Gouwe Ouwe forum

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niet geheel onbekend met de HK als ik ben, kom ik me regelmatig een partij topics tegen die werkelijk geniaal zijn. Je hebt dan enkele grote topics lopen met moppen, filmpjes, dooddoeners en ook fotosoepacties. Dat zijn topics die mensen over 1 jaar nog kennen... maar dan vervolgens alleen via de search zouden moeten kunnen terugvinden.
Echter, op somethingawful hebben ze gewoon een comedy-goldmine, waar de speciale dingen ingezet worden om voor de eeuwigheid door te gaan. Zodoende nu mijn vraag of zoiets ook voor de HK mogelijk is?

Om de vraag dan wat concreter te maken: is het mogelijk dat er een forum wordt geopend die je pas kan zien als je HK-rechten hebt en waar de HK mods dan zo'n doorlink-url plaatsen (een url die je dan naar het betreffende topic in de HK redirect). Zo kan je in het Gouwe Ouweforum snel zien welke HK-topics dus een legendarische status hebben, kan men nog steeds aanvullingen doen in de HK zelf, hebben mensen zonder HK-rechten nog steeds niets en hebben HK nieuwkomers alvast een frisse en vooral leuke start (en het scheelt een stapel bookmarks).

Ideeetje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Puik plan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:38
Heb je daar een forum voor nodig? een topic kan toch ook?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mogen daar ook niet HK topics voor in aanmerking komen? Dann nomineer ik dit topic, ik voel aan me water dat dit namelijk ook een gouwe ouwe zal worden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wie bepaalt of het een gouwe ouwe is?

edit:
Oscar dus...

[ Voor 30% gewijzigd door sdomburg op 07-04-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 10:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Denk je dan alleen aan topics vannuit de HK of ook vannuit het hele forum. Veel nuttiger voor GoT zou namelijk niet een gouwe ouwe forum zijn, maar meer een base met de meest interessante topics op GoT. De mooiste Case-mods, de beste Overclocks, de leukste projecten van subforums (denk aan de DHTML-wedstrijd).

Anders gezegd, denk ik dat er veel meer leuke archief-topics zijn op GoT dan de all-time favo grappige topics in de HK alleen. :)
Een alias. ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:34

Zym0tiC

^_^

Ik vind het echt geweldig, niets geen lange lijst met bookmarks bijhouden maar easy het subforumpje doorkijken

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik heb je post 3 keer zitten lezen maar ik snap niet echt hoe je het nou zou willen zien :X

Het idee op zich is leuk, een verzameling klassieke topics (ook buiten HK wat mij betreft) is altijd leuk :)
Ooh :P

[ Voor 25% gewijzigd door SmartDoDo op 07-04-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SmartDoDo schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:19:
Ik heb je post 3 keer zitten lezen maar ik snap niet echt hoe je het nou zou willen zien :X

Het idee op zich is leuk, een verzameling klassieke topics (ook buiten HK wat mij betreft) is altijd leuk :)

[...]
Ooh :P
Simpel gezegd is het een forum NAAST de HK waar alleen de HK-mods postrechten hebben.... en in dat forum alleen maar aliassen posten. Maar net als SeM heeft iedereen met de juiste rechten leesrechten (dus in het HK geval HK niveau)

En idd, je zou het kunnen uitbreiden door een paar subfora daar ook mee te voorzien, zoals Harde Waren, Softe Goederen enz. Scheelt iig ook FAQ updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:21
Strak plan, :) :p

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:28

SmartDoDo

Woeptiedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:33

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ecteinascidin schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:22:
[...]

Simpel gezegd is het een forum NAAST de HK waar alleen de HK-mods postrechten hebben.... en in dat forum alleen maar aliassen posten. Maar net als SeM heeft iedereen met de juiste rechten leesrechten (dus in het HK geval HK niveau)

En idd, je zou het kunnen uitbreiden door een paar subfora daar ook mee te voorzien, zoals Harde Waren, Softe Goederen enz. Scheelt iig ook FAQ updaten.
* Sjaak_Afhaak snapt em nu eindelijk ook :)
Persoonlijk zou ik er dan geen subforum van maken, maar een sticky oid :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Daar heb je toch je bookmarks voor?

Dan kan je zelf bepalen wat je Gouwe Ouwe zijn, en als er iemand eens een keer een topic nodig heeft wat je nog in je bookmarks hebt is het een stuk makkelijker dan 1000 topics doorspitten (want ik ben er bang voor dat heel veel topics te snel als 'goud' aangeduid gaan worden).

Mijn persoonlijke 'Gouwe Ouwe' is bij voorbeeld Een eigen hub maken (olympisch topicpingpongen) , maar ik kan mij best goed voorstellen dat mensen denken :| kleuters.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:51

UTM

Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:34:
[...]

