Virtual private server jouw ervaring?

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Als ik op "VPS" zoek op got kom ik alleen een paar oude topics uit 2002 tegen, dus daarom leek me de vraag relevant, ook omdat de suggesties uit de faq webhosters/webselect geen overzicht geven van "virtual private servers".

Google komt met vanalles terug natuurlijk

De meest intressante voor mij zijn
http://www.flexservers.nl/virtual-private-server.php
http://webhosting.lycos.nl/expert/comparevds/
http://www.freerider.nl/nieuw/index.php4?page=2.3

Belangrijk voor mij is zelf dns draaien dan wel meerdere domeinen kunnen draaien, maar dat is zo'n beetje standaard voor vps.

Zelf heb ik bv ook op mijn thuis server een user mode linux instantie draaien, dus ik ben bekend met de ervaring.

Graag hoor ik of mensen nog meer vps aanbieders kennen dan wel ervaring mee hebben.
Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Ik mis de essentie een beetje, behalve dat je je eigen apache kunt compilen. Met een goed compleet reseller pakket kun je ook zelf users aanmaken, zelf dns draaien en beheren en nog veel meer. :)

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ik wil gewoon die flexibiliteit, want ik wil meer dan alleen een webserver draaien.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 17:24

jep

Je kunt bij flexservers ook voor belachelijke prijzen een eigen server huren, dan heb je échte flexibiliteit zonder last te hebben van andere VPS's. Dat heb je (vrees ik) al heel snel. :)

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Topicstarter
Ze hebben inderdaad goede prijzen, maar voor mijn behoefte volstaat een VPS en dan hoef ik dus ook minder te betalen.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 21:52
een klant van mij huurt bij Lycos het goedkoopste pakket om Mailinglist Mailman op te draaien.
15 euro/maand (1 week gratis try-buy)
128 MB ram
1.5 GB disk
webmin preinstalled (makkelijk voor klant) en telt die niet mee als diskruimte, of is toch er klein.

Je kunt zelf complete server resetten met een nieuwe linux distro waaronder Federa core3 en Debian Sarge.
Je kunt alle services draaien. Wel beperkingen op kernelconfig : je kunt niet nieuwe kernel installen en geen iptables ofzo draaien. Dat laatste zou binnenkort wel kunnen met de VPS config volgens Lycos.

mijn conclusie: goede prijs/kwal verhouding

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 14:38
Jammer alleen dat lycos niet echt lekker stabiel is. Bewaak mijn servertje met nagios vanaf huis maar hoe vaak ik dat ding wel niet moet resetten. Ben er niet echt tevreden over.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
en jij schopt een topic van 3 jaar omhoog omdat jij even lycos wilt bashen dat je VPS niet stabiel is .... :X

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-12 15:26
Ik zit zelf al een tijdje te kijken naar een VPs van Strato (link).

Mooie prijzen en volgens mij een erg betrouwbaar bedrijf.

edit: @hierboven 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door martijnve op 14-06-2008 21:19 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Pagina: 1