[HTML] Scrollbaar venstertje maken voor changelog *

Pagina: 1
Acties:

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:27
Hoi,

Heb een vraagje: ik heb een redelijk simpele website waar ik in een apart venstertje wil bijhouden welke wijzigingen zijn toegevoegd. Nu ziet het er zo uit, maar ik wil een wat minder knullig venstertje waarin je ook kan scrollen e.d. :

www.misy.nl

Hoe kan ik dat het beste doen?

Dank,
michael

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
iframe-pje

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:29
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<div style="width: 200px; height: 100px; overflow: scroll;">
  <ul>
    <li>Update 1</li>
    <li>Update 2</li>
    <li>Update 3</li>
    <li>Update 4</li>
    <li>Update 5</li>
    <li>Update 6</li>
  </ul>
</div>

[ Voor 34% gewijzigd door djluc op 07-04-2005 21:08 ]

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 17:12
Zo te zien werk je op je website niet met een systeem waarbij alles wordt opgeslagen in een database maar met door een tool gebouwde statische bestanden. In dat geval wordt zoiets handwerk en moet je het keer per keer wijzingen met het stukje code dat djluc post (overigens hoort er helemaal geen DIV te staan, die styling valt ook toe te passen op de UL).

Ik ben niet echt op de hoogte van het bestaan van een systeem om stambomen dmv PHP en (My)SQL (zo te zien gebruik je die dingen voor je gastenboek), maar zoiets zou de hoeveelheid werk en de updatebaarheid een hoop verbeteren in dit geval.

Skat! Skat! Skat!

Verwijderd

Iframe is mss makkelijk, de oplossing van djluc is imho netter.

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

coubertin119 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:12:(overigens hoort er helemaal geen DIV te staan, die styling valt ook toe te passen op de UL).
ook zou je dan moeten kiezen voor een OL aangezien het een geordende (chronologische) lijst is ;) :+

[ Voor 3% gewijzigd door Sappie op 07-04-2005 21:46 ]

Specs | Audioscrobbler

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:27
Thanks, dat gaat er al op lijken, zie hier voor een demo hoe het er nu uitziet:
http://www.misy.nl/index_new.html

Zoek alleen nog een manier om er een vaststaand titeltje erboven te zetten en wil ook graag af van de hori-scrollbalk...

Houden jullie er wel rekening mee dat ik een complete noob ben op dit gebied??? En dat ik van termen als UL, OL en Iframepje toch wel zenuwachtig ben omdat ik er geen snars van begrijp... 8)7
(heb inmiddels wat rondgesurfed en weet nu in ieder geval dat het om een ordered en unordered list gaat).

Overigens: de 1e pagina van mijn site is plain html en zelf gebakken (dat zie je er ook wel aan af), 't gastenboek en fotogedeelte is via 'n Mysql-database; het genealogie-gedeelte is een export vanuit de genealogie-database die hier lokaal staat.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:25

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Titel iets opgepoetst :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:29
coubertin119 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:12:[...] In dat geval wordt zoiets handwerk en moet je het keer per keer wijzingen met het stukje code dat djluc post (overigens hoort er helemaal geen DIV te staan, die styling valt ook toe te passen op de UL).
Sappie schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:45:[...]ook zou je dan moeten kiezen voor een OL aangezien het een geordende (chronologische) lijst is ;) :+
Ik geef ook weer eens een simpel voorbeeldje hoor...

Overigens kan je beter overflow: auto gebruiken. Dan krijg je alleen nuttige scrollbars.

Verwijderd

mikekiwi schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:39:
Thanks, dat gaat er al op lijken, zie hier voor een demo hoe het er nu uitziet:
http://www.misy.nl/index_new.html

Zoek alleen nog een manier om er een vaststaand titeltje erboven te zetten en wil ook graag af van de hori-scrollbalk...
Zet je toch iets boven die list?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10