* Sjaak_Afhaak snapt em nu eindelijk ook :)
Persoonlijk zou ik er dan geen subforum van maken, maar een sticky oid :)
En waar post je die stickies dan? Kan je beter de stickies plaatsen in het nieuw te maken subforum. Maar dan kan je beter met een alias werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Toevallig heeft ex-collega m-m het hier al eens over gehad, in een iets andere vorm :) Dat sloeg op de inhoud van oude themafora, die in de tijd van topix daarin gemikt werden als de themafora gesloten werden: een archief forum.

Dit 'Gouwe Ouwe' forum vind ik ook een leuk idee, overigens :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:42

Cyphax

Moderator LNX
Dat is inderdaad een leuk idee, het enige nadeel van zo'n archief is dat het vol komt te zitten met afbeeldingen die over een tijdje nergens meer te vinden zijn. Eigenlijk zouden ze gecached moeten worden oid voor optimaal effect, want ik kom weleens oude topics tegen waarin schitterende fotoshops te vinden zouden moeten zijn, maar de plaatjes doen het dan niet want die bestaan niet meer. Dat is behoorlijk jammer. :)
Misschien is het ook leuk om ze te categoriseren of iets dergelijks, als het dan toch een archief zou moeten zijn. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
Cyphax schreef op donderdag 07 april 2005 @ 20:46:
Dat is inderdaad een leuk idee, het enige nadeel van zo'n archief is dat het vol komt te zitten met afbeeldingen die over een tijdje nergens meer te vinden zijn. Eigenlijk zouden ze gecached moeten worden oid voor optimaal effect, want ik kom weleens oude topics tegen waarin schitterende fotoshops te vinden zouden moeten zijn, maar de plaatjes doen het dan niet want die bestaan niet meer. Dat is behoorlijk jammer. :)
Misschien is het ook leuk om ze te categoriseren of iets dergelijks, als het dan toch een archief zou moeten zijn. :)
pssssst... http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/soepie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:42

Cyphax

Moderator LNX
En dan dit en een topic gecombineerd anders heb je een leeg topic en losse plaatjes die je zelf moet plaatsen ofzo? :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Pin gewoon dat topic, ben je snel klaar... toch? Sticky maken en klaar :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
proller schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:26:
Pin gewoon dat topic, ben je snel klaar... toch? Sticky maken en klaar :z
Ik wil niet eerst uren naar beneden scrollen voordat ik de recentste HK topics kan zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* Robin vindt dit een uiterst zeer strak idee van * Ecteinascidin en uitwerking van mOrPhie :)

Het GoT Forum; Gouwe ouwe Topics :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Het kan aan mij liggen hoor.. maar dan krijg je straks een forum met 1000+ aliassen en moet je daar ook de search voor gebruiken ,ben je er dan echt mee opgeschoten? En wie bepaalt wat een geniaal topic is? niet lullig bedoelt maar wat jij geniaal kan bestempelen kan ik bestempelen als nutteloos en kinderachtig.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Leuk plan. Af en toe zoek ik bijvoorbeeld het topic van MaryWana/FunFlex op met scheer nooit je zak. Persoonlijk een van de meest fantastische HK topics ooit. Om een lijst te maken zou je bijvoorbeeld een formpje kunnen maken waar iedere gebruiker 3-5 favo topics kan opgeven. Ik denk dat je dan al een heel eind bent. Zelfs ik met mijn brakke PHP skills kan dat in een dagje maken denk ik.
Uiteraard kan je ook al veel info halen uit de GoT verkiezingen die recentelijk zijn gehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

lordspacie schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 08:38:
Het kan aan mij liggen hoor.. maar dan krijg je straks een forum met 1000+ aliassen en moet je daar ook de search voor gebruiken ,ben je er dan echt mee opgeschoten?
Als het op een of andere manier een onderverdeling kan kennen op datum (maand/jaar) of bijvoorbeeld onderwerp, kom je al een heel eind. En nieuw toegevoegde gouwe ouwe topics kunnen mogelijk in een 'nieuw toegevoegd' deel komen te staan. En wat is er mis met searchen binnen een subforum? ;)
En wie bepaalt wat een geniaal topic is? niet lullig bedoelt maar wat jij geniaal kan bestempelen kan ik bestempelen als nutteloos en kinderachtig.
Pietje zoekt wat op in de HK. Pietje komt een heeeeel oud topic tegen waar hij helemaal krom om ligt. Maar hij kan het beter niet kicken. Dus wat doet Pietje? Hij valt een van de HK-mods lastig en zegt: "ey die moet in gouwe ouwe forum zodat anderen er ook van kunnen genieten" en 1 van die HK-mods zegt dan ja of nee :) It's an option ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 18:54

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

\o/
hulde voor het plan.

* Outerspace vind dit een leuk initiatief. Alleen word dit nu een Themaforum, Topic, of een apart forum naast HK :?
Als het een apart forum zou worden, lijkt het mij niet handig, dan liever een Themaforum / Topic.

Ik denk namelijk dat een rijtje uit:
SG
NSTM
WL
HK
al genoeg is, om daar nu ook GO bij te plaatsen lijkt me een beetje teveel?

