Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoersel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-10-2023
Bezit een Sony HC40E Camcorder. Wil van de videorecorder naar mijn Camcorder en van deze

laatste naar mijn Harde schijf beelden capturen. Hoe moet ik echter mijn camcorder in

opnamestand regelen. De beelden hoeven niet op de band van de camcorder te komen maar

direct op de harde schijf van de computer. Hoe kan ik de camcorder is een soort

"doorgeefstand" zetten?
Ik heb op mijn HC40E een video in: A/V,digitaal, S-Video en een Video uit:

A/V,digitaal,S-Video,USB en een Firewire. Ik heb verbinding gemaakt met mijn

JVC-videorecorder en met de camera via de A/V aansluiting. Ik heb verbinding met mijn PC

via de Firewire naar een HI-Speed USB 2.0 & FireWire 6-Port PCI Belkin Card. Ik tracht te

capturen met VirtualDub en/of Window Moviemaker, maar geen van beiden lukken. Ik heb de

Display van de Sony op LCD gezet. Ik zet hem op play/edit maar het lukt niet.
De videokaart in mijn PC is een NVIDIA GeForce 2MX. Weet iemand die zelf een HC40E bezit

waarom ik geen beelden binnen krijg? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je anders niet gewoon eerst het beeld opnemen met de Camcorder?

p.s.: je mag best regelafstand 1 gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoek even op internet of in je handleiding van je Camcorder. Sommige Sony's kan je als Analoog-DV converter gebruiken. Analoog in, DV out. De digitale uitgang hang je aan je firewire ingang op je PC.
Opnemen met Virtualdub kan je wel vergeten, aangezien Vdub met Video for Windows werkt, en je dit via ActiveX zal moeten opnemen. Paketten als Pinnacle Studio of Moviemaker kunnen dit wel.

Hoe je trouwens een firewire naar USB verbinding voor elkaar hebt begrijp ik niet helemaal :?

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 07-04-2005 21:27 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:06
Microkid schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:27:
.................................................
Hoe je trouwens een firewire naar USB verbinding voor elkaar hebt begrijp ik niet helemaal :?
Dat heeft hij waarschijnlijk niet: hij gebruikt een kaart die zowel een firewire als een usb aansluiting biedt en gebruikt daar normaal gesproken de firewire aansluiting van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoersel
Ik gebruik uiteraard de firewire van mijn Belkin Card. Heb nu ook met Studio 7 getest maar krijg ook geen beeld binnen. Zoek nu eigenlijk iemand met ook een Sony HC40E die misschien kan helpen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer eerst eens of je gewoon kan capturen van je camcorder via firewire en Studio. Pas als dat naar tevredenheid werkt zou ik verder zoeken hoe je het beeldmateriaal van je videorecorder via je camcorder kan versturen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoersel
Probleem opgelost! :) Heb eerst bandje uit camera gedaan. Dat was nodig. Daarna in menu van de camera verder gaan zoeken. De boosdoener gevonden. 8)7 Camera stond ingesteld op S-Video ipv. op Video. Alles dus nu ok. Bedankt iedereen. _/-\o_
Pagina: 1