Server op netwerk bekijken + meerdere domeinnamen

Pagina: 1
Acties:

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:01
Mijn probleem:

Ik draai op WinXP Home een webserver (Apache). Deze werkt prima, op mijn pc en via het internet kan men er zonder problemen opkomen (localv.nl), echter kan men via de andere computers in het netwerk niet op dit adres komen, een timeout is het gevolg.
Zij moeten het bekijken via het ip-adres dat ik van de router verkregen heb.

Ik heb een Sitecom WL114 router. Echter heb ik de optie niet kunnen vinden zodat ook andere pc's in het netwerk naar de pc gestuurd worden waar de server op staat wanneer ze het internet ip of domeinnaam invoeren.

Ik heb in de router een virtueel server ingesteld, waardoor ik zelf ook via het internetip en domeinnaam de server kan benaderen. Heb ook de benodigde poorten (80, 21) opengezet (advanced settings > Virt. serv).

Iemand die weet waar het misschien aan kan liggen?

Ik heb wat topics bekijken van mensen met hetzelfde probleem (andere router), maar nog niet echt een antwoord kunnen vinden. Kwam termen tegen als DNS en Proxy, is het hiermee te verhelpen en zoja hoe, aangezien ik daar nog geen ervaring mee heb?

En nog een vraagje. Hoe kan ik bijv. een tweede domein door laten verwijzen naar een bepaalde map (site). Bij domeinaanvraag kan ik wel ip invoeren, maar dan gaat het naar hoofdmap. Hoe kan ik werken met meerdere users (zodat ik onafhankelijke sites zou kunnen runnen)?

Oh oh Mr. B, oh oh!

Verwijderd

Je router ondersteunt niet het gebruik van je publieke IP vanachter je NAT. Learn to live with it ;(

Meerdere sites op 1 IP; googlen/apache.org en zoeken naar virtual hosting.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie ook deze reply : Koffie in "IIS voor intern en extern."

Vanwege de gebruikte techniek is het nu eenmaal zo.

Tijd voor een nieuwe sig..

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:01
Nog een vraagje.
Voor mijn mailserver staat poort 25 open (smtp), mail werkt ook prima, echter wordt deze als uit weergeven via externe host.

Ik heb een script wat poorten bekijkt, waarmee je kan zien of een programma (web, ftp, pop, smtp) aan of uit staat.
Op mijn server (www.localv.nl) werkt dit zonder problemen.
Op een externe server (www.vincentg.nl) weergeeft hij smtp als uit (die wel aan staat). Wanneer ik op beide servers hetzelfde ip, internet-ip, invoer, blijft het verschil zich voordoen. Het is enkel bij smtp(poort 25) het geval.
Iemand die hier antwoord op heeft?

Oh oh Mr. B, oh oh!