Toon posts:

[MSN] Aanmelden geeft 0x81000301bij werken op accu 510m? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds een week heb ik een Dell 510m. Hij werkt perfect, alleen heb ik een raar probleem als ik wireless wil msn-en. Wanneer de voeding aangesloten is werkt het perfect, maar als hij op de accu draait kan me niet aanmelden. Als ik al aangemeld ben, meldt hij me af. Na wat onderzoek merkte ik dat het aanmelden bij de .net service nergens lukt (hotmail, webmessenger). De foutcode die msn geeft is 0x81000301. Op het moment dat ik de voeding weer aansluit meld hij zich automatisch ook weer aan. Internet werkt verder perfect.

Heb al van alles geprobeerd: Norton uit, energiebeheer verandert, appdata en dan de msn-map verwijderen.

Kent iemand dit probleem?

wat gegevens: Sweex 11g WLAN router, intel b/g WLAN kaart, 4 cells accu.

Verwijderd

en je hebt wel connectie? dus je kan wel surfen?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:29:
en je hebt wel connectie? dus je kan wel surfen?
internet werkt verder perfect lees ik in de tekst

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Die foutmelding betekent dat je user en password combo niet kloppen. Rare theorie maar misschien worden die teveel versleuteld of vertraagd door je wireless verbinding. Probeer het eens zonder beveiliging in de router.

Verwijderd

Hann1BaL schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 12:31:
[...]

internet werkt verder perfect lees ik in de tekst
idd overgelezen, sorry

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lijkt me meer een software vraagje. :)

Move Complete Systemen & Laptops » Software Algemeen

Verwijderd

Topicstarter
Ja, internet werkt echt prima verder, Inloggen op gmail ed werkt ook allemaal.

Heb geprobeert met alle beveiliging van de router uit, maar dat maakt niks uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 17:59 ]

Verwijderd

Ik had dus ook dat probleem.

Ik heb het opgelost, door bij de wireless verbinding de energie setting aan te passen.
Zodat hij dus altijd maximaal energie krijgt voor de wireless connectie. Dus op handmatig, en dan 100%.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het probleem zal inderdaad wel zijn dat je wireless connectie wordt afgesloten zodra je op de accu gaat werken :) Ik pas de topictitel nog even aan ;)

raar msn probleem Dell 510m > [MSN] Aanmelden geeft 0x81000301bij werken op accu 510m? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hij wordt dus niet afgesloten, internet werkt verder wel, alleen msn, hotmail, ed niet. Maar dat met die energieinstellingen zou het wel kunnen zijn. Ga eens even kijken

Verwijderd

Zoals ik al zei, bij mij ook. Internet werkte gewoon perfect, behalve msn en dergelijke.
Werkte alleen op de accu, dus ik had al snel de conclusie getrokken dat het daar ergens aan moest liggen.
Zodra de accu eruit was deed hij automatisch de verzendenergie lager zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:24:
Ik had dus ook dat probleem.

Ik heb het opgelost, door bij de wireless verbinding de energie setting aan te passen.
Zodat hij dus altijd maximaal energie krijgt voor de wireless connectie. Dus op handmatig, en dan 100%.
Idd, automatisch configureren uitschakelen en dan energiebeheer op maximaal zetten (default minimaal).

En het werkt perfect! Bedankt voor de reply's

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:09
Eej,

Ik heb ook nog een probleem met MSN. Ik weet niet of ik dat hier kan uitleggen of dat ik een heel nieuw topic moet starten....

Het zit als volgt:

MSN meldt zich regelmatig opnieuw aan. Dat gebeurt al helemaal als je in een groepsgesprek zit. Mijn PC is pas opnieuw geinstalleerd (dit probleem heb ik al een tijd). Wanneer ik ping naar google krijg ik ongeveer 1x op de 100 een time-out. Ik ben nu naar m'n externe gateway aant pingen en dat gaat goed tot nu toe. Ik heb al naar mijn provider gebeld maar zij kunnen ook niks bedenken.

Herkent iemand dit probleem / weet er iemand een oplossing?

Bedankt!

Groetjes,

Joost

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:30
Heey dit probleem heb ik ook met msn!! waar kan ik voor wireless energie op 100% zetten??

Pagina: 1