Toon posts:

[XP] Computer hangt na rechtermuisklik *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heel vreemd.

Als ik een rechtermuisklik doe op een bestandjes, bijvoorbeeld om het met een ander programma dan het standaard programma te openen, blijft mijn computer hangen.

Hij doet het ook als ik op het bestandje klik en dan op het knopje "menu" (je weet wel, die naast de rechter alt) druk.

Na tien tot twintig seconden krijg ik dan een foutmelding dat drwtsn32 is afgesloten en er een foutrapport moet worden verstuurd. Als ik vervolgens via crtl+alt+del naar de task manager ga en ik sluit een drwtsn32 proces af, dan herstelt de computer zich meestal.

Hoe kan dit, heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe los ik dit op?

Systeemherstel werkt niet, ik heb ook geen virussen en spyware...

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat overigens om win XP met SP2

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als ik binnen enkel WOS zoek op 'rechtermuisknop hangt', krijg ik meteen win2k vliegt vast na rechtermuisknop ....... (dat weinig helpt) en [rml][ XP/SP2] Verkenner hangt bij gebruik rechtermuisknop[/rml] (dat misschien een oplossing geeft). Check dus die topics even.

Staan er trouwens niet-standaard zaken in je contextmenu's?

Dat gezegd hebbend: welk OS heb je eigenlijk. Dat is erg relevant: sterker nog, het is binnen WOS "verplichte" info, zie ook het sticky topic (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) bovenaan WOS: WOS Policy :)

edit:

En toen stond het er net. Ik pas de topictitel er even op aan :)

Om nog meer te "zeuren": je kunt een volgende keer met de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) je eigen bericht aanpassen, dan hoef je geen tweede reply te zetten voor zoiets :)

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 07-04-2005 22:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Vertelt de heer Watson toevallig om welk programma het gaat?

Er is zat software die allerlei 'handige' features bedenkt om je context menu (zo heet dat) te vullen. Tot previews van AVIs tot aan toe.

Als je kan achterhalen via Dr Watson of je Logboeken om welk programma het gaat, is een uninstall waarschijnlijk de oplossing. Misschien dat je bij de opties van het programma ook gewoon de extra context menu dingen uit kan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens DrWatson en de logboeken is het DrWatson zelf die vastloopt:

Vastgelopen toepassing: drwtsn32.exe, versie: 5.1.2600.0, vastgelopen module: dbghelp.dll, versie: 5.1.2600.2180, vastgelopen op: 0x0001295d.

maar ik krijg ook deze melding:

Fout-bucket 00935893.

Het vreemde is dat ik de laatste dagen helemaal niks geinstalleerd heb naar mijn weten, het is echt ineens uit het niets...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 23:09 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:07:Het vreemde is dat ik de laatste dagen helemaal niks geinstalleerd heb naar mijn weten, het is echt ineens uit het niets...
Dan neem ik aan dat het ook wel weer vanzelf weg zal gaan :+.

Nee ff serieus, ik denk dat het iets te maken heeft met een programma wat zich in het contextmenu nestelt (zoals bijvoorbeeld WinRAR). De moet ook eerst klaar zijn wil windows 'verdergaan'.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ok, is er een manier waarom ik er achter kan komen welk programma dit veroorzaakt, want in het logboek kan ik het dus niet ontdekken...

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:49

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik kan me herinneren dat er een tijd terug een virus heeft rondgedwaald die dit veroorzaakte... ik heb dit toen zelf ook gehad en met mij een heleboel mensen tegelijk...

ik weet alleen niet meer precies wat het was.. ging ook om drwatson zooi ...

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Verwijderd

Topicstarter
spone schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:15:
[...]

Dan neem ik aan dat het ook wel weer vanzelf weg zal gaan :+.
Ongelooflijk, maar dit was de beste tip. Hij is weer goed!

Niks gedaan, een liedje gezongen, dat was blijkbaar genoeg.

Nou ja bedankt voor de "tip"! :-)

• beany
  • Laatst online: 16:10

beany

Meeheheheheh

koop een macintosh muis?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
beany, als je geen ontopic hulp hebt, reageer dan gewoon niet :Y)

Welke app het doet: zoals ik vroeg: wat staat er in je contextmenu? Virusscannen met een goede, uptodate scanner (anders dan degene die je nu hebt) is inderdaad een goed plan. En/of kijk met de hand of er verdachte processen zin en scan die met een online scanner.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1