Toon posts:

pstools voor linux?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om computers op afstand te beheren gebruik ik pstools die ik vanaf een windows xp machine gebruikt, werkt ideaal! Ik gebruik vooral psexec met de syntax 'cmd \\PCNAAM' om remote op een windows 2000 machines te besturen.
Omdat ik wil overstappen op linux (ik probeer het) wil ik nog wel gebruik maken van pstools. Maar omdat dit niet voor linux is moet ik een alternatief zoeken. ik heb iets geprobeerd met 'net' van samba maar volgens mij is dit niet wat ik moet hebben. En zoeken op internet kwam ik alleen terecht op 'rdesktop' waar ik ook niks aan heb.

Hebben jullie nog tips???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pardon?

Is dit een serieuze vraag?

Ik hoop dat je beseft dat linux een veelvoud aan commandline utils heeft die je prima via ssh kan gebruiken?
Sterker nog, die pstools zijn afgeleid van *nix utils...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

BackSlash32 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:09:
Pardon?

Ik hoop dat je beseft dat linux een veelvoud aan commandline utils heeft die je prima via ssh kan gebruiken?
Pardon, ik lees zijn vraag anders.
Ik begrijp dat hij de Windows machines remote wil beheren met linux via een pstools achtig programma.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:09:
Pardon?

Je snap me niet. Ik zoek alleen software die ik vanaf een linux kan starten om een windows 2000 computer aansturen te sturen via een console.
Ben ik zo duidelijker :?

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:59
nog steeds is het redelijk dubbel... Als je van windows naar linux wil -> Putty (via ssh een verbinding maken)
Als je van linux naar windows wil: installeer een ssh-server op je windows bak en ga via ssh daarnaartoe... Dat zit al standaard in je linux distributie...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat lijkt er meer op.

Ssh server voor windows installeren, Rdesktop (da's GUI maar 2000 zitten nou eenmaal dingen in die makkelijker via GUI dan op commandline te gebruiken zijn).

Verder kan je ook overwegen Services For Unix te installeren op je Windows Server, en hoewel het niet de meest ideale optie is kan je ook de telnet server gebruiken (liever ssh).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

BackSlash32 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:30:
Dat lijkt er meer op.

Ssh server voor windows installeren, Rdesktop (da's GUI maar 2000 zitten nou eenmaal dingen in die makkelijker via GUI dan op commandline te gebruiken zijn).

Verder kan je ook overwegen Services For Unix te installeren op je Windows Server, en hoewel het niet de meest ideale optie is kan je ook de telnet server gebruiken (liever ssh).
je kunt telnet ook tunnelen over ssh ;) :P

It sounds like it could be either bad hardware or software

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

smokalot schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 02:36:
[...]

je kunt telnet ook tunnelen over ssh ;) :P
hehe over extra werk gesproken :P

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!