Interne USB hub, bestaan die?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een USB hub voor intern gebruik, dus dat ik hem in mijn systeem kan gebruiken.
Hij moet dus ook op een USB header aangesloten worden en er moeten USB header aansluitingen aanzitten.
Ik heb hier namelijk een gigabyte bord met 1 onboard header, maar ik wil naast de standaard poorten van mijn kast ook nog een cardreader aansluiten, dat moet dan op een USB header.
Dus als ik een hubje heb zou ik dat makkelijk aan kunnen sluiten, maar die dingen zijn echt gewoon onvindbaar.

Het enige wat ik gevonden heb zijn hubs die je in een 3,5" of 5,25" drive vrot en dat is iets wat ik niet wil (en niets aan heb).

Ik kan natuurlijk altijd zelf nog wat gaan solderen, maar het wordt wel erg gepriegel en het zou makkelijk zijn als het kant en klaar bestond, maar heb het nog nooit gezien?

iemand een idee waar zoiets te krijgen is?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:42
Waarom koop je niet een USB 2.0 PCI-kaartje met een interne header? Ik zie op de Sweex-site zo al 2 kaartjes staan die een interne aansluiting hebben...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Zoek je nou een kastje wat je in een 5 1/4" bay stopt en aansluit op je header?
Of zoek je een hub die je achter in je pc doet (en dus ipv zo'n afdekplaatje) en aansluit aan je header.

Die laatste bestaat sowieso, van asus kan je die dingen gewoon krijgen en simpel aansluiten op de header.
En ja ik heb ze ook gezien met interne header, maar kan me niet herinneren of dat ook een asus was.
Dit soort dingen bedoel ik dan: http://www.coloredhome.com/USB1/usb_asus_4849.JPG
Maar dan met alleen usb en ze moeten ook met header verkrijgbaar zijn.
Punt is dat dit soort dingen meestal bij moederborden geleverd worden, en nauwelijks los zijn te krijgen.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 07-04-2005 23:44 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Mr Magic schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:35:
Waarom koop je niet een USB 2.0 PCI-kaartje met een interne header? Ik zie op de Sweex-site zo al 2 kaartjes staan die een interne aansluiting hebben...
aantal redenen
1. geen pci sloten meer over
2. moet ik alsnog gaan solderen om de draadjes erop te krijgen (gezien er aan bijvoorbeeld de frontpanels van kasten geen USB stekkers zitten maar gewoon een aantal draadjes.
job schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:39:
Zoek je nou een kastje wat je in een 5 1/4" bay stopt en aansluit op je header?
Of zoek je een hub die je achter in je pc doet (en dus ipv zo'n afdekplaatje) en aansluit aan je header.

Die laatste bestaat sowieso, van asus kan je die dingen gewoon krijgen en simpel aansluiten op de header.
Het mag dus niet in een bay en ook niet achterin de pc.
Ik wil dus een hubje dat ik op een header aansluit en vervolgens 2 of meer header aansluitingen heb op dat ding waarop ik dus de kabels aan kan sluiten.

Die Asus dingen ken ik, maar dat zijn gewoon losse poorten, het gaat mij er juist om dat de header waar die op aangesloten moet worden op een of andere manier te verveelvoudigen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Aah bedoel je zo..
Hmm, nee die heb ik nooit gezien.
Ben bang dat je zult moeten solderen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die heb ik ook nog nooit gezien. Maar heb je hier niet iets aan?

Afbeeldingslocatie: http://66.132.239.129/picture1.aspx?i=I199741&w=400&h=315

Afbeeldingslocatie: http://66.132.239.129/picture1.aspx?i=f5u218-mob&w=400&h=315

[google=standalone usb hub] :)

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 07-04-2005 23:54 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
BalusC schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:52:
Die heb ik ook nog nooit gezien. Maar heb je hier niet iets aan?

[afbeelding]

[afbeelding]

[google=standalone usb hub] :)
Nope, das niet bruikbaar, moet ik alsnog die poorten eraf slopen en gaan solderen en dat wil ik liever niet.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:47
Dus je zoekt gewoon een USB hub welke aan de ene kant een blokje heeft welke je intern op je moederbord aansluit en waar aan de "uitgangen" van de hub weer pinnetjes zitten voor blokjes op te zitten?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 23:05

Klippy

Still Game

En als je nou een cardrader zoekt die ook nog functioneert als USB hub, dus met USB poorten erop, dan kan je toch 1 van de USB aansluitingen van je kast niet aansluiten en daarop die cardreader zetten.

Dan is het enige nadeel dat je 1 USB poort op je kast mist, maar die kan je vervangen door die op de cardreaderen heb je er zelfs 1 extra, als er 2 op de cardreader zitten iig geval..

Maar ik weet ook niet of die bestaan eigenlijk :P

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/12913.jpg zoiets dus.

[ Voor 11% gewijzigd door Klippy op 08-04-2005 00:04 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je zou ook een kabel als deze vanaf de achterkant naar binnen toe willen gooien?
http://www.frontx.com/cpx508.html

[ Voor 69% gewijzigd door Voutloos op 08-04-2005 00:06 ]

{signature}

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Heb een interne 1.1 4 poorts in de kast liggen om op je mobo te prikken...weet alleen niet of daar intern ook weer iets op aan te sluiten was.
Zal em morgen eens uitgraven voor je...nu ZzZzZ!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
GH45T schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:01:
Dus je zoekt gewoon een USB hub welke aan de ene kant een blokje heeft welke je intern op je moederbord aansluit en waar aan de "uitgangen" van de hub weer pinnetjes zitten voor blokjes op te zitten?
precies
Klippy schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:02:
En als je nou een cardrader zoekt die ook nog functioneert als USB hub, dus met USB poorten erop, dan kan je toch 1 van de USB aansluitingen van je kast niet aansluiten en daarop die cardreader zetten.

Dan is het enige nadeel dat je 1 USB poort op je kast mist, maar die kan je vervangen door die op de cardreaderen heb je er zelfs 1 extra, als er 2 op de cardreader zitten iig geval..

Maar ik weet ook niet of die bestaan eigenlijk :P
tja, ik mis dan natuurlijk gelijk 2 poorten op mijn kast, gezien het per header 2 poorten zijn. En daarom wil ik er juist een hubje tussen hangen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Voutloos schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:04:
Je zou ook een kabel als deze vanaf de achterkant naar binnen toe willen gooien?
http://www.frontx.com/cpx508.html
zoiets komt in de buurt, die zou ik op mijn interne poorten van mijn USB kaart aan kunnen sluiten (gezien er onboard maar 1.1 zit en er een losse 2.0 kaart inzit met standaard poorten. niet ideaal echter.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
Stomme vraag, maar sinds wanneer wil jij niet meer solderen? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 08-04-2005 00:11 ]

{signature}

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Voutloos schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 00:11:
offtopic:
Stomme vraag, maar sinds wanneer wil jij niet meer solderen? ;)
Sinds USB hubs niet makkelijke te solderen zijn gezien het f*cking kleine gaatjes zijn (bij elcos heb je wel wat meer ruimte dan bij een USB hub, heb het ooit al een keer gedaan namelijk).

Verwijderd

Neem een 3.5" HUB printje en monteer die achter een slotbracket.

Bestaan overigens ook kant-en-klaar: http://shop.store.yahoo.com/cablesonline/4porinusbrea.html

Gevonden met Google: USB Internal Hub riser OR slot OR bracket -3.5" -5.25"

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 00:43 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44
Een simpel USB2 hubje kan prima gebruikt worden.

Ok, WEL solderen, maar, ik kan je uit ervaring vertellen, dat moet het probleem niet zijn.

Als je een USB hubje neemt zoals hierboven afgebeeld (zo'n pocket ding), iig eentje met de USB pluggen BOVEN elkaar (per 2), dan is de PCB hiervan niets anders dan een 2x4 pinnetjes. Met desoldeerlitze de USB plugjes eraf halen, en een pinheader op de plaats terugzetten.

De pinheader is makkelijk te vinden: Pak een oude PCI videokaart met een VESA connector, houd verfstripper een sec of 30 aan de onderzijde, "sla" ff met de kaart en de pinheader valt er zo af ;)

Ik heb dit zelfde gedaan met een PCMCIA kaart voor in mn auto.

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/projects/carpc/photos/images/IMG_7562.JPG

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
zulk soort dingen had ik ook gevonden, maar dan kom ik uit op dingen waar de USB poorten daadwerkelijk al opzitten ipv de headers en ik moet juist de headers hebben van dat geval.
DJSmiley schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 09:57:
Een simpel USB2 hubje kan prima gebruikt worden.

Ok, WEL solderen, maar, ik kan je uit ervaring vertellen, dat moet het probleem niet zijn.

Als je een USB hubje neemt zoals hierboven afgebeeld (zo'n pocket ding), iig eentje met de USB pluggen BOVEN elkaar (per 2), dan is de PCB hiervan niets anders dan een 2x4 pinnetjes. Met desoldeerlitze de USB plugjes eraf halen, en een pinheader op de plaats terugzetten.

De pinheader is makkelijk te vinden: Pak een oude PCI videokaart met een VESA connector, houd verfstripper een sec of 30 aan de onderzijde, "sla" ff met de kaart en de pinheader valt er zo af ;)

Ik heb dit zelfde gedaan met een PCMCIA kaart voor in mn auto.

[afbeelding]
Dan zal ik denk ik zoiets toch ook maar moeten gaan doen.

vind het overigens wel raar dat die dingen niet bestaan, als ik bijvoorbeeld kijk naar een coolermaster stacker die 6 USB poorten heeft, terwijl er vrijwel geen mobos zijn die 3 headers op het moederbord hebben, je zou denken dat daar toch ook wel een oplossing voor zou zijn.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44
Terw_Dan schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 10:20:
[...]

zulk soort dingen had ik ook gevonden, maar dan kom ik uit op dingen waar de USB poorten daadwerkelijk al opzitten ipv de headers en ik moet juist de headers hebben van dat geval.

[...]

Dan zal ik denk ik zoiets toch ook maar moeten gaan doen.

vind het overigens wel raar dat die dingen niet bestaan, als ik bijvoorbeeld kijk naar een coolermaster stacker die 6 USB poorten heeft, terwijl er vrijwel geen mobos zijn die 3 headers op het moederbord hebben, je zou denken dat daar toch ook wel een oplossing voor zou zijn.
Als je zo'n klein usb hubje koopt, zoek dan wel een model waar ook voeding op kan, dan kun je 5V van je molex aftappen. Zonder voeding is je usb poort beperkt bruikbaar, je kan dan maar 500mA gebruiken voor alle 4 de devices samen ipv 500mA per poort

Verwijderd

Ohw, dan heb ik je idd verkeerd begrepen, ik dacht dat je juist expliciet op de achterkant wilde uitkomen met een bracket. In dat geval is 4 pinheaders plaatsen ipv de USB poorten niet zo'n moeilijk karweitje, iig echt niet moeilijker dan het vervangen van condensators zoals je in je eerdere voorbeeld stelde (zolang je maar een desoldeerpompje oid hebt).
Als je zo'n klein usb hubje koopt, zoek dan wel een model waar ook voeding op kan, dan kun je 5V van je molex aftappen.
Tip: insert gewoon de +5V bij de ingang of lees de datasheet van het relevante IC. Hier ook wat gerommeld met een pocket hubje en daar stond prima in beschreven hoe je van bus powered naar self powered kon schakelen (en tevens waar al die ongebruikte IC pinnen voor waren :P)

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/oelewapper/usbhubint.jpg
Heb je hier iets aan?
Op de witte aansluiting steek je zo'n mini molex...
Op de zwarte een audiokabeltje die je naar je header op je mobo leidt.

edit: als je later een cardreader bijplaatst zou je de originele kabel die naar de header moet eraf kunnen halen (meestal plug) , en dan ook een audiokabeltje gebruiken.
Zit wel aan vast dat je op je cardreader maar 1 poort kan gebruiken ipv 2.

[ Voor 49% gewijzigd door I Am Weasel op 10-04-2005 16:41 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
I Am Weasel schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:34:
[afbeelding]
Heb je hier iets aan?
Op de witte aansluiting steek je zo'n mini molex...
Op de zwarte een audiokabeltje die je naar je header op je mobo leidt.

edit: als je later een cardreader bijplaatst zou je de originele kabel die naar de header moet eraf kunnen halen (meestal plug) , en dan ook een audiokabeltje gebruiken.
Zit wel aan vast dat je op je cardreader maar 1 poort kan gebruiken ipv 2.
Maar dan zit ik toch weer met USB poorten ipv headers.

Denk dat ik het idee van euss anders eens ga proberen.

Verwijderd

Je hebt van die USB A -> USB A kabels.Als je nou een bracket in je pc plakt/hangt/lijmt en die -> HUB -> nog zo'n kabel -> nog zo'n bracket -> interne aansluiting via koperdraadjes met de gewenste interne usb aansluiting verbinden (of een oude IDE/FD/SCSI connector zonder plastic randje lossolderen en ze daar op aansluiten).

Een beetje omslachtig, maar geen soldeerwerk :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Terw_Dan schreef op zondag 10 april 2005 @ 17:09:
[...]

Maar dan zit ik toch weer met USB poorten ipv headers.

Denk dat ik het idee van euss anders eens ga proberen.
Dan combineer je zo'n hubje / kaartje met http://www.frontx.com/cpx508.html ? Geen soldeerwerk meer, denk alleen dat het duurder wordt als je meer van die kabeltjes moet gaan kopen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1