Alcatel SpeedTouch 510i - kan de routerpagina niet openen

Pagina: 1
Acties:

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

Topicstarter
Sinds de installatie van Windows XP op alle netwerkcomputers is de pagina van het in TT vermelde modem onbereikbaar. "Pagina kan niet worden weergegeven" en "Kan server niet vinden" (titelbalk.)

Als ik telnet naar 10.0.0.138 (de HTTP server van de pagina in kwestie) krijg ik een leeg zwart scherm, dat lijkt normaal te zijn, echter soms gooit de router de telnetverbinding zonder reden vrijwel meteen dicht.

Ik vraag me af of dit door de router komt, of dat dit iets met Windows XP's implementatie temaken heeft, in win98 wat we ervoor hadden werkte het altijd perfect. Die router hebben we niks mee gedaan nadat we XP hebben geinstalleerd.

Heeft iemand een idee over hoe ik dit kan oplossen?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als ik het goed heb begrepen, krijgt de computer bij het installeren van het modem een id toegewezen, een of ander nummer of zo. Die computer heeft dan toegang tot het modem.

Als jij dan het OS gaat aanpassen, is je computer dus dat id kwijt, en herkent je modem de pc niet meer. Je zou dus volgens mij even de wizard opnieuw moeten draaien om het modem opnieuw op de pc te installeren.

Correct me if I'm wrong.
I was definitely wrong.

[ Voor 5% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-04-2005 12:29 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bij deze dan maar :+

Die st510v4's zijn zulke simpele dingen dat je van elke willekeurige client de webinterface kan bedienen.

Als je die niet kan bereiken is 0f je modem over de pis (rebooten van die ST al geprobeerd?) of je netwerk instellingen zijn gewijzigd (dhcp server van je domain bijvoorbeeld).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je begreep me een beetje verkeerd. Je kunt idd van iedere pc de webinterface bedienen, dat weet ik ook. Maar dan moeten ze wél worden geaccepteerd door het modem, oftewel je moet op de pc de wizard draaien. Laat dat maar zitten.

[edit] Bedenk ik me nu pas dat ook zo'n setup gestart kan worden via 10.0.0.138. Stom van me.

Probeer idd het modem eens terug te rebooten.
En in de handleiding kun je vinden hoe je het ding terugbrengt naar de fabrieksinstellingen. Het is eigenlijk heel simpel, gewoon de aan/uit knop op bepaalde momenten tijdens het booten van het modem indrukken. Ik weet alleen niet zo uit mijn hoofd op welke momenten dat is. Daarna even opnieuw installeren, en het zou weer moeten werken. Op de KPN-cd staat ook "adslie.exe" (ik dacht dat dat de correcte bestandsnaam was). Draai dat eerst voordat je het modem installeert. Dan staan je netwerkinstellingen en dergelijke voor Internet Explorer weer goed.

[ Voor 69% gewijzigd door DrivinUCrazy op 08-04-2005 12:30 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 09:58:
Je begreep me een beetje verkeerd. Je kunt idd van iedere pc de webinterface bedienen, dat weet ik ook. Maar dan moeten ze wél worden geaccepteerd door het modem, oftewel je moet op de pc de wizard draaien.
Nou nee hoor, elke pc die op de modem is aangesloten en een ip adres in het 10.0.0.X bereik heeft, kan direct verbinding met de webinterface van de modem maken. Die hele setup wizard heb je nergens perse voor nodig.

Sluit die ST eens direct met een korte ethernetkabel op 1 pc aan die 10.0.0.X heeft als IP, kijkt of je de modem kan pingen en of je op de webinterface kan komen. Probeer dit ook eens vanaf een 2e pc. Lukt dat bij beide niet, dan zijn of beide netwerken van de pc's gaar (firewall aggresief, tcp/ip rot, vage lan kaart) of is je modem gewoon de oorzaak.

Zoals al gezegd, reset dat ding eens. Ik kan je de rest van de helpdeskriedel ook wel geven bij dit probleem: Meegeleverde kabel gebruiken, netwerk op 10/halfmode zetten, firwall deinstalleren, winsockfix 's draaien...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

lSltAlKeR in "UPnP probleem"

Oplossing hij staat misschien opvreemde pagina maar toch

Hier de
Client voor het opsporen en het beheren van Internet-gatewayapparaten gedisabled te zijn in software

En de group policies voor uitzondering voor UPNP-framework toestaan op 10.0.0.138,localsubnet
Omdaar bij te komen start uitvoeren "gpedit.msc"

Speedtouch freak

Pagina: 1