[ Voor 44% gewijzigd door Outerspace op 08-04-2005 09:25 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Leuk plan, of het nodig is is een 2e want uiteindelijk zal ook dat forum vol komen te staan.
(En nog is met niet helemaal duidelijk wie het nou precies gaat bepalen wat een ouwe gouwe is :))

En mogelijk krijg je straks users die extra veel topics gaan openen omdat ze ook een Gouwe Ouwe topic op hun naam willen hebben. (met de nadruk op mogelijk, het hoeft niet het geval te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het enorme gebrek aan gevoel voor humor bij sommige mensen hier (ik noem een she friggin' blocked me swf die gewoon totaal niet grappig was) zie ik hier weinig heil in. Humor en 'gouwe ouwe' is iets persoonlijks. Je kunt zo'n topic gewoon bookmarken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je kunt een forum toch in een subforum plaatsen?
Dus main -> GC -> HK -> GO? Of kan React dat niet?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik vind het op zich wel een grappig idee, maar dan kun je toch ook net zo goed een sticky gaan bijhouden in HK zelf. Zo hoeft er niet meteen een heel nieuw forum te worden gecreeerd te worden (staan de serveradmins ook niet om te springen heb ik al gemerkt 8)7). Voor de workload voor de mods boeit het ook niet zo, want met het idee om een alias te creeeren zodat het zowel in de HK komt als in het Gouwe ouw forum, is evenveel werk (misschien nog wel meer) als het bijhouden van een sticky waar je af en toe wat linkjes bij zet.

Dus, is dat gewoon geen goed alternatief dat er gewoon een topicje in HK loopt waar users hun topics kunnen nomineren, dan bepalen de mods uiteindelijk wel welke linkjes toegevoegd worden in het sticky topic (uiteraard de heersende mening meenemende ;))

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

hoe kom ik in hk?? heb ondertussen zat technische posts man B)

denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

SYQ schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:27:
hoe kom ik in hk?? heb ondertussen zat technische posts man B)

denk ik

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Is dit niet gewoon weer een variatie op de feature request "OPGELOST" aan een topic hangen. Net z ogoed als er aan techpost "opgelost" of "discussie" kan worden gehangen zou er in de HK een status "geniaal" of "evil" of "goldmine" kunnen worden gehangen.

Waarom was deze feature ook al niet geimplementeerd?

/edit: er zijn in BUG tientallen topics te vinden waarom dit niet haalbaar is. Mocht iemand dit toch gaan bouwen kan er voor HK wellicht een "gouwe oude" vlag gemaakt worden.

search:

http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

[ Voor 62% gewijzigd door leuk_he op 08-04-2005 16:55 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:34

Basszje

Reisvaap!]

Ik zie er ook niet zoveel brood in omdat het lastig om te bepalen wat gouwe-ouwe is. Bovendien denk ik dat je dan alsnog beter een sticky kan aanmaken boven de HK en een 'gouwe ouwe' voordrachttopic in de HK voor users oid?

En natuurlijk het risico van tig linkjes wat het overzicht niet verbeterd. Gouwe ouwen blijven op dit moment toch redelijk in het collectieve geheugen zitten en komen af en toe weer bovendrijven.

[ Voor 31% gewijzigd door Basszje op 08-04-2005 16:41 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

CyBeR schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:22:
Dus main -> GC -> HK -> GO? Of kan React dat nog niet?
:P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Nadeel is wel dat oude topics meestal zinloos zijn aangezien de gelinkte spullen inmiddels down zijn. Dan kun je die ook wel gaan hosten, maar dat gaat een hoop serverload/space innemen :/

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Kan 1.9.4 wel subforums aan dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het idee stuit inderdaad op het bezwaar dat er na verloop van tijd gewoon teveel topic in komen te staan..
Is het niet een idee dat mensen een of meerdere topics kunnen aanmerken als "klassieker" en dat de 100 topics met de meeste votes in een topic oid komen te staan?
Zal alleen wel geklust moeten worden in react, neem niet aan dat dat nu al kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Dat kan buiten react om, maar dat kun je in principe zelf ook wel maken met linkjes naar het forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik denk heel simpel, maar waarom hiervoor niet een wiki opzetten. Dan kan iedereen het gebruiken, er kunnen categorieen ingedeeld worden ( Filmpjes / soeptopics / fietsnerd topics etc etc ) als je daar alleen maar linkjes plaatst. Gaat het toch goed.

Oftewel wie heeft er nog ergens een wiki liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

* moto-moi wijst naar Spider.007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
* Gomez12 bedoelde dit niet zo letterlijk dat er gelijk gewezen moest worden :). Wijzen is onbeleefd enzo.

Was meer zoiets van een wiki is zo opgezet, voor diegene die het hebben willen en als een mod gewoon een link in de faq naar de wiki maakt is het zo opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door Gomez12 op 19-04-2005 20:11 ]

Pagina: 1