Ok.. ik heb de offerte binnen. We bestellen 24 displays voor in totaal 15 personen. Deze display zulle we betalen dmv een zogeheten wire transfer. Ik wacht nog op de formuleren hiervoor, en dan kan de order werkelijk de deur uit.
DISCLAIMER:
ik neem geen verantwoordelijk voor de kwaliteit en het al dan niet functioneren van de displays. Dit is slechts een actie om de aanschafkosten te reduceren, en ik ben niet de importeur van dit product. Voor enige mankementen zal je je tot eio.com zelf moeten wenden.
Ik verdien hier helemaal NIKS aan, en het is voor mij dan ook financieel onmogelijk enige verantwoordelijk voor bovenstaande zaken te nemen.
Voor het transport tussen mijn huis en het jouwe zal je zelf zorg moeten dragen. Ik ben bereid de displays te verzenden, echter op kosten van ontvanger.
Okay, en dan nu:
KOSTEN
de verzendkosten bedragen in totaal $35.. Dit komt overeen met de eerdere indicatie van het bedrijf, waarin gesteld werd dat 7 displays tot 11 dollar zou leiden.
In totaal worden er 24 displays besteld, wat erop neerkomt dat iedereen 35/24=1,5 dollar per display aan verzendkosten betaald. Bestel je 1 display, dan betaal 1,5 dollar; zijn het er 2, dan betaal je 3 dollar.
De transactiekosten komen, zover ik het nu overzie op 18 dollar voor het bedrijf, en 20 gulden voor de postbank. Het is dan in totaal, in dollars: 18 + 8,8 = 26,8. Dit bedrag wordt evenredig onder de kopers verdeeld, en is dus NIET afhankelijk van de hoeveelheid bestelde displays. Iederreen betaald dus 26,8/15= +/- 2 dollar
De displays worden afgerekend tegen de prijzen op de pagina van eio.com
Ik heb gebeld met de douane, om te informeren over doaunerecht en btw. Over computerbestelling wordt geen douanerecht en wel BTW gerekend. Je dient het hele bedrag dus te vermenigvuldigen met 19%. Over de verzendkosten wordt namelijk ook BTW gerekend.
SAMENGEVAT
alle bedragen in dollars, koersen van
www.gwk.nl worden aangehouden/
verzendingbijdrage: 1,5 dollar per display
transactiebijdrage: 2 dollar de persoon
display: bedragen zoals vermeldt op
www.eio.com/lcdprodt.htm
-------------------------------------+
orderbedrag
19% BTW
-------------------------------------x
totaal bedrag, te voldoen aan mij alvorens de order geplaatsd wordt
Ik zou graag hebben dat jullie zelf even de bon opmaken, en mij adresinformatie sturen.
De bedragen zou ik graag van te voren op mijn rekening ontvangen, omdat ik niet bereid ben 750 gulden risico te lopen. Ik reken op jullie sympathie wat betreft die kwestie. Over het geld overmaken neem ik nog nader kontakt met ieder op, nadat ik de "bonnen" heb ontvangen.
Mvrg, Peter van Schijndel.