'server'kast

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:24
Hoi peoples, ik ben weer aan eennnieuwe kast toe en zit te twijfelen tussen twee modellen. Er moet een dualbordje in, een goede voeding moet aanwezig zijn en de koeling en werkruimte e.d. moeten van Tweakers kwaliteit zijn :) Ik zit te twijfelen tussen de volgende modelletjes: De Supermicro 760A en de In-win Q2000. Heeft er iemand nog argumenten om de een of de ander te kiezen?
(een voordeel van de inwin is de redundand voeding, maar voor de prijs van 545 verwacht ik er niet teveel van, dan heb ik meer vertrouwen in de gegarrandeerd goede voeding in de Supermicro)

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Ik zou voor de 760 gaan InWin maakt leuke kastjes voor de gemiddelde tweaker, mijn volgende kastje wordt een Q500N of een Q600.
maar in de server markt is InWin niet echt iets. Als je voor de supermicro gaat dan koop je gewoon een goede(maar wel luidruchtige)serverkast. De Powersupply in de 760 is van goede kwaliteit en heeft een radunant fan systeem(dual fan). Wel zou ik voor de 400 watt versie gaan aangezien dit een server is en er dus aardig wat in komt dan speelt stabiliteit een grote rol en dan kun je net zo goed wat meer betalen voor wat meer watt-jes. Ik zelf ben een groot fan van addtronics kasten. Addtronics is de maker van de kasten van Supermicro maar heeft ook een eigen lijn deze kastjes zijn nog kwijler. http://www.addtronics.com
de WTX 8500 is echt zo mooi(en vet groot) dit zou de ideale server zijn(kan een dual bord + een bank met tv in). Deze kast heeft ook sublime cooling en kan lang me omdat hij al is voorzien van de opvolger van ATX: WTX(backwards compatible dus je oude bord past ook).

Succes met je aankoop en keep the thread living!

ThaVinny

• Dutchman!
Hmz die kast is ook wel mooi ja, maar een beetje overkill met die wielen enzo. Ik denk dat ik maar voor die SuperMicro ga, maar dan moet ik wel een winkel vinden waar ze die _goede_ voedingen erbij leveren (300 danwel (liever) 400 Watt) voor een totaalprijs van onder de 500,=

Verwijderd

supermicro rulez...

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Bij www.s-t-e.com in duitsland hebben ze een waanzinnige kast: 10 drivebays ! http://www.s-t-e.com/products/gehaeuse/index.htm

ook hebben ze een mooie stalen servercase, ik denk dat ik die maar eens ga bestellen, maar dan de -a uitvoering (9x 5.25" ipv 6x 5.25 + 3x 3.5" )

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Dutchman!
Was de DM iets van fl 1,20? Dan zijn ze net over mijn budget :) (mobo gaat me waarschijnlijk 1300 kosten ipv 500) dus ik heb nog maar max 500 over voor de kast

Verwijderd

SuperMicro at http://dit.is/Super7

• Dutchman!
Leuk altijd, reklame voor je eigen site, maar het mooie is dat ik deze keer zelfs moeite had iets over SuperMico te vinden. Buiten een verwijzing (met plaatje) naar de OC-shop (die ook nog niet af is) vond ik dit: niets!
(sorrie hoor maar ik moest het even kwijt :))

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Supermicro heeft een -errug vet- servermobo waar 4 P3Xeon's op passen :P Als je wat geld over hebt :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb zelf een Supermicro 760. Die BLAAST!!!
Je kunt de kasten met extra fan's en een 400 watt voeding bestellen.
Of een redundant 300/400 watt voeding.

In de voorkant zit een luchtfilter :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

Hé Dutchman, wat voor bord ga je er dan in leggen (asus p2b-dls of zo) ? bij duur bord kun je beter zorgen voor goed spul als voeding/kast..

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Verwijderd

Kan zelf ook niets vinden, moet dan maar vragen, veel gemakkkelijker, http://www.supermicro.com /

• Dutchman!
LoneWolf:
Ik zat zelf te denken aan een GX chipsetje en toen kwam ik uiteindelijk op een Aopen uit (niet mijn favo merk bordjes maar wel goed), nm de DX6G Plus 440GX Dual Slot 1 ATX MB (100MHz FSB) Dual Ultra II SCSI with Adaptec7896 chip, Intel 82558 10/100Mbps Ethernet onboard,
4*DIMM sockets supporting 2GB SDRAM

Verwijderd

Mijn excuses als ik niet genoeg info vermeld heb. Maar dan even zo. Ik kan de server-case zo voor je regelen. Er zit een 300watt voeding in. 400watt is optioneel maar erg veel duurder ( denk daarbij aan 350,- duurder!). Kwalitatief is het een goede voeding die net onder de powersupply’s van Delta zit. Even een klein aantal specs:
Op +5V levevert deze 30A en op +12V levert deze 12A. Dit zijn zeer goede waarde waar zelfs addtronics niet tegen op kan.
De prijs is 410,-

Ik hoop voldoende info gegeven te hebben. Ik heb deze kast zelf ook, als je wilt kan je hem zo komen bezichtigen

Greetinz

Newt

• Dutchman!
Maar ja, welke voeding lever je er dan bij? De Redundand Cooling powersupply SP301-RA/300Watts ATX van Supermicro zelf of de (in NL vaker bij die kast meegeleverde) Sparkle FSP300-60GT (300W)? Of 'zomaar een'?
En waarom zou die 400 Watt voeding zoveel duurder moeten zijn ?

Verwijderd

400watt zijn altijd veel duurder. Waarom geen idee. Er zit een voeding in van supermicro zelf.
kijk maar hier bij de prijzen va de powersupply's; www.addtronics.com/case.shtml

greetinz

newt

• star-saber
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

is de kast ook leverbaar zonder voeding ?

Verwijderd

ik heb zelf de 760 met 300 watt (redundant). Dit is echt wel genoeg voor de meeste mensen(heb zelf er veel troep inhangen 4 hdd's, 4 andere drives, geforce etc etc ) maar geloof dat een 400 watt ongeveer 80 a 90 gulden duurder is.

• PcDealer
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Niet mouwen over de voeding van een Supermicro, die zijn gewoon GOED.
:p

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

is dit niet iets :
http://www.bonchic.nl/pages/products/productset.php4

12 x 5.25 drive bays
2 x 3.5 bays
6 x 90 mm fan
gewicht 31 kg
3 x 300 watt redundant

prijs 1150-,
Pagina: 1