Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe een dataverbinding maken tussen telefoon, modem en pc

Pagina: 1
Acties:

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 19:59
Ik heb een gps tracker unit en daar zit een modem in (wavecom modem) die is nodig om de gps string codes via sms te versturen. Dit wil ik makkelijker via de pc doen dmv een dataverbinding.

Ik weet alleen niet hoe ik een dataverbinding maak via mn pc dmv bluetooth naar de wavecom modem.
ff grafisch: PC <---bluetooth---> mobiel <---gsm/gprs---> wavecom modem

in de wavcom modem zit een standaard prepaid kaart van kpn, deze heeft gprs geactiveerd.

Ik kan de unit ook via serieel aansluiten en dan met een hyperterminal codes sturen, dat werkt heel makkelijk, maar de seriele kabel moet dus weg en zijn informatie nu dus via de dataverbinding.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Zoals ik het voor me zie kan je gewoon je GSM instellen als seriele poort in je bluetooth software, daarvoor in Windows een dial-up verbinding maken en dan via GSM inbellen op je wavecom modem.

Als je het via GPRS wil doen heb je ronduit pech omdat je met GPRS geen servers kan draaien (je zit achter een NAT verbinding/proxy zonder internet-ip).

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-11 19:59
Bedankt voor je reply maar helaas krijg ik het op deze manier niet werkende, hij belt gewoon in maar daarna krijg ik medling 678 oid. De verbinding krijg ik nit tot stand helaas.

Iemand nog een ander idee?