jij het over heb ?, en als je alles weer aansluit zoals de vorige config, heb je dan weer de volle snelheid ?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Trainen = snelheid waarop de modem een verbinding heeft opgebouwd met de ADSL Centrale

Misschien heb het snoer tussen de splitter en ADSL-modem een beetje op elkaar liggen of liggen er nu meer storingsbronnen bij in de buurt?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:58:
raint ie wel in op 7700 kbit/s.
Je hebt wel iets veranderd, dat meld je juist. Je hebt de boel verplaatst / bewogen.

Waarschijnlijk zit er ergens een kabeltje tussen waar aan een kant een stekkertje er niet 100% op zit of een kabeltje met een draadbreuk ergens is ook mogelijk.

De reden dat je 7700Kbps in trained en het niet behaald kan zijn dat je ethernet verbinding niet optimaal loopt maar ook op je DSL lijn liggen. Als je modem op 7700Kbps verbinding opbouwt maar 10% van de pakketen komen foutief aan en moeten herverzonden worden geeft hetzelfde effect.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Maar of ie nou op 7200 of op 7700 intraint, hij komt niet hoger dan o'n 650 kb/s down en als ik kijk naar de waardes van mijn lijn dan zie ik niet dat hij meer fouten maakt dan voorheen.

Ik heb het overigens op alle pc's hier, de communicatie tussen de pc's onderling is wel goed

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij gaat mn modem gewoon stuk want hij komt nu niet meer boven de 600 kb/s uit

Het ligt ook niet aan de kabel tussen het modem en splitter want deze heb ik nu ook al vervangen en de snelheid blijft laag

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mn upstream is trouwens uitstekend, 105 kb/s

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels KPN maar is gebeld, kijken of zei iets weten
Hij traint nu in op 7360 kbit/s maar de download blijft zo rond de 600 kb/s hangen
Lijkt wel of er iets mis gaat in de centrale ofzo

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:57:
Ik heb inmiddels KPN maar is gebeld, kijken of zei iets weten
Hij traint nu in op 7360 kbit/s maar de download blijft zo rond de 600 kb/s hangen
Lijkt wel of er iets mis gaat in de centrale ofzo
Ik heb sinds vanochtend hetzelfde. Mijn 8/1 lijn gaat niet harder dan 630 kb/s, terwijl het modem intrained op 7680kbit (normaal goed voor zo'n 800 kb/s). Met de upload is niks aan de hand. Hoe is dit probleem bij jou afgelopen?

Verwijderd

Ik heb sinds vrijdag hetzelfde probleem met mijn XS4ALL ADSL Fast verbinding. Mijn SpeedTouch 510 traint op 8000/960, maar mijn downloadsnelheid komt niet hoger dan 340 KB/s (voorheen 830 KB/s). Uploadsnelheid is wel hetzelfde gebleven (100 KB/s).

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 13:37:
Ik heb sinds vrijdag hetzelfde probleem met mijn XS4ALL ADSL Fast verbinding. Mijn SpeedTouch 510 traint op 8000/960, maar mijn downloadsnelheid komt niet hoger dan 340 KB/s (voorheen 830 KB/s). Uploadsnelheid is wel hetzelfde gebleven (100 KB/s).
Als je lijnsnelheid goed verbindt (zoals je zelf schrijft) moet het probleem of in het transport netwerk van KPN-DSL liggen. Of bij jou modem <--> PC (kan dus netwerk hardware, stuurprogramma, OS, overige software en zelfs je netwerk kabel zijn) liggen.

Dit topic gaat over lijnsnelheid (trainen van modem), niet over snelheid niet halen die modem wel verbindindt.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 10-07-2005 13:40 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1