Toon posts:

[WinXP] Computer loopt beveiligingsrisico

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik mijn computer opstart komt er rechtsonderin een ballonnetje waarin staat dat mijn computer een beveiligingsrisico loopt omdat Norton Antivirus nog niet is opgestart...

2 seconden later is Norton Antivirus opgestart en gaat het ballonnetje weg. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan verhelpen? Het is namelijk erg irri... Windows Firewall staat uitgeschakeld.

Alvast bedankt!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:19
gebruik een andere virus scanner die sneller opstart of koop een nieuwe pc of haal eens wat rotzooi uit je opstart lijstje uhm wat kan het noch anders zijn uhm even denke geen iedee...
probeer eens avast antivirus die werkt lecker bij mij

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Topicstarter
Een virusscanner die sneller opstart... Ik heb nog nooit problemen gehad met Norton

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:39
Je kunt die melding gewoon uitzetten door naar je Instellingen => Configuratiescherm=> Beveiligingscentrum => Meldingen van het beveiligencentrum instellen te gaan en daar bij virusscanner het hokje te ontvinken....

OVERIGENS mag je ook gewoon eens zoeken op GoT... Je hebt 19 keer iets gepost, waarvan 13 de openingspost van een topic was... GoT heeft niet voor niks een search en ook dit had je daar kunnen vinden.... BV:

Windows XP SP2 beveiligingscentrum

[rml][ XP pro sp2] beveiligingswaarschuwing windows firewall gaat[/rml]

[rml][ XP] Windows beveiligingscentrum[/rml]

[ Voor 81% gewijzigd door L.N. op 07-04-2005 22:19 ]

Verwijderd

Ik denk niet dat het daaraan ligt.
Is het niet zo dat windows niet kan controleren of de virus scanner wel up-to-date is.
Bij het Windows Security Center kun je volgensmij bij virus protection ns zo'n extra schermpje krijgen waarmee je die check kunt uitschakelen.

(een andere mogelijkheid is natuurlijk om een virusscanner te nemen die SP2 ondersteund. ;) )

Edit: inderdaad LuukNouwen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 22:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:15:
(een andere mogelijkheid is natuurlijk om een virusscanner te nemen die SP2 ondersteund. ;) )
Volgens mij hoort SP2 juist je virusscanner te ondersteunen :) Andersom dus ;)
Bschnitz schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:56:
gebruik een andere virus scanner die sneller opstart of koop een nieuwe pc of haal eens wat rotzooi uit je opstart lijstje uhm wat kan het noch anders zijn uhm even denke geen iedee...
probeer eens avast antivirus die werkt lecker bij mij
offtopic:
is het nu zo'n grote moeite om redelijk Nederlands de te typen :? ( :+ oops)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2005 23:20 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:17:
offtopic:
is het nu zo'n grote moeite om redelijk Nederlands de te typen :?
ja dus :+

Dat je die melding krijgt is omdat je Security Center bij het opstarten constateert dat je antivirus services nog niet volledig opgestart zijn; 2 tellen later zijn de laatste Norton services ook opgestart en is er niks meer aan de hand.

Oftewel: niet echt iets om je zorgen over te maken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:17:
[...]

Volgens mij hoort SP2 juist je virusscanner te ondersteunen :) Andersom dus ;)

[...]

Inderdaad, je hebt gelijk... |:(

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 09:14
Zodra je Norton WMI Update binnenhaalt, zou het probleem over moeten zijn. Bij mij iig wel... Darn vraag Norton namelijk of de dubbele meldingen uitmogen.

